Skip to content

הלילה – 34 עצורים בהפגנת ענק נגד הממשלה והעומד בראשה – 4 נעצרו הבוקר

ח"כ כסיף: "אני מחזק את המפגינים ובמיוחד את ידי העצורים, אתם חפים מפשע". הבוקר חסמו עשרות את כביש הכניסה לכנסת בקריאה: "חוק ההסמכה לא יעבור". המשטרה עצרה 4 מפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

34 מפגינים נעצרו הלילה (רביעי) במהלך עימותים עם כוחות המשטרה במחאה נגד השחיתות השלטונית בכיכר פריז בירושלים. על פי המשטרה, חלקם נעצרו בחשד להפרות סדר, וחלקם בחשד לתקיפת שוטרים. על פי המפגינים צילומי מגפון, נראה שהמשטרה יצרה לכאורה פרובוקציות על מנת לבצע מעצרים שיעיד ועל המילה האחרונה בהפגנות.

עוד נמסר מהמשטרה כי כמה מהמפגינים קראו לעבר השוטרים "נאצים", הפעילו אמצעי כריזה, והפריעו לתושבי האזור. המשטרה הוסיפה כי בעקבות סירוב לפנות את ציר התנועה, הכוחות החלו בפינוי את הצומת על מנת לפזר את המפגינים. ההפגנה בכיכר פריז, שנמצאת מרחק הליכה קצר  למעון ראש הממשלה, התחדשה לאחר שכ 6 אלפי בני אדם צעדו משם לפני מספר שעות לעבר משכן הכנסת ומחו בה נגד השחיתות השלטונית וטיפול המדינה במשבר הקורונה וכנד ראש הממשלה החשוד בשחיתויות פליליות ומשפטו יחל בסוף שנה זו. מהמשטרה נמסר כי לקראת השעה 01:00, המוחים התבקשו לפנות את צומת כיכר פריז בה התקבצו, וכי "לאחר שלא נענו, החל פינוי המקום ופיזור המפגינים".
"על אף המחאה הלגיטימית של מרבית המפגינים, קומץ אחר ככל הנראה הגיע במטרה להפר את הסדר", נמסר מהמשטרה. "לאורך המחאה, המפגינים השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור". עוד על פי המשטרה, כ-200 מסיכות חולקו למשתתפים במהלך המחאה, וכי בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל. כאן המקום לציין כי המשטרה נערכה מבוד מועד עם מת"זיות וכוחות מתוגברים לפני הגעת המפגינים לכיכר פריז.

המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
המעצרים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה

במהלך הבוקר, התקבצו כמה מפגינים באזור הכנסת, המוחים נגד משבר האקלים, ולדברי המשטרה שיבשו את התנועה וחסמו את הכבישים המובילים למשכן. מהמשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה נמצאים במקום ופועלים להשבת הסדר ופתיחת צירי התנועה". מטעם המפגינים נמסר כי עשרות פעילים ופעילות מכל רחבי הארץ, אזרחים ישראלים פטריוטים,  חוסמים בגופם את כל הכניסות לכנסת ישראל, במחאה נגד ״חוק ההסמכה״.  הפעילים הגיעו למחות באופן לא אלים כדי לא לאפשר את ההצבעה על החוק, המתוכננת להתקיים הבוקר בוועדת חוקה ובהמשך היום במליאה. "אנו מרגישים שזה המעט אותו אנו מסוגלים לעשות כדי למנוע מממשלה לא לגיטימית לשנות את שיטת המשטר בישראל תוך הישענות שיקרית על נגיף הקורונה. לא נאפשר זאת. הדמוקרטיה הישראלית תישמר". לשון המפגינים.  יצוין כי בגרמניה הפשיסטית עבר חוק ההסמכה והוא זה שאיפשר לצורר הגדול לעלות לשלטון ולעשות כרצונו.

ח"כ הכנסת עופר כסיף (המשותפת – חד"ש) הגיב למעצרים ואמר: "‏אני מחזק את ידי המפגינות והמפגינים נגד הדיקטטורה המתהווה. בזמן שהכנסת מבטלת את כוחה עבור הממשלה וראשה, אתם התקווה שיש לנו. אני מחזק בעיקר את העצורים (בהם גם חברי דין מהצוות של איימן), אתם חפים מכל פשע ונעצרתם על רקע פוליטי. בוני הדיקטטורה הם העבריינים."

Posted by Crime Minister on Tuesday, July 21, 2020

צילום: CRIMEMINISTER

מהמשטרה נמסר לאחר מכן כי "כוחות משטרת ישראל פעלו אל מול כמה עשרות מפגינים שהגיעו ל 3 מוקדים סביב הכנסת וחסמו בגופם את צירי הגישה תוך הפרה של הסדר הציבורי. לאור כך, נאלצו השוטרים לאחר שביקשו מהם לפנות את הציר ולא נענו, להשתמש בכוח סביר על מנת לפנות אותם לצדי הדרך. 4 מפרי סדר נעצרו וכלל הצירים פתוחים לתנוע."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן