Skip to content

"ביביסטיליה" – 50 עצורים

01:30 ההפגנה נרגעה. צמתים נפתחו. צמתי כיכר פריז וירמיהו שמגר נפתחו לתנועה. 50 מפגינים נעצרו וביניהם עורך הדין גונן בן יצחק. אמיר השכל: "מהיום הראשון כאן ייחלנו להפוך מיחידים להמונים, אבל אפשר יהיה לנוח על זרי הדפנה רק כאשר המטרה תושג וזה יהיה כשנתניהו ילך הביתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 10 אלפי מפגינים כנגד ראש הממשלה הפגינו אמש (שלישי) מול מעונו בירושלים בהפגנה הגדולה ביותר שידעו אנשי המחאה כנגד ראש הממשלה עד כה. צלמי מגפון דיווחו על אנשים שטיפסו על צמרות עצים וכגגות בתים בניסיון למצוא לעצמם מיקום במחאה הענקית.
חלק מהמפגינים ניסו לפרוץ למעון ראש הממשלה והמשטרההזרימה כוחות מג"ב ויס"מ, על מנת למנוע  מהמפגינים מלהתפרץ אל רחבת בית ראש הממשלה הממוקם כעשרים מטרים מהחסום. עקב כמות המפגינים שהמשיכו לזרום אל ההפגנה, הודיעה המשטרה כי בנוסף לצומת כיכר פריז, גם צומת ירמיהו / שמגר נחסם כעת (22:30) לתנועה. לקראת השעה 22:39 פרשו כמה מאות מפגינים מהמחאה המרכזית והחלו לנוע על פני קינג ג'ורג' לכיוון מרכז העיר.
23:20: מהמשטרה נמסר כי "מאות מפרים את הסדר במרכז העיר, מיידים אבנים, ביצים וחפצים לעבר כוחות המשטרה, ובנוסף גורמים נזק רב וונדליזם לרכוש בתי העסק" וכי "מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד נתן הוראה לפזר את מפירי הסדר". עוד נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר קיומה של מחאה וחופש הביטוי, אך לא תאפשר פגיעה בציבור וברכוש". זה המקום לציין כי על פי דיווחי צלמי מגפון שהו בכיכר כ 1500 מפגינים באותה עת.
23:47:  כוחות משטרת ישראל, שפועלים בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, פיזרו בכוח את מפירי הסדר שחסמו את תוואי הרכבת הקלה וגרמו נזק לרכוש, ועצרו 8 חשודים. שוטר אחד נפצע במהלך הפרות הסדר שכוונו לעבר השוטרים. הרכבת הקלה שבה לפעול.
00:30 משטרת ישראל: "כוחות המשטרה ממשיכים לפעול תוך שימוש בכוח לפינוי מפרי הסדר בצומת כיכר פריז, לאחר שגרמו נזק לרכוש במקום, הציתו פחים והשליכו חפצים לעבר השוטרים".עד כה נעצרו 19 חשודים. בין העצורים, עורך דין גונן בן יצחק. עד כה נעצרו 50 מפגינים.
01:22 מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל פזרו את מפרי הסדר, וכלל צירי התנועה פתוחים לתנועה. במהלך הפרות הסדר נעצרו / עוכבו 50 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת".
אמיר השכל, מוביל מחאת היחידים נגד נתניהו בשנים האחרונות, אמר: "מהיום הראשון כאן ייחלנו להפוך מיחידים להמונים, אבל אפשר יהיה לנוח על זרי הדפנה רק כאשר המטרה תושג וזה יהיה כשנתניהו ילך הביתה".

עו"ד גונן בן יצחק באוטובוס המעצרים (צילום: רפי מיכאלי)

 

עו"ד גונן בן יצחק באוטובוס המעצרים (צילום: רפי מיכאלי)

 

אוטובוס המעצרים (צילום: רפי מיכאלי)

 


פיזור מפגינים במתזית (צילום: רפי מיכאלי)


"הוא האויב". כיכר פריז (צילום: רפי מיכאלי)

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 


כיכר פריז  (צילום: רפי מיכאלי)

 


צילום: רפי מיכאלי

צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

Posted by Rafi Michaeli on Tuesday, July 14, 2020

צילום: רפי מיכאלי


צילום: ציפי מנשה

כששגריר צרפת לישראל הגיע היום בצהרים לבית החולים הצרפתי בנצרת לטקס קצר לכבוד יום הבסטיליה שהוא החג הלאומי ויום העצמאות הרשמי של צרפת  היום בו התרחשה נפילת הבסטיליה (1789), אירוע מכונן במהפכה הצרפתית. הוא לא הניח כי מול מעון ראש הממשלה החלו להתאסף מאות מפגינים, פעילי מחאת היחידים אותה מוביל השכל אמיר, פעילי ה – CRIMEMINISTER  ופעילי מחאת הדגלים השחורים,  לרגל יום מחאתה-"ביביסטיליה", כפי שהם מכנים זאת.  הקריאות: "מושחת" ו "ביבי הביתה", הדהדו בקרב המפגינים. משטרת ישראל נאלצה לסגור את רחוב בן מימון כולל כיכר פריז לתנועה והודיעה לציבור הנהגים שמומלץ להם לחפש דרכים חלופיות. כמות המפגינים גדלה במהירות והמשטרה נאלצה להרחיב את מתחם המחאה שיעדה מתחילה.  בשעה זו פרצו עימותים בין חלק מהמפגינים שניסו לפרוץ אל מעון ראש הממשלה והמשטרה החלה לבצע מעצרים.

תחילת המחאה – המשטרה לא העריכה את כמות המפגינים (צילום: ציפי מנשה)

אתמול קרא הזמר אסף אמדורסקי לציבור להפגין נגד נתניהו במחאה על כך ש"הנאשם מבלפור החליט לבדו לעצור את כל ענף המוזיקה, האירועים, התיאטרון, הסטנדאפ, הברים, בתי קולנוע, מועדונים, חדרי כושר וכל מה שמריח מתרבות או פנאי ולמוטט אותו על מאות אלפי עובדיו."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן