Skip to content

שלום לכם – הפטריה שלכם חזרה

לולא היו מגיעים הדס ושדמי להפגנה, וללולא התקשר חבר וסיפר להדס שנתניהו כנראה שוהה בביתו הישן בפורצים, לולא כל זאת, לא היה מתפתח סיפור. "שלום לכם משפחת נתניהו, הפטרייה שלכם חזרה" - סיפור מחאה היתולי (חובה לצפות בסרטונים)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לעיתים המציאות עולה על הדמיון. סיפור ההפגנה כנגד נתניהו של ליל אמש (חמישי), החל בסמוך ל 22:30 והסתיים כשעה לאחר מכך.  ההפגנה החלה כבר ב17:30 וכללה בשיאה כ 300 מפגיני מחאה שהגיעו ל"מסיבת פיג'מות", ברחוב עזה. המשטרה, לחוצה מהפגנת הענק של ה"ביביסטיליה" נערכה הפעם ביתר שאת.  12 ניידות מג"ב נשלחו לבלפור עוד בצהריים ופרקו שוטרים וגדרות חסימה שהוכנסו אל מעבר למסך השחור שחוצץ בין הכניסה למעון ראש הממשלה ולעולם החיצון.
המשטרה הודיעה לתקשורת כי "לקראת המחאה המתוכננת הערב (16.7.20) מול מעון רה"מ, הוגשה בקשה לקיום מחאה ב – 2 חלקים, האחד מהשעה 17:00 ועד לשעה 23:00, קיומה של מחאה מול מעון רה"מ בהשתתפות מאות משתתפים – חלק זה אושר ע"י המשטרה בהתאם לתנאים עליהם חתם מגיש הבקשה".

"חלקה השני של הבקשה ועפ"י הצהרת מגיש הבקשה בפני גורמים במשטרה, לחסום את קטע הכביש (רחוב עזה) הסמוך למעון רה"מ מהשעה 23:00 ועד לשעה 7:00 למחרת, למטרת לינה של המפגינים. – הובהר למארגן כי חלק זה לא אושר, שכן מדובר בציר תנועה מרכזי".
המשטרה למודת ניסיון מר מיום שלישי האחרון עם הפגנת ה"ביביסטיליה", שהביעה הרבה זעם וחרון מול ראש הממשלה, התכוננה היטב וכבר בשעות הצהריים הגיעו כ- 12 נידות משטרה עם אנשי מג"ב וגדות חסימה שירדו בחופזה ונבלעו מאחורי הפרגוד השחור החוסם את הראייה למעון ראש הממשלה.  כ 300 הצעירים שהגיעו לבלפור, צפצפו בזמבורות, שרקו וקראו לעבר מעון ראש הממשלה את הקריאות  הרגילות: "שוחד, מרמה והפרת אמונים" ו "ביבי הביתה". אבל הזעם שהתפרץ ביום שלישי האחרון, לא נטען הפעם לאוויר המחאה מעבר לרעש המפגינים.

המשטרה הגיע עם כוחות מתוגברים (צילום באדיבות שמחה לטמן)

 

פורקים מחסומים (צילום באדיבות שמחה לטמן)

 

מפגינים (צילום באדיבות שמחה לטמן)

 

ואז הגיעו ישי ושדמי

נראה היה שהמחאה לא חורגת מגבולותיה וגם בתקשורת התקשו לדווח אודותיה, אלא שאז הגיעו ישי הדס איש ה- CRIMEMINISTER, יחד עם חיים שדמי.
"בדרך" סיפר הדס למגפון, "קיבלתי טלפון מחבר שמסר לי שנתניהו נמצא בפורצים 4, בבית הוריו שנמכר בחלקו לפרטריג' " (ספנסר פרטרידג', המוזכר בבקשת נתניהו לקבלת מימון משפטי ביחד עם נתן מיליקובסקי, הוא איש נדל"ן מדטרויט שמחזיק ב־50 מתחמי מגורים בארה"ב). הדס הוריד את שדמי בבלפור ונסע לפורצים 4 המרוחק מאות מטרים בודדים מבלפור. "בדרך", מספר הדס, "חיפשתי מקום חניה וחלפנו על פני הפורצים 4. עמדו שם 2 אנשי שב"כ מהיחידה לאבטחת אישים (734). עצרתי ואמרתי לאחד מהם שלום ולמה הוא וחברו אינם לובושים את הווסט החום הרשמי, והוספתי ואמרתי לו: תכף ניפגש, אנחנו באים עוד מעט".
הדס מצא חניה החנה את מכוניתו בסמוך לכיכר יוני, (שנקראה כך על ידי ניר ברקת בהיותו ראש עיריית ירושלים), ויחד עם שדמי שהגיע מבלפור עם עוד 7 אנשים, צעדו אל הפורצים 4. אנשי השב"כ כבר לא היו שם והבית היה חשוך ונראה שומם.


חלק א

חלק ב'

חלק ג'

חלק ד' ואחרון

"שהינו שם כעשר דקות עד רבע שעה" מספר הדס, " הודענו למשפחת נתניהו שהפטרייה שלהם חזרה, סתם בשביל הצחוק והדאחקות (ראו סרטון), ואז קיפלתי את הרמקול הקטן שלי וחזרנו לבלפור".

הטוויסט בעלילה

כשהדס חזר לבלפור, הגיע הטוויסט בעלילת המחאה הדי משעממת, יש לומר, של חמישי.
"כשחזרנו", מספר הדס, "היה איזה שכן, מין ביביסט שצעק וקילל אותנו ואיים שהוא יגמור אותי. הוא צילם את מספר הרכב שלי שחנה שם, התקשר למשטרת מורייה ואמר שיש רכב חשוד ומסר את מספר הרכב שלי, וממנו יצאו אנשים שניסו לפרוץ לאיזה בית".

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

"הגיענו לבלפור", ממשיך הדס ומספר, "ואז ניגשו אלי שוטרים ואמרו שקובי (ניצב-משנה קובי דוידיאן) מפקד תחנת מוריה מחפש אותי". השניים נפגשו בבלפור ונצ"מ דוידיאן, אמר לו שמן דהו התקשר לתחנה, מסר את מספר הרכב של הדס והתלונן על ניסיון פריצה לבית בפורצים. "הסברתי לו שהוא טועה, שיש בידיי סרטונים שצילמנו ושהצלמת שלכם צילמה ובזה הסתיים העניין", "ביום ראשון" מוסיף הדס, "אני אתלונן על תלונת השווא כנגדי ואבקש לחקור את האזרח שהתלונן". לסיום מספרא הדס  "ואז הפתיע אותי עיתונאי הארץ שסיפר לי שיאיר נתניהו מבקר בבית בפורצים מעת לעת. זה גם מסביר מדוע שהו שם רק 2 אנשי שב"כ בלי כל שיירת האבטחה. כנראה שיאיר היה שם וברח כשהגענו".

2 Comments

  1. מושבניק
    17 ביולי 2020 @ 9:07

    אתם נפלאים!!!
    כל הכבוד! אסור לעצור לרגע!

  2. ירושלמי
    17 ביולי 2020 @ 6:54

    יאיר הלא ממש מזהיר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן