Skip to content

מסחר וירטואלי בבורסה

אתמול הושקה מערכת מסחר בורסאית ווירטואלית האמצעות מערכת חדשה - מערכת מדד 2020
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעם ראשונה בתולדות הבורסה בישראל התקיימה אתמול (שלישי) בבוקר פתיחת מסחר וירטואלית עם מספר גדול מאוד של מנכ"לים מהחברות הגדולות במשק ושל משתתפים בו זמנית מהארץ והעולם. באמצעות מערכת מדד. בין המנכ"לים המשתתפים בלטה ג'ירפת מדד מעלה שהשנה ברוח התקופה – עטתה על פניה מסכה אופנתית וצבעונית.

צילום: עומר מסינגר

מדד מעלה מהווה מערכת ניהול לאחריות חברתית בעסקים ובוחן כ- 120 קריטריונים תחת תשעה נושאי גג (איכות סביבה, מימשל תאגידי, היבטים אתיים בתהליכים עסקיים, ניהול ודיווח, יחסי עבודה, אחריות ברכש, גיוון והכלה בתעסוקה, תרומה לקהילה ומעורבות חברתית של עובדים). השאלון, שנקבע על ידי ועדה ציבורית, נשלח לכל אחת מהחברות ומבוסס על דיווח החברה באישור המנכ"ל ובקרב 60% מהחברות גם על ידי בקרה חיצונית.
יו"ר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך, אמנון נויבך אמר בעת הפתיחה: "אני שמח לפתוח את יום המסחר הווירטואלי הראשון בבורסה, בהתאם לרוח תקופת הקורונה וזאת לרגל חשיפת דירוג מעלה לאחריות תאגידית לשנת 2020. האחריות התאגידית הכוללת בין היתר התנהלות של ממשל תאגידי תקין ובשקיפות, חשובה עבור כולנו כחלק משוק ההון ומהחברה הישראלית, במיוחד בימים אלה של משבר הקורונה. שוק ההון יודע לתמחר נכון את החברות שמנוהלות בצורה נכונה, מתוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח, ואני משוכנע שנראה בעתיד הקרוב חברות רבות נוספות שיפעלו תוך בתחום האחריות התאגידית".

יו"ר דרקטריון הבורסה: אמנו נויבך (צילום: עומר מסינגר)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן