Skip to content

מאבק המחאה בבלפור – שוב פינוי

הבוקר הגיעו פקחי העירייה ופינו בכוח שלטים, גדרות, כיסאות מנקודת המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור. המפגינים מבטיחים להעצים את כוחם ומחאתם כנגד נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פקחי עיריית ירושלים מגובים בשוטרי מחוז ירושלים, פשטו הבוקר (שני) על מתחם הפגנת מחאת היחידים. זו הפשיטה השנייה תוך 24 שעות. הפקחים החרימו גדרות ביטחון ושילוט מחאה כנגד ראש הממשלה הקורא לו להתפטר עקב כתב האישום הפלילי שעומד ותלוי נגדו בבית המשפט.
על פי אנשי המחאה, הבוקר בשעה 05.50 פשטו משטרת ישראל ופקחי העירייה על מאהל המחאה בבלפור. ציוד מחנה לציוד אישי נגנב והושמד. חלק מפעילי המחאה נפצעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום שחבר  לקטנוע של איחוד הצלה. "באו, בזזו וברחו!, הפוגרום בוצע בגיבוי קבוצת שוטרים ואנשי יס"מ, חמושים בנשק אוטומטי עם מחסניות בהכנס". בעת הפינוי שהו במקום 30 מפגינים.

" לקחו את המזרנים מתחת לאנשים, לקחו ציוד פרטי של אנשים", אמר אחד המפגינים, "יש פה מישהו לידי בלי נעליים, למישהו לקחו את הטלפון ולאחר את הארנק". לדבריו השוטרים והפקחים לא הציגו צו. "אי אפשר היה לדבר איתם", הוסיף.
שר הביטחון לשעבר, יו"ר תנועת תלם וחבר כנסת משה (בוגי) יעלון צייץ בתגובה: "השר לביטחון נתניהו (ח"כ אמיר אוחנה א.מ), שיסה שוב הבוקר את שוטרי משטרת ירושלים ופקחיה כנגד גיבורי מחאת בלפור". אנשי המחאה הודיעו כי הגישו תלונה בתחנת מוריה.

צילומים: מרב נוף, ובאדיבות CRIMEMIBISTER

 

צילום מסרטון ההווידאו

 

צילומים באדיבות CRIMEMINISTER

 

צילומים באדיבות CRIMEMINISTER

 

מעיריית ירושלים נמסר כי "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, ע"י אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל". בעירייה מוסיפים כי הם מצפים מהמפגינים "פשוט לנהוג על פי חוק". במשטרת ישראל בקשו שלא להגיב לשאלות מגפון והפנו את הח"מ להפנות שאלות לעיריית ירושלים. מקור במשטרה אמר למגפון: כדאי שתברר מי מהשכנים התלונן על מטרד".
מגפון העביר שאלה פשוטה לעירייה:
– מי מהשכנים התלונן? האם הטענה כי מי מטעם נתניהו, התלונן בפני ראש העירייה משה לייאון על מטרד?
"שטויות", הגיבו בעירייה, "מדובר בשמירה על הסדר הציבורי" והוסיפו: "ראית בכיכר רבין הקמת האחזות?". עוד נמסר מהעירייה כי "כל טענה בדבר שימוש באלימות עי אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד".
גם במשטרה שללו מכל וכל התערבות של מי ממשרדו של השר לבטחון פנים בנעשה.
מאוחר יותר הוציאה משטרת מחוז ירושלים הודעה ולפיה "בעקבות תלונות שהגיעו לעירייה מתושבים המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה בגין חסימת המדרכה למעבר הולכי רגל באמצעות חפצים שונים והפרעה במקום אבטחו הבוקר כוחות המשטרה את עובדי עיריית ירושלים עת שפינו ציוד מהמקום. המשטרה מתוקף תפקידה תמשיך לסייע לפעילות עיריית ירושלים בכל פעילות שתידרש".
בקרב ציבור המחאה הארצי התעורר זעם רב ובשעה זו התארגנו קבוצות שונות מהצפון ועד הדרום להגיע אל נקודת המחאה מול בלפור. הבוקר גם פורסמה באחד העיתונים הודעה הקוראת לציבור להגיע מחר להפגנת זעם מול מעון ראש הממשלה בבלפור.

תגובות

התנועה לאיכות השלטון מסרה כי "התנהלות משטרת ישראל ופקחי עיריית ירושלים אלימה, בוטה ומיותרת. משה ליאון, דורון ידיד ומוטי כהן, עליכם לזכור שתפקידכם הוא לשרת את האזרחים ולאפשר מחאה לגיטימית, ולא את משפחתו של הנאשם בפלילים.  התנועה מעודדת את חבריה להשתתף במחאות לשמירה על איכות השלטון וטוהר המידות. יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, התקשר הבוקר לאמיר השכל על מנת להציע לו סיוע משפטי ככל שידרש" .
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד צייץ בטוויטר: "המאהל בבלפור פורק כי ראש הממשלה איבד את אמון הציבור ויחד עם זה את האומץ  להתייצב כל יום מול אזרחים שאומרים לו את האמת".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן