Skip to content

קול ברמה, אבל לא קול באישה

רדיו קול ברמה הבטיח, לא מכבר, לציית להנחיות מועצת הרשות השנייה ולתת לנשים שעת שידור יומית בתחנה. שעה אחת ביום, למי שלא הבין. אלא שברדיו החרדי קול ברמה חושבים שזה הרבה יותר מדי, מצפצפים וממשיכים לתת שעת שידור אחת בשבוע למחצית מהאוכלוסייה  וזועקים: "אפליה חילונית" מאת אורה עריף כץ סוף חודש פברואר נקבע כמועד להחלת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רדיו קול ברמה הבטיח, לא מכבר, לציית להנחיות מועצת הרשות השנייה ולתת לנשים שעת שידור יומית בתחנה. שעה אחת ביום, למי שלא הבין. אלא שברדיו החרדי קול ברמה חושבים שזה הרבה יותר מדי, מצפצפים וממשיכים לתת שעת שידור אחת בשבוע למחצית מהאוכלוסייה  וזועקים: "אפליה חילונית"

מאת אורה עריף כץ

סוף חודש פברואר נקבע כמועד להחלת החובה לשעת שידור נשית ביום, אלא שחודש פברואר חלף עבר לו, ואנו נמצאים כבר אחרי השליש השני של חודש מרץ, והתחנה ממשיכה בנוהג הישן שלה, לפיו היא מעניקה בנדיבות שעת שידור שבועית אחת לנשים, תוך בניית תשתית רעיונית לביטולה המוחלט, במגמה לשים קץ להשמעת קול נשים.

אפילו ונוס של בוטיצ'לי הצניעה את מה שהחרדים לא רוצים לראות/לשמוע

האגודה לזכות הציבור לדעת העורכת מעקב אחר יישום ההנחיות, הוציאה מכתב ליו"ר מועצת הרשות השניה אילן אבישר, בו היא תובעת לנקוט הליכים נגד תחנת הרדיו שרק בשבוע שעבר השתתפו נציגיה בשימוע ברשות השניה, ומיהרו להפגיז עם חוות דעת משפטית שפורסמה בעיתון החרדי "יום ליום" ובה הם טוענים כי יש עשרים ושש תחנות רדיו, שכל אחת פונה לציבור שלה: "הציבור הזה לא רוצה לשמוע נשים בתחנה". 

 במכתב לראש מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, תובעת האגודה לזכות הציבור לדעת לפתוח בהליכים נגד תחנת הרדיו "קול ברמה" עקב ההפרה.

בראיון ארוך עם עורך הדין החילוני רון גזית שנבחר לייצג את תחנת הרדיו ועם עו"ד חיים ישר (החרדי) ממשרד גזית, וכן עם מנהל התכניות של רדיו קול ברמה, אבי מימרן, שבה ונשמעה הטענה הבסיסית לפיה "יש לתת לציבור החרדי לחיות את חייו על פי השקפת עולמו". הראיון המשולש נפתח בטענה לפיה הציבור החרדי מוצא עצמו מותקף, שוב ושוב, בכלי התקשורת בנושאים הנוגעים לאורח חייו ומנהגיו. על פי הכוונת גדולי התורה, נטען בכתבה, אין להשמיע בתחנה קול אישה.

עו"ד רון גזית מצוטט שם אומר: "אני בא לנושא הזה כאיש זכויות אדם, והתפיסה שלי ליברלית לחלוטין. אני מאמין שמבחינה משפטית אסור להתערב בדרך שבה התחנה מתנהלת.., כשם שאני נגד כפיה דתית, אני חושב שלא צריכה להיות כפיה חילונית. התחנה הזו הוקמה בעקבות המלצה של מבקר המדינה. יש ציבור חרדי גדול שרוצה להקשיב לרדיו ולא להיות מנותק, וצריך לאפשר לו לעשות זאת בדרכו".   

 

5 Comments

  1. דותן
    18 במרץ 2012 @ 20:39

    יש קצת בעייתיות בבקשה של הרשות השנייה.

    מצד אחד, אוסרים על כל גוף לשדר שידורי רדיו מבלי לקבל לכך אישור.

    מצד שני, כופים על הגופים האלה את התכנים המותרים.

    להזכירכם: הסיבה המוצהרת לדרישה לרישיון שידור ברדיו היא לא האפשרות של המדינה לשלוט על התכנים שישודרו, אלא להגן על שידורים צבאיים, מטוסים מנמיכי-טוס וכל שאר השירותים החיוניים שמחייבים אותנו להקצות טווחי תדרים מוגדרים מראש, במקום לפתוח את גלי האתר לכל מי שידו משגת לקנות משדר.

    כיהודי, כואב לי לראות את הטעויות הנוראיות ש"גדולי הדור" עושים. מקומן של הנשים הוא אינו באפלה ובדממה. אם אדם חושב שאין סיבה להקשיב לאשתו במרחב הציבורי, אז מדוע שהילדים שלו יקשיבו לה במרחב הפרטי?

    כישראלי, אני חושב שזה לא מקומי להכריח את הקהל שלהם לתת זכות דיבור למי שהם לא רוצים לשמוע, בתחנות רדיו שהם מממנים.

    • מוריס
      4 באפריל 2012 @ 9:16

      ארקדי גאידמק עם כל השנאה שלי כלפיו (לקנות קבוצת כדורגל כדי להיות ראש עיר…) עשה משהו אחד טוב בירושלים, שהוא להביא לנו רדיו נטול חדשות כל שעה, נטול פוליטיקה, רדיו כמו בכל מקום אחר בחו"ל, שירים ותכני מוזיקה בלבד, דבר שאפילו ערוץ 24 לא מסוגל לספק לנו.

  2. אורה עריף כץ
    18 במרץ 2012 @ 20:02

    חגי ושרית. ביג לייק(:

  3. חגי קמרט
    18 במרץ 2012 @ 19:01

    מישהו אמר:
    ":יש ציבור חרדי גדול שרוצה להקשיב לרדיו ולא להיות מנותק, וצריך לאפשר לו לעשות זאת בדרכו".
    אז ככה:
    זה נכון . אלא שהבעיה היא לא בקולות הנקביים הנשמעים, אלא בראש ובראשונה בשם. שהרי מדובר ב "רדיו קול הרמה". והשם עצמו בא לכדי הטעיית הציבור. שהרי מה היה נגרע מן העולם אלו היו קוראים לרדיו בלשון זכר " קול הרם" ( רמז ל- רם על כל גויים ה') או אולי" קול הרעם" כדי שישמע בומבסטי ומושך ואולי אף בלשון סגי נהור קול ארם… זכר ל… אך מה הפלא כאשר מלכתחילה מגרים את הציבור בשם נקבי טהור המגרה את החושים ומושך כמו קול הרמה? והרי רמה מעורר את הדמיון לרמות בירושלים או לרמתיים, אולי לגבעתיים ! ואלו, מן הסתם, מעלים את ייצר הרע לכוון עין מכוונת אל חלקן העליון של בעלות הקול היפה.. האם שומע אני מכאן ש הפוסל במומו פוסל?
    הו עד כמה עצוב הדבר שיצירי הטבע האנושי יוצאים נגד הטבע האנושי.
    אז מה יהיה חברה חרדים? מה יהיה? יש לי רעיון בשבילכם: חלקו את המגזר לשתי חטיבות חטיבת הנשים וחטיבת הגברים. חלקו גם את הרדיו לשניים חצי ישדר לגברים וחציו ישדר לנשים
    ובא לציון גואל!
    אגב שמעתי שלאחרונה יצר המח היהודי מכשיר חדש שבעזרת השם יתברך ייצא בקרוב לשוק המכשיר הוא מעין מערבל קטן אשר יותקן בגרונן של בעלות הקול היפה ( הנקרא בלשונם ערווה) אשר יערבל את קולן ויוציא החוצה מפיהן קול ערב בטון זכרי טהור. והכל יבוא על תיקונו בשלום.
    ואז יאמר כי ישמע בהרי יהודה והרי ירושלים קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול חתן ( כלה שהומר קולה לקולו של חתן)

    • שרית פרקול
      18 במרץ 2012 @ 19:11

      חגי, לא יותר פשוט שהמערבל יותקן באוזניהם הערלות של החרדים הקיצוניים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן