Skip to content

מפגינים מול השר לביטחון פנים: אל תתערב ואל תכפה על המשטרה לפעול נגדנו

במקביל להפגנה שיגר היועץ המשפטי לממשלה מכתב בהול לשר: על המשטרה לקבל החלטות בצורה עצמאית ובכפוף להחלטות העליון – במילים אחרות, הסר ידך מהמשטרה. לקראת חצות יכולה היתה ההפגנה להתפזר, אלא שאז הגיעו בריונים שהזדהו כאנשי לה פמילייה ותקפו מפגינים בבקבוקים ובגז. אחד המפגינים שהותקף, יידה אבן לעברם ופגע בטעות בשוטר. הוא נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: דן בר דב

כ 1500 מפגינים הפגינו הערב (שלישי) מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, נאמנו של נתניהו. המפגינים תבעו מהשר להפסיק להתערב ולנסות להשפיע על פעילות המחאה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור שבירושלים ובקיסריה, מול מעונו הפרטי . אוחנה לא נמצא באותה עת בביתו. משם  החלו המפגינים לצעוד דרך יגאל אלון לנתיבי איילון ועלו לצומת מרכז יזרעאלי.  מהמשטרה נמסר הכי כביש 20 (איילון) נחסם לתנועה ממחלף ההלכה למחלף לה גווארדיה בשני הכיוונים בעקבות מחאה המתקיימת במקום וכי שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה.


ההפגנה מול ביתו של אמיר אוחנה (צילום: ציפי מנשה)

צילום: דן בר דב

 

צילום: דן בר דב

 

צילום: דן בר דב

 

צילום: דן בר דב

 

צילום: דן בר דב


צילום: גדי פלדמן

צילום: משטרת ישראל

תוך כך שיגר הערב היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מכתב ובו נכתב בין השאר "אומר את הברור בעניי: על המשטרה לקבל החלטות… בצורה מקצועית ללא שיקולים זרים". מנדלבליט רומז בכך לפרסום השיחה בין אוחנה למפקד מחוז ירושלים שנחשף אמש ובו מנסה השר לכפות על מפקד המחוז לפעול נגד מפגיני בלפור ולהסיטם לאזור מרוחק ממעון ראש הממשלה. לקראת 22:15 הודיעה המשטרה כי נתיבי איילון נפתחו לתנועה רציפה.
במקביל לכך חשף הערב Ynet כי 12 מחברי הליכוד חתמו על תמיכתם במהלך דיסקרטי להדחת מיקי זוהר מתפקיד יו"ר סיעת הליכוד. אותם חברים מקדמים בחירת יו"ר חדש לסיעה, שיהפוך למעשה גם ליו"ר הקואליציה.

צילום ממכתבו של מנדלבליט

ההפגנה יכולה הייתה להסתיים ללא אלימות ומעצרים, אלא שאז הגיעו למקום בריונים שטענו כי הנם אנשי ארגון לה פמילייה מתל אביב ותקפו מפגינים. אחד מהמפגינים שנפגע  צולם על ידי כתב גלי צה"ל  שזיהה אותו כשי מסלנט מפגין שהותקף על ידי אנשי לה פמיליה. הכתב דיווח  כ ריססו עליו גז פלפל ושברו עליו בקבוק זכוכית. וכי "יש פה עוד כמה פצועים". אחד מהמפגינים ניסה להתנגד וזרק אבן על אנשי לה פמילייה ובטעות פגע ברגלו של שוטר. הוא נעצר.

מפגין שהותקף על ידי הביריונים (צילום: בן נצר גלי צה"ל)

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך הפרות סדר שמתבצעות כעת על ידי מפגינים בתל אביב ארעה קטטה בין מספר מעורבים ברחוב דה וינצ'י. כוחות משטרה שהיו במקום עצרו חשוד על השלכת אבן לחקירה בתחנת המשטרה", איש מהבריונים שתקפו לא נעצר.
בעקבות התקיפה החמורה והמאורגנת קרא הערב  ח"כ עופר כסיף (רשימה משותפת – חד"ש) לכחול לבן "לפרוש משותפות עם ראש ממשלה המסית לרצח: והמאורגנת של מפגינים". "קבוצה של ביביסטים אלימים הסתננה להפגנה הערב במטרה לפצוע ואולי להרוג מפגינים", כתב כסיף והוסיף:  "צריך לזכור: הם לא פועלים עצמאית. שלח אותם נתניהו עצמו וכל התוכים אשר חוזרים אחריו. אני קורא לכחול לבן לפרוש מיד משותפות עם ראש ממשלה המסית לרצח."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן