Skip to content

פורד ומובילאיי מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן

פורד ומובילאיי (בבעלות אינטל) מרחיבות את שתוף הפעולה בניהן ומציעות עבור מערכות הסיוע לנהג יכולות איתור משופרות מבוססות-מצלמה, ובכללן התרעת התנגשות חזיתית, זיהוי כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ויכולת שמירה על נתיב הנסיעה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצרנית הרכב פורד ומובילאיי (בבעלות אינטל), משתפות פעולה בחוד החנית של מערכות סיוע לנהגים, שיוטמעו בכלי הרכב של פורד ברחבי העולם. ליסה דרייק, סמנכ"לית תפעול צפון אמריקה וסגנית נשיא לרכש גלובלי בפורד אמרה: "יש ערך רב, לספק לנהג עוד ביטחון בזמן הנהיגה. הדבר בא לידי ביטוי ביכולות הטכנולוגיות של מערכת ה- Ford Co-Pilot360 Technology ובאמצעות שילוב התוכנה וטכנולוגיית החישה המצוינות של מובילאיי, שימשיכו להתפתח ולספק לנהג ביטחון בנסיעה בדרך, לאורך זמן".

מוסטנג החדשה תצויד במערכות של מובילאיי (צילום יח"צ פורד)
מוסטנג החדשה תצויד במערכות של מובילאיי (צילום יח"צ פורד)

כספקית הנבחרת של טכנולוגיית חישת-הראייה למערכות הסיוע המתקדמות לנהג, תספק מובילאיי לפורד את מעבדי ה EyeQ שלה, ביחד עם תוכנות תומכות לעיבוד ראייה ממוחשב, שישולבו במערכות רמה 1 ו-2  בכלי הרכב של פורד בעולם. פורד תשלב את שמה של מובילאיי ואת הלוגו שלה, על גבי צג מערכת הסיוע לנהג ולראשונה, לקוחות פורד יהיו מודעים לכך, שכמה מהמאפיינים הטכנולוגיים של מערכה ה- Co-Pilot360 מבוצעים באמצעות יכולות החישה של מובילאיי.

"זו זכות להרחיב את שיתוף הפעולה ארוך הטווח שלנו עם חברה המחויבת כל כך לבטיחות לקוחותיה ברחבי בעולם", אמר פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "אנו מצפים לעבודה משותפת, באופן צמוד, בכדי להביא את היכולות האלו לכלל רכבי של פורד."

כחלק מהסכם נרחב זה, כלי רכב חדשים מפס היצור של פורד, יכללו את מעבדי EyeQ ואת תוכנת העיבוד של מובילאיי לתמיכה במערכת Co-Pilot360 . הטכנולוגיה תסייע לזהות במדויק את מה שמצלמת השמשה הקדמית ברכב יכולה לראות – סימוני נתיב, תמרורים, הולכי רגל וכלי רכב אחרים. הטכנולוגיה של מובילאיי תתמוך בתכונות כמו מערכת שמירת נתיב, מערכת אוטומטית לפנסי הרכב, סיוע במניעת תאונות טרם-התנגשות עם בלימת חירום אוטומטית ובקרת שיוט מסתגלת חכמה, כולל גם מערכת הסיוע החדשה לנהיגה ״ללא ידיים״, המגיעה במכוניות החדשות של פורד – מוסטנג Mach-E וה-,F-150 ומכוניות חדשות אחרות הצפויות לכלול יכולת זו בעתיד.

מערכת הקו פיילוט של פורד {צילום יח"צ פורד)
מערכת הקו פיילוט של פורד {צילום יח"צ פורד)

בעוד שפורד ומובילאיי עובדים יחד במשך שנים, זו הפעם הראשונה שחברת פורד מתחייבת לטכנולוגיה של החברה לכל מחזור החיים של רכבי הדור הבא שלה. שני הצדדים יעבדו בשיתוף עם ספקי Tier 1 של פורד שיעסקו באינטגרציית הטכנולוגיה ברכב.

בנוסף בוחנת פורד את השימוש ב- Roadbook האוספת מידע/דאטה באמצעות חוכמת המונים אנונימית המגיעה ממצלמות כלי הרכב, על מנת לבנות מפה באיכות גבוהה, שתהיה נגישה לרכב ותוכל לשמש את טכנולוגיית הסיוע לנהג, ובכלל זה נהיגה ללא ידיים או הפעלת מערכת  Active Drive Assist. המכוניות החדשות של פורד ישענו על מעבדי  EyeQ3  ו- EyeQ4 של מובילאיי, בפלטפורמות המתקדמות של טכנולוגית הסיוע לנהג ברמה 1 ו-2. משפחת ה- EyeQ נבדלת מהמתחרים ביכולותיה לתמוך במערכת עיבוד ראייה ממוחשבת מורכבת ואינטנסיבית, בעלת צריכת כוח נמוכה, גם כשהיא ממוקמת על שימשת הרכב. EyeQ4  המבוססת על יכולות קודמותיה, יכולה כבר לעבד חיישנים רבים יותר עם מידע נוסף הנדרש למערכת הסיוע לנהג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן