Skip to content

אבסולוט משיקה את העליX שבוודקה

האם עולם הוודקה עומד לעלות עוד שלב בייצור משקאות כהילים איכותיים? החברה השוודית טוענת כי הפיקה משקה ברמה שטרם קישטה את מדפי הברים בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם עולם הוודקה עומד לעלות עוד שלב בייצור משקאות כהילים איכותיים? החברה השוודית טוענת כי הפיקה משקה ברמה שטרם קישטה את מדפי הברים בעולם

ביקורת משקה / שי שגב

ציון♥♥♥♥

חברת אבסולוט הודיעה לאחרונה, כי היא משיקה את המשקה הטוב ביותר ב-500 שנות היסטוריה מתועדת של ייצור וודקה. לאחר שבעבר הפיצה מותגי רב-מכר כמו אבסולוט בלינג (זהוב ומנצנץ) או בקבוק וודקה בעטיפה של קריסטלים של סברובסקי, החברה שוב מכוונת למצוינות. השבוע, חברת המשקאות והבעלים של אבסולוט, פרנו ריקאר, הודיעה על השקת המותג בקטגוריית אולטרה פרימיום (מעל סופר פרימיום): וודקה אבסולוט אליקס (Elyx).

אבסולוט אליקס
אבסולוט אליקס

השמועות על מותג האליקס החלו עם הודעת החברה להשיק את המותג בסוף 2010, ועד כה המשקה עלה על מדפים בקנדה, יוון, דרום קוריאה, מכסיקו, ברזיל ובקרוב גם בישראל. אמנם הפצת אליקס בכל העולם פורצת את דרכה בימים אלו, אך עתידו של המותג אבסולוט לבל (Level) אינו ברור. מותג העלית הקודם של החברה, אבסולוט לבל, יוצר והושק בשנת 2004 על-ידי חברת הממשל השוודית, Vin & Spirit, במטרה להתחרות באופן ישיר בוודקה גריי גוס. המשקה זכה לביקורות פושרות בלבד, ומעולם לא זכה לסקרנות הצרכנים.

חברת המשקאות העולמית, פרנו ריקאר, רכשה את מותג אבסולוט בשנת 2008, ועל כן הוכרז על מותג היוקרה החדש – אבסולוט אליקס, תוך שהוא מכוונן לשווקי שתייני היוקרה, אלו שאוהבים מחירים גבוהים ומעריכים מיתוג איכותי.

אופן ההכנה

הוודקה מתהדרת שלה רכיבים טבעיים בלבד, ומיוצרת בתהליך ייצור יחידני, מקציר חיטת החורף השוכן באחוזת רבולוף (Råbelöf), אחת מן האדמות הטובות לגידול חיטה בשוודיה. החיטה הספציפית מכילה כמות מדויקת של מים, מינראלים, עמילן וחלבון המסייעים לייצר וודקה ברמה גבוהה.

במזקקה בעיירה אוהוס, עובר הכוהל זיקוק ידני וקטליזציה באמצעות עמוד נחושת, המעניק טעם ובשומת ייחודיים. יש לציין, שהיצרנים מאוד גאים בזיקוק הנקי, אך שיטת הנחושת משמשת גם אצל משפחת נולט ההולנדית, אלו אשר מייצרים את מותג הוודקה קטל 1, המופצת על-ידי דיאג'ו.

מיתוג

המשקה המופץ בבקבוק יוקרתי ומרובע, מזכיר את העיצוב הניחן בטובי משקאות הוויסקי או הטקילה האיכותיים בעולם. במקביל, החברה עומדת ליצור קמפיין שיווקי 360 מעלות בכל מדיה אפשרית, תוך יעד לפגוע בקהל עירוני מתוחכם, מובילי דעה וחסידי הסוגה.
.

התרשמות

הרשמים העיקריים והראשוניים שמקבלים מאבסולוט אליקס הם מאפייני ניקיון ושקיפות, טעם נקי, פירותי עם קצת גוונים פרחוניים. עם זאת, האיכות הייחודית והמגדירה נעה היכנשהו בין המרקם לגוף: איך שהוודקה יושבת בחיך. כן, המשקה בהחלט רך, נעים וקטיפתי. הוא מותיר תחושת משי, שהיא בעצם חותם הזהות של המשקה.

הכותב ניסה את הוודקה בטמפרטורת חדר וכן בכוס נמוכה עם קרח, ועם זאת, העדיף אותה נקייה בכוס רחבה ובטמפרטורה טבעית ללא קירור כלל. מומלץ ביותר, אם כי לא לכל כיס.

הבקבוק טרם עלה על המדפים בארץ, אך צפוי בימים הקרובים. 750 מ"ל, 265 שקל.

1 Comment

  1. אשר
    19 במאי 2012 @ 21:52

    אכן וודקה מצויינת מבית אבסולוט שנותנת פייט רציני במגרש וודקות הפרימיום.
    אגב, ניתן להשיג גם בגרסת 1 ליטר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן