Skip to content

הגדה המערבית: שדה נשרף ליד בורין ורכבים הושחתו בא-לובן – אשרקייה

אין דין ואין דיין - הצתות, ונדליזם, פגיעות ברכבים, כתובות נאצה. תיעוד יש. משטרה? איין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

17 כלי רכב הושחתו בידי מחבלים אלמונים הבוקר (חמישי)  בישוב הפלסטיני, א-לובן – אשרקייה, הסמוך להתנחלות עלי שבמחוז שכם בגדה המערבית. צמיגי הרכבים נוקבו ועל חלקם רוססו כתובות תג מחיר וביניהן:  "גורלנו בידינו".
מהמשטרה נמסר מאוחר יותר תגובה לקונית: " במוקד המשטרה התקבל דווח על גרימת נזק למספר כלי רכב פלסטינים בכפר לובן א-שרקייה שבאזור בנימין ורוססו כתובות על אוטובוס במקום. כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל מתארגנים לכניסה לכפר לאיסוף ממצאים". תגובה כמו מאות תגובות זהות שמעבר לכך לא נעשה דבר.

צילום באדיבות מועצת הכפר א-לובן – אשרקייה

 

צילום באדיבות מועצת הכפר א-לובן – אשרקייה

אתמול (רביעי) בסביבות השעה 16:00 נצפו שני בריוני התנחלות שירדו מכיוון ההתנחלות יצהר אל אדמות הפלסטינים של תושבי הכפר הפלסטיני בורין, הגיעו לשדה הסמוך לכפר, הציתו שרפה וברחו לכיוון ההתנחלות.

עד ראייה מסר לתחקירן 'יש דין' כי כאשר השניים רצו בחזרה לאזור יצהר, הם חלפו על פני רכב ביטחון אזרחי לבן שלא עצר אותם או מנע מהם להמשיך בבריחה, לאחר שהשקיף על ההצתה שביצעו. לאחר כיבוי השריפה עלה כי ונגרם נזק לעצים ולאדמות שנשרפו. מהמשטרה לא נמסרה כל הודעה או תגובה בנושא.


צילום: תחקירן יש דין

במהלך שלושת השבועות האחרונים דווחו למשטרה על שתי הצתות של מתנחלים באותו אזור בדיוק. ב-17.6 דווח כי מעדויות שהגיעו ל"יש דין", קבוצה של כעשרה מתנחלים הגיעו מכיוון גבעת רונן והשליכו אבנים על בית בשלבי בנייה בבורין. לאחר מכן הציתו אש בשדה הסמוך וברחו חזרה לכיוון ההתנחלות הר ברכה.  ולאחר מכך, – ב-27.6 דווח כי בסביבות השעה 13:30, עד ראייה תושב בורין, ראה מתנחל שמגיע מכיוון גבעת רונן (הר ברכה) ומצית אש בשדות ששייכים לפלסטינים.

המתנחלים מנצלים בעת זו את הסגר עליו הכריזה הרשות הפלסטינית הכריזה בעקבות התפשטות הקורונה ברחבי הגדה, תושבי הכפר שנמצאים עקב כך בבתיהם, נאלצים בנוסף לכך להתמודד עם איום ההצתות והפגיעות ברכבים וציוד חקלאי עמו כן.
ממשטרת ישאאל  טרם התקבלה הודעה לתקשורת כמו גם תגובה למעשי הטרור הללו

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן