Skip to content

המחאה: עימותים עם המשטרה וחסימת רחובות וצירי תנועה

עם תום עצרת המחאה בכיכר רבין, המשיכו אלפים ונעו לנתיבי איילון ומשם חזרה לרוטשילד תוך שהם חוסמים תנועה ותובעים מנתניהו להתפטר. המשטרה פעלה לפזרם עם סוסים וגז מדמיע. 12 מפגינים נעצרו ו-3 שוטרים נפגעו קל, אחד מהם משאיפת גז מדמיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עצרת המחאה בכיכר רבין (צילום: ציפי מנשה)

כ-2000 מפגיני מחאה חסמו לפני כמה שעות (שבת) צירים מרכזיים ברחובות תל אביב, מיד עם סיום הפגנת העצמאים ובעלי העסקים נגד מדיניות הממשלה על התנהלותה במשבר הקורונה, שנערכה בכיכר רבין. המפגינים צעדו מהכיכר לכיוון נתיבי איילון וחסמו את צומת עזריאלי. תוך כך נרשמו עימותים בין המשטרה למפגינים וכמה מהם נעצרו. ההפגנה, שכותרתה "מלחמה על החיים, תחזירו את הכסף", הפכה להפגנה כנגד ראש הממשלה בתביעה שיפנה את כיסאו בשל ניהול כושל של משבר הקורונה, המשבר הכלכלי וכתבי האישום הקשים שתלויים ועומדים נגדו בבית המשפט.

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: דן בר דב

 

צילום: דן בר דב

 

צילום: דן בר דב

המפגינים התיישבו על הכביש, וקראו קריאות נגד המשטרה. קצין במשטרת תל אביב שפיקד על אירוע קרא להמון לפנות את הכביש. דקות לאחר מכן, עימותים פרצו בין כמה מפגינים בודדים לשוטרים.

"בשעה זו ועם סיומה של המחאה שהתנהלה ברישיון, עשרות מהמפגינים הגיעו לצומת עזריאלי בתל אביב ומבצעים חסימה של הציר", מסרה המשטרה. "המשטרה במקום ופועלת להזרמת התנועה לצירים חלופיים. פעם נוספת קוראת המשטרה למפגינים להימנע מהפרת הסדר הציבורי ולהישמע להוראות השוטרים". אולם הדבר לא עזר והמשך ההפגנה הזועמת נמשך.  המפגינים חזרו לשדרות רוטשילד והפרות הסדר נמשכו. מהמשטרה נמסר כי בשעה זו ממשיכים כמה עשרות פורעים, להפר את הסדר ציבורי וחוסמים את שדרות רוטשילד בתל  אביב", וכי "מדובר במחאה שאיננה חוקית המפרה את הסדר הציבורי ופוגעת בשלטון החוק". לטענת המשטרה "בניגוד למחאה שהתקיימה ברישיון בתחילת הערב, הרי שהפורעים הללו פועלים בניגוד לחוק ופוגעים בסדר הציבורי. במהלך ההתפרעות אף שברו ויטרינה של אחד מסניפי הבנק באזור", עוד נמסר כי המשטרה כעת פועלת לפיזורם של המתפרעים ולא תאפשר את המשך ההתפרעות והפגיעה במרקם החיים".


אחד השוטרים נפגע משאיפת גז מדמיע (צילום: ציפי מנשה)


שוטרים רכובבים על סוסים מוזרמים לפיזור ההפגנה (צילום: ציפי מנשה)


נידות יס"מ נצמדות למפגינים (צילום: ציפי מנשה)

למקום הוזרמו שוטרים על גבי סוסי משטרה והמשטרה אף החלה לפזר את המפגינים באמצעות רימוני גז מדמיע ולבצע מעצרים. לפחות 12 מפגינים נעצרו. לדברי המשטרה במהלך הפרות הסדר הציבורי הותקפו שוטרים והופעל לעברם גז מדמיע והשלכת בקבוקים ולכן היחלו מעצרים.  שלושה שוטרים נפגעו באורח קל וטופלו במקום. המשטרה גם טענה כי "מפירי הסדר המשיכו בביצוע הפסד תוך גרימת ונדליזם בשדרה ובכלל זה הצתות פחי אשפה". " עד כה עצרה המשטרה 12 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי. החשודים הועברו לתחנת המשטרה לצורך חקירה".

במשטרה שבו והדגישו כי המשטרה מאפשרת את חופש  המחאה, "אולם מבחינה בין מחאה ליגיטימית בעלת גבולות מוגדרים לבין התפרעות משולחת כל רסן המפרה את הסדר תוך פגיעה באנשי משטרה, פגיעה ברכוש ופגיעה בציבור הרחב."

מעצר אחד המפגינים (צילום: ציפי מנשה)

 

מעצר אחד המפגינים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: דן בר דב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן