Skip to content

אמדורסקי בבלפור: לקח לנו (לדור הצעיר) זמן  להגיע. אבל הגענו, אנחנו פה

במהלך קבלת השבת בבלפור, קרא הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ לפעילים להמשיך ולמחות עד שנתניהו ילך הביתה ואמר: "לא כתב אישום היה צריך להיות אלא 30 כתבי אישום". פעילים פנו בדחיפות למנדלבליט להורות על חקירת פעיל ימין לטענתם מקים סוג של מליציה חמושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחאת היחידים אותה החל אמיר השכל, צברה תאוצה כשמחאת הדגלים הדגלים השחורים הצטרפה למחאה מול בית ראש הממשלה בבלפור והתעצמה כשבשבוע שעבר הצטרפו אלפי צעירים להפגנת מחאת פעילי הCRIMEMINISTER, 'ביביסטיליה' שנערכה בשלישי השבוע. מאות צעירים הפגינו אמש  בבלפור וכך גם אתמול (שישי) כשהם מוכוונים לשני אירועים – "מסיבת חוף", בבלפור בה המחאה לבשה גוון צעיר ומתריס וקבלת השבת המסורתית בה נאמו בין השאר הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, הזמר אסף אמדורסקי.
"לא הקורונה היא הבעיה", אמר חלוץ, "השוחד הוא הבעיה, השחיתות היא הבעיה, לא שלושה כתבי אישום היו צריכים להיות מוגשים, 30 כתבי אישום היו צריכים להיות". חלוץ קרא לפעילים הצעירים להמשיך ולהפגין כגד נתניהו רק ללא אלימות.
אמדורסקי התנצל בפני השכל ואחרים ואמר שעד עתה עמדו כאן בני הדור השלישי ונאבקו בשחיתות: "אז לקח לנו (לדור הצעיר) זמן  להגיע. אבל הגענו, אנחנו פה", "אני מביט אל הצד השני" אמר אמדורסקי והתייחס גם להפגנת נגד של אנשי הליכוד, תומכי ראש הממשלה: "תביטו לשם", הצביע אמדורסרקי לעבר מתחם המחאה של הליכוד, "בשבוע שעבר היו שם 4 אנשים. תביטו כעת – עומד שם אדם אחד, כי הליכודניקים פה".
לקראת ערב החלו הפעילים להתארגן בשקי השינה והשקט חזר אל רחוב המחאות.


דן חלוץ (צילום: ציפי מנשה)


אסף אמדורסקי (צילום: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 


"מסיבת חוף" בבלפור (צילום:ציפי מנשה)

"ריקוד הדגלים" בבלפור (צילום: ציפי מנשה)

גיל המרשלג (צילום: רוני לוי)

קודם לכן בסמוך לשעה 17:00 אחר הצהריים, עוכב פעיל מחאה תושב ברקן, גיל המרשלג  בעודו מפגין בסמוך לכניסה האחורית למעון ראש הממשלה בחשד להפרת הסדר הציבורי וחסימת ציר תנועה.
המרשלג שוחרר כחמש שעות לאחר מכך ללא תנאים מגבילים. "עוכבתי כשחציתי מעבר חציה בצומת רחוב ברנר פינת בלפור", סיפר המרשלג למגפון, "היינו חבורה של כשמונה או עשרה מפגינים ואני נעתי על פני מעבר החציה הלוך ושוב תוך שאני מתופף. כנראה שלא באנו להם (לשוטרים) בטוב ונדרשתי לעלות מהר למדרכה. לטענת השוטר לא נעתי מספיק מהר ונדרשתי לעלות לניידת".
המרשלג נדרש  להסכים להשתחחר עם חתימה על שחרור במגבלות ולא, ייעצר. "סירבתי לחתום ואויימתי כי אני מועבר לכלא הדרים עד הבאתי לפני שופט במוצאי השבת", סיפר המרשלג, "סירבתי והחלטתי שאני אעביר את ה 24 שעות בשינה. אבל אז הודיעו לי כי אני משוחרר ללא תנאי".

מתכוננים לשינה בבלפור (צילום: גיל המרשלג)

מליציה חמושה?

מוקדם יותר פנו פעילי 'הדמוקרטים' ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיורה על פתיחת חקירה כנגד פעיל הימין רן כרמי בוזגלו כשלדבריהם  "החל כרמי בוזגלו להשמיע ברבים קריאות נגד המפגינים" ו כי "אמש הסלימו הקריאות לכדי אמירה מפורשת, כי המפגינים, אזרחים נורמטיביים כולם, חברו לתכנן התנקשות בחייו של ראש הממשלה". הפעילים מוסיפים כי  "כרמי בוזגלו אף הגדיל עשות, וכבר החל לקבץ סביבו קבוצת 'לוחמים' להם קרא "להגן על ראש הממשלה" ולחבור ולהתאמן לשם כך". לטענת הפעילים הגיעה לידיהם הודעה קולית של בוזגלו ובהמשך לנאמר בה ועל פי מידע שהגיע אליהם מובן כי "מדובר בהתארגנות בלתי חוקית חמושה בנשק חם, שתכליתה היחידה היא התססה והסתה לפגיעה באזרחים שומרי חוק באמצעות השחרה, הכפשה ודברי כזב ובלע". ומסיימים בהבעת חשש כי ההסתה של כרמי "עלולה, בוודאות קרובה, להוביל למעשי אלימות כמותם כבר ראינו, לצערנו העמוק, ברחבי הזירה הציבורית בישראל".

תגובות

מלשכת היועץ המשפטי לא התקבלה תגובה עד לפרסום הכתבה. לכשזו תגיע, תפורסם בהתאם.

רן כרמי בוזגלו מסר כי "בשום מקום לא הזכרתי "מיליציות חמושות" וגם הניסיון של אתר השמאל החתרני לשים מילים בפי לא יצלח. נגן על נתניהו בגופנו מפני האיום המוחשי והמיידי. מחבלי השמאל החתרני מצהירים על כוונתם לפגוע בו ובבני משפחתו וימצאו אותנו מולם"

לשאלת מגפון בדבר פרסום דבריו ובהם הוא מזהיר את שופטי בית המשפט המחוזי מפני החלטות שגויות הוא ענה: "הזהרתי את שופטי המחוזי שלא להיגרר אחרי הוראות פטרוניהם הפוליטיים ולעוות את הדין.התנהלות פסולה מסוג זה תלמד על חלקם בקנוניה ועלולה לפגוע במרקם העדין עליו מושתתת מדינת ישראל. לסיכום: עם ישראל נחוש לשמור על המנהיג שנבחר באופן חוקי ודמוקרטי ולא יאפשר לקושרים לבצע הפיכה שילטונית. הטרור שמפעילות פלנגות אלימות לא ירתיע אותנו ונמשיך לשמור על המולדת בנחישות, בהתמדה וללא מורא".
כרמי הוסיף גם כי "גם חרף הלוחמה הפסיכולוגית שמנהלים אתרים קיקיוניים ושוליים מסוג זה המתקרא "מגפון ניוז" ודומיו".
– אתה מאשים את שופטי בית המשפט שהם כפופים לפטרון פוליטי ועושים את דברו. מי הפטרון?
"אני מתרשם שבניסיון ההפיכה נוטלים חלק גם רשויות חוק ומשפט כמובן כלי תקשורת מגוייסים. כל מי שעיניו בראשו יכול להתרשם מעיוות הדין שמתבצע לנתניהו ומהסלחנות התמוהה מצד הרשויות הנ"ל כלפי הטרור שמפעילים מחבלי השמאל. ואנחנו, המגלים חובה אזרחית (וגם מוסרית) מתייצבים נוכח הקושרים ושומרים על הדמוקרטיה, עליה מושתתת מדינת ישראל. שלטון מחליפים אך ורק בבחירות וחובה לציית לתוצאותיהן. השמאל החתרני אינו מסוגל להשלים עם רצון הבוחר ופנה לאפיקים מסוכנים, המאפיינים מדינות עולם שלישי."

2 Comments

  1. שגית וייסברג
    19 ביולי 2020 @ 0:02

    אמדורסקי מנצל את המומנטום לתיעול שנאתו לראש הממשלה ומינופו.ולמרות הכל,לא נכנע לשנאת החינם שהוא מפיץ
    💙

  2. אלה
    18 ביולי 2020 @ 8:33

    רמי בוזגלו
    תחזור לכתה ללמוד אזרחות.
    במדינה דמוקרטית מותר להפגין ו.
    מותר להביע מחאה עד התפטרות של ממשלה וראש ממשלה/ נשיא.
    חבל מאד רמי בוזגלו שאתה לא מפעיל מחשבה עצמאית ופותח עיניים לראות שבקהל המפגינים יש הרבה מאד ליכודניקים ואנשי ימין שינמאס להם מהמושחת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן