Skip to content

דגמי הקרוסאובר X1 ו-X3 של BMW בגרסאות פלאג-אין חדשות

דלק מוטורס משיקה גרסאות פלאג-אין חדשות לדגמי הקרוסאובר X1 ו-X3. דגמי הפנאי-שטח החדשים, אליהן תצטרף בקרוב גם X2 בגרסה חשמלית-נטענת, ישווקו לראשונה במהדורות M-Sport בלבד. המחיר החל מ 299 אלף שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

xDrive25e BMW X1 הקרוסאובר הקומפקטי-יוקרתי בגרסתו הזריזה, המאובזרת והמעוצבת ביותר מאז הצגתו; הספק משולב של 220 כוחות סוס, הנעת xDrive, חבילת M-Sport ייחודית ורמות יחודיות של צריכת דלק עם מנוע חשמלי יעיל וטכנולוגיית תאי סוללות מתקדמת המאפשרים נסיעה ללא פליטות מזהמים לטווח של עד 57 ק"מ.

BMW X3 xDrive30 הדגם הפופולרי בקבוצת הביניים היוקרתית זמין כעת עם מנוע בעירה פנימית, מערכת היברידית נטענת (פלאג-אין) עם טווח נסיעה של עד 52 ק"מ  ולאחרונה נחשף גם ה-iX3 בתצורת הנעה חשמלית טהורה. דגם ה-All Rounder מייצר הספק משולב של 292 כוחות סוס, הנעת xDrive, חבילת M-Sport ייחודית ורמות גבוהות של שימושיות ונוחות.

BMW X1 (צילום באדיבות היצרן)

BMW X1 xDrive25e החדש מצויד בהנעה חשמלית יעילה במיוחד וסוללת ליתיום-יון מהדור האחרון מאפשרות טווח נסיעה חשמלי של עד 57 ק"מ. צריכת החשמל המשולבת שלו היא החל מ-13.5 קוו"ט-שעה ל-100 ק"מ. הנעה היברידית ייחודית לכל ארבעת הגלגלים, עם חלוקת הכוח המהירה והמדויקת שלה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים, מספקת רמה גבוהה של הנאת נהיגה וזריזות מלהיבה.

המערכת ההיברידית הנטענת (פלאג-אין) של BMW X1 xDrive25e החדש מורכבת ממנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם טכנולוגיית TwinPower Turbo של BMW והנעה חשמלית שפותחה במיוחד עבור דגם זה. היא נלקחה מהמערכת המודולרית eDrive technology של קבוצת BMW. מנוע הבעירה הפנימית והמנוע החשמלי מייצרים יחד תפוקת מערכת של 220 כ"ס. מנוע הבנזין מפיק הספק שיא של 125 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ. הוא מעביר את ההספק שלו לתיבת הילוכים Steptronic בעלת 6 הילוכים ומניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע החשמלי מייצר הספק של 95 כ"ס ומעביר מומנט של 16.8  קג"מ לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים בעלת יחס העברה אחד. כך מתקבלת הנעה היברידית ייחודית לכל ארבעת הגלגלים, המעניקה ל-BMW X1 xDrive25e רמת זריזות ייחודית ומספקת את הנאת הנהיגה האופיינית של SAV.

אספקת הכוח של המנוע החשמלי, המספק את מלוא המומנט שלו החל מהזינוק הראשוני, מאפשרת לנהג להגיב מהר מאוד לתנאי הנהיגה המשתנים. בנוסף, מיקום המנוע החשמלי מעל הסרן האחורי תורם לחלוקת משקל מאוזנת בצורה הרמונית בין הסרנים. השילוב עם האינטראקציה המבוקרת החכמה בין שתי יחידות הכוח מניב יציבות נהיגה, נוחות נסיעה ותגובה דינאמית מרבית.

עם טכנולוגיית תאי הסוללות העדכנית ביותר, BMW X1 xDrive25e החדש הוא בעל עתודות נדיבות של אנרגיה חשמלית, המאפשרות לנהג לבצע את מרבית הנסיעות היומיומיות ללא פליטות מזהמים מקומיות באמצעות המנוע החשמלי בלבד. הדור האחרון של סוללת הליתיום-יון הוא בעל תכולת אנרגיה ברוטו של 10 קוו"ט-שעה. הוא מאפשר ל-BMW X1 xDrive25e טווח נסיעה חשמלי של עד 57 ק"מ.

דגם ה-X1 xDrive25e ישווק עם כבל המאפשר להטעין את הרכב מהשקע הביתי בזרם טעינה מקסימלי (2.2 קוו"ט) בזמן של כ-5 שעות. טעינה באמצעות עמדת טעינה ייעודית – ביתית / ציבורית תקצר את פרק הזמן לכ-3.2 שעות (בזרם טעינה מקסימלי של 3.7 קוו"ט). מיקום סוללת המתח הגבוה מתחת למושבים האחוריים לא רק תורם למרכז כובד נמוך מאוד, דבר שמעניק ל-X1 xDrive 25e זריזות אופטימלית, אלא גם להפחתה מינימלית של מרחב המטען בהשוואה לגרסאות של ה-SAV הקומפקטית בעלות הנעה קונבנציונאלית.

BMW X3 (צילום באדיבות היצרן)
BMW X3 (צילום באדיבות היצרן)

BMW X3 xDrive30e  כולל הנעה היברידית נטענת והעברת כוח לכל ארבעת הגלגלים, ומציע רב-תכליתיות מלהיבה וחוויית נהיגה חשמלית לחלוטין, יחד עם רמות נמוכות להפליא של צריכת דלק ופליטת מזהמים. BMW X3 xDrive30e  החדש משלב את האיכויות האופייניות של Sports Activity Vehicle עם טכנולוגיית הנעה יעילה במיוחד; הדגם ההיברידי הנטען מאופיין גם הוא בהתנהגות כביש זריזה ובמאפייני נהיגה ספורטיביים, רב-תכליתיות חזקה, חלל פנימי גמיש, איכות יוקרתית וקישוריות מתקדמת.  מנוע הבעירה הפנימית 4 צילינדרים והמנוע החשמלי של הדגם ההיברידי הנטען, מייצרים יחד תפוקת מערכת מרבית של 292 כ"ס. מערכת BMW xDrive מפצלת את מומנט ההנעה באופן קבוע בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בהתאם לצורך – גם בשעת נסיעה באמצעות ההנעה החשמלית בלבד – כדי להבטיח מאפייני נהיגה ספורטיביים בכביש וביצועים מעולים בשטח על משטחים לא סלולים.

השילוב הייחודי בין מערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים BMW xDrive וטכנולוגיית BMW eDrive המתקדמת מפחית את צריכת הדלק הממוצעת 2.3 ליטר ל-100 ק"מ .  צריכת החשמל המשולבת היא 17.0 קוו"ט-שעה ל-100 ק"מ. תכולת סוללת המתח הגבוה ליתיום-יון של דגם ה-X3 xDrive30e היא 12 קוו"ט-שעה (ברוטו), היא מצוידת בטכנולוגיית תאי הסוללה העדכנית ביותר, המאפשרת ניידות חשמלית טהורה עם טווח נסיעה של 52 ק"מ  . זמן הטעינה משקע ביתי בזרם טעינה מקסימלי (2.2 קוו"ט) עומד על כ-5.9 שעות. טעינה באמצעות עמדת טעינה ביתית / ציבורית תצמצם את פרק זמן הטעינה לכ-3.7 שעות (בזרם טעינה מקסימלי של 3.7 קוו"ט).

כוח ההנעה מופק על ידי מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, 184 כ"ס, עם טכנולוגיית TwinPower Turbo של BMW ומנוע חשמלי המשולב בתיבת ההילוכים האוטומטית Steptronic בעלת 8 הילוכים, שהוא בעל הספק של 109 כ"ס. יחד, מפיקות שתי יחידות ההנעה הספק מערכת של 292 כ"ס. מומנט המערכת המרבי של ההנעה ההיברידית הנטענת (פלאג-אין) הוא 42.8 קג"מ והוא מאפשר ל-BMW X3 xDrive30i החדש להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות. המהירות המרבית שלו היא 210 קמ"ש.

סוללת הליתיום-יון של ה- X3 xDrive30eהחדש ממוקמת באופן החוסך במקום מתחת למושב האחורי, ואילו מיכל הדלק ממוקם מעל הסרן האחורי. המשמעות היא שבדגם ההיברידי הנטען יש רק הפחתה מינימלית של מרחב המטען; נפח אזור המטען, 450 ליטר, קטן במעט מאלו של הדגמים בעלי המנוע הרגיל.

BMW X3 (צילום באדיבות היצרן)
BMW X3 (צילום באדיבות היצרן)

לדברי ברק כהן, מנהל חטיבת BMW ו-MINI בדלק מוטורס: "קבוצת BMW מניעה בעקביות את אסטרטגיית החשמול שלה תחת גישת  Power of choice"" ומציגה דגמים היברידיים נטענים (פלאג-אין) נוספים, לצד אלו הקיימים, בקטגוריות הפופולאריות ביותר.  אנחנו שמחים להגדיל את היצע משפחת הקרוסאוברים ולהציע את המגוון הרחב, המתקדם והמאובזר ביותר של פתרונות היברידיים-נטענים בשוק הפרמיום בישראל"

BMW X1 xDrive 25e  תעלה 299.000 שח

BMW X3 xDrive 30e תעלה 399.000 שח

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן