Skip to content

המחאה מתעצמת ואתה זעם הציבור

פרומו למחר: אלפים הפגינו מול מעון ראש הממשלה מחר צפויים עשרות אלפים להפגנה בכיכר רבין. אלפי מפגינים הצטרפו היום לאמיר השכל במחאת היחידים מול מעון ראש הממשלה. נתניהו ניסה לעקר את ההפגנה של מחר וניפגש עם ראשי העצמאיים. אך למרות ניסיונותיו ההפגנה תערך מחר רק עם יותר זעם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 2500 בני אדם השתתפו היום (ערב שבת) בהפגנת קבלת השבת מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בהם מפגיני מחאת היחידים אותה מובל אמיר השכל , מפגיני הCRIMEMINISTER, אותם מוביל שי הדס ואחרים. אחת הנקודות הבולטות הייתה הצטרפות של צעירים רבים אל קהל המפגינים. מול שריקות המשרוקיות וצפירות ה"זמבורות", נועד בינתיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכתו בירושלים עם נציגי העצמאים שתכננו לצאת מחר להפגנת ענק בכיכר רבין בתל אביב. מול שתי תנועות המחאה הללו עם עשרות אלפי המפגינים ברחבי המדינה שמובלים גם על ידי מחאת הדגלים השחורים שמאגדת מחאת גשרים על פני מאות גשרים וצמתים ברחבי המדינה, תכננו גם העצמאיים לצאת מחר להפגנה כוללת אליה יצטרפו כל הגופים.

צילום: אפרת לב

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

נתניהו ניפגש עם ראשי העצמאיים, ליטף להם את הראש וקיווה לעקר את ההפגנה

אלא שנתניהו שאיננו יכול ורוצה להיפגש עם נציגי המחאה נגדו שדורשים ממנו דבר אחד – "לך הביתה. התפטר ולך"|. כשהם תובעים זאת ממנו על בסיס כתב האישום החמור שהוגש נגדו בבית המשפט, החליט לנסות ולפרק את הפגנת הזעם הגדולה הצפויה להיערך מחר (מוצ"ש) בכיכר רבין וזימן אליו את נציגי העצמאיים. אותם עניין ומעניין רק דבר אחד. הפגיעה כלכלית והקשה אותה הם סופגים מזה 4 חודשים ובמקרים רבים עד פת לחם. לא ענייני השחיתות בהם הוא מעורב ולא פרשת הצוללות שעוד תתגלה ככל הנראה כפרשה החמורה ביותר בתולדות המדינה.
בפגישה נועדו שר האוצר, חיים כץ ונתניהו. נתניהו לא הבטיח להם דבר מלבד סיכום כי אחת לשבוע הנציגים ייפגשו אתו וידווחו לו על ביצוע תכניתו הכלכלית עליה הכריז, כרגיל, במופע יחיד טלוויזיוני מול מספר עיתונאים מצומצם שנבחר מראש, מול העובדות שיצטברו במהלך אותו שבוע בשטח.


ישי הדס זועם על פגישת העצמאיים ונתניהו (צילום: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה

מילה אחת לא נאמרה על ידי העצמאיים אודות כך שהוא, נתניהו עסוק ועוסק ללא הרף בהחלשת מערכת המשפט, בתקיפת והכפשת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובהחלשת זרוע האכיפה, שנמצאת ללא מפכ"ל קבוע כשנתיים, מאז פרישתו של המפכ"ל רוני אלשיך, בדצמבר 2018. (השר לביטחון פנים הקודם, גלעד ארדן טען שזה לא הזמן לבצע שימועים, מחליפו, נאמנו של נתניהו שלא חשש לתקוף חזיתית את משרד המשפטים עליו היה אמון ואת המשטרה, לא חולם למנות מפכ"ל) וכל זאת מכוון לעניין אחד, מילוטו מכתב האישום החמור שתלוי ועומד נגדו שהדיון הבא שלו בבית המשפט יערך בעוד 9 ימים (19 ביולי 2020).

יופי של הפגנה בבלפור. הורדנו את המחסומים. ועמדנו חזיתית מול הבית שלו (שלנו). שלושת הביביסטים הווירדוז שהיו שם גורשו. מתקדמים. מחר כיכר רבין.

Posted by Oren Fischer on Friday, July 10, 2020

 


צילום מדף הפייסבוק

אך לרגע אחד נחזור שוב לשעות הצהריים. תוך כדי פגישת העצמאיים עם ראש ההמשלה (שידע לחרטט אותם כהרגלו), הגיעו נציגי המשטרה לכיכר רבין והודיעו לעובדי הבמה וההפקה כי נאסר עליהם להמשיך בהקמה. למה? – ככה. העובדים שחשש להיעצר הפסיקו את העבודה.  התחושה הייתה שהעסק נגמר בטרם התחיל.

בקרב ציבור המפגינים, בקבוצות הווטסאפ, ברשתות החברתיות ובפייסבוק, הצטבר זעם אדיר. נציגי העצמאים הבינו זאת ומן הסתם גם נתניהו. לכן בצאתם מהפגישה עמו הם מסרו לתקשורת את דף מסרים ולפיו ראש המשלה "הפעם ירד לשורשי הבעיה", "שהפעם הבין את כשלי התוכניות הכלכליות שלו וישפרם", "בכל זאת, הפעם לראשונה הוא נפגש איתם, נציגי העצמאיים והפעם זה יהיה אחרת", אהה,וכמובן "והפעם יש סבב פגישות חד שבועי, כל סופ"ש, בו "ידווחו נציגי העצמאיים לנתניהו מה קורה בשטח".  לשאלת העיתונאים: אז אין הפגנה? הם ענו בהיסוס: "אההה , יש, יש זעם יש ציבור כועס". אבל ניראה שנתניהו הצליח לפרק מעט מהפגנת המחאה שנועדת להתקיים מחר.

זועם על נציגי העצמאיים: שי הדס (צילום: ציפי מנשה)

 

תוך כך הודיעה המשטרה לתקשורת כי "לקראת המחאה המתוכננת במוצ״ש בכיכר רבין, הוגשה בקשה לקיום מחאה , אשר אושרה על ידי המשטרה.  נבקש להבהיר כי בניגוד לפרסומים שונים ושגוים בעניין, המשטרה לא ביטלה בשום שלב את המחאה במוצ״ש", ואז הודיעה המשטרה כי "היום, מגיש הבקשה לקיום המחאה , משך את הבקשה מיוזמתו" והוסיפה: "המשטרה ביוזמתה פנתה לאחרים אשר הוברר כי הם המעוניינים לנהל את  המחאה ובפניהם הוסבר כי עליהם להגיע בהקדם אל תחנת המשטרה להגיש בקשה, אשר תיבחן בהתאם לצפי המתוכנן".. "נדגיש כי נכון לרגע זה (17:00) טרם הגיעו נציגי המחאה להגיש בקשה לקיומה של המחאה וקציני המשטרה המוסמכים לדון בבקשה , ממתינים וידונו בה מיד  לכשתוגש". דקות ספורות אחרי כן, צייצץ ח"כ עופר כסיף (חד"ש – המשותפת) ""‏שוחחתי עם מפקד במחוז תל אביב של המשטרה והבנתי שהאישור להפגנה מחר קיים ועומד. נתראה מחר בכיכר!".  במשטרה הוסיפו כי "המשטרה תמשיך לאפשר את חופש המחאה וערוכה בהתאם".

בחזרה לבלפור
זמן קצר אחרי פגישת העצמאיים עם נתניהו ניסה רכב השרד ובתוכו ככל הנראה ראש הממשלה ורעייתו לעזוב את מעון ראש הממשלה ולא דרך השער הראשי בעל המסך השחור, מולו עמדו אלפי מפגינים, אלא דרך השער ה"סודי", האחורי של המעון שיוצא ברך רחוב סמולנסקי. אלא שמפגינים, למודי ניסיון המתינו לו גם שם. השיירה שתוכננה לעזוב את בלפור, חזרה על עקבותיה.
מחר בערב אם כך, נוכל לדעת עד כמה הצליח נתניהו להפחית מעוצמת המחאה נגדו.  אבל ללא ספק ההפגנה מחר תהיה הרבה יותר גדולה ממה שהוא רוצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן