Skip to content

הפגנת המחאה בליל חמישי-שישי: 55 עצורים

בין העצורים פעילי הארגון האנרכיסטי "לה פמיליה" שנעצרו בחשד לתקיפת מפגינים ושוטרים. 35 שוחררו במהלך הלילה, השאר יובאו בפני שופט לאחר שסירבו לחתום על הגבלות. לגבי עצור אחד, תבקש המשטרה את הארכת מעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סירבו להתפנות ושרו במעגלים (צילום באדיבות שמחה יפה)

55 בני אדם נעצרו, הלילה (שישי) לאחר שסירבו לפנות את כיכר פריז בירושלים, בה שהו במהלך ההפגנה. בין העצורים גם 3 פעילי ארגון הימין האנריכסטי, "לה פמיליה", שהגיעו לתמוך בראש הממשלה שנעצרו בחשד לתקיפת מפגינים אחרים, תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי.
המשטרה ניסתה תחילה להודיע למפגינים שעליהם להתפזר באמצעות קריאות ברמקולים. משהקריאות לא הועילו, החלו השוטרים לעצור חלק מהמפגינים. בהמשך השתמשו השוטרים גם במכת"זית כדי להתיז מים על המוחים, וחסמו את הגישה לגן העצמאות כדי למנוע ממפגינים להקים בו מאהל. העימותים הסתיימו בשעה 01:30 לערך. אחת המפגינות הצעירות נפגעה והמסיכה הועפה מפניה, זה לא מנע מהמשטרה לתת לה דו"ח.


פיזור מפגינים ומעצרים (צילום: רפי מיכאלי)


דו"ח לצעירה שהמסיכה הועפה מפניה (צילום: רפי מיכאלי)


נצ"מ  קובי מפקד מוריה מסכם את ההפגנות (צילום משטרת ישראל)

המת"זית הופעלה (צילום מסרטון ווידאו של המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי.

35 מהעצורים שוחררו עוד במהלך הלילה בתנאים מגבילים. רובם הורחקו מירושלים לתקופה של שבוע עד עשרה ימים. הבוקר יובאו לבית משפט השלום בעיר 20 עצורים נוספים, שסירבו ככל הנראה לחתום על תנאי השחרור. מחלקם נמנע יצוד משפטי לאחר שעורך הדין, גונן בן יצחק מצא את עצמו נתקל בסירוב להפגישו עם העצורים.
לדברי המשטרה, היא תדרוש לשחרר בתנאים 19 מהם, ולהאריך את מעצרו של אחד בחשד לתקיפת שוטר.

34 עצורים. גרירת בחורות ובחורים באכזריות בלתי סבירה-בידי כוחות משטרה ויסמניקים.ומעצר אלים במיוחד של אמא ל3 ילדים❗️

Posted by Hagit Feldman on Thursday, July 23, 2020

המעצרים (באדיבות CRIMEMINISTER)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן