Skip to content

נעצרו 3 חשודים בתקיפת מפגיני מחאה

3 חשודים בתקיפה בריונית של מפגיני מחאה נעצרו. במשטרה סבורים שיש בידיהם הוכחות חותכות שקושרות אותם לתקיפה.נשיא המדינה: "רצח של מפגין שיצא למחות במדינת ישראל ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחיש דמיוני". לפיד תוקף את נתניהו: "האלימות והדם שנשפך אתמול הם על הידיים של נתניהו והשליחים שלו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה עצרה היום (רביעי) בצהרים שלושה חשודים בתקיפה המפגינים, אמש בתל אביב. נשיא המדינה ראובן (רובי) פנה אל משטרת ישראל וחברי הכנסת בעקבות אירועי היממה האחרונה ואמר כי "רצח של מפגין שיצא למחות במדינת ישראל ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחיש דמיוני".
מהמשטרה נמסר כי  אמש התקיימה מחאה בתל אביב , שבשלב מסוים , התפצלה למספר תהלוכות ובהמשך, התגלעו אירועי אלימות לרבות פגיעה  פיזית במפגינים ופציעתם.  מיד עם קבלת הדיווח המשטרה פתחה בחקירה במסגרתה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לאירוע התקיפה. היום בצהריים הצליחה המשטרה לעצור שלושה מעורבים  באירועי התקיפה והם מועברים כעת לתחנת המשטרה לצורך חקירתם". נשיא המדינה פנה בצהריים לחברי הכנסת ואמר: "שיח הגינויים הפך למס שפתיים. השמיעו קול ועשו מעשה להרגעת הרוחות".

נתניהו הגיב מאוחר ומייד תקף את לפיד וברק 

לאחר שבושש מלהגיב הגיב בצהרים ראש הממשלה סבנימין נתניהו לאלימות לאלימות הבריונים שזוהו לכאורה מארגון להכ פמיליה כנגד מפגינים בהפגנה שנערכה אמש בתל אביב: "אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים, אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא". נתניהו הוסיף מיד כי באותה מידה אין מקום להסתה ואיומים נגדו ונגד בני משפחתו, והתייחס גם למיצג המחאה נגדו בכיכר רבין בתל אביב, שאותו כינה "איום מביש בצליבה".
נתניהו ממשיך ומלין: "לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום – התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך". ראש הממשלה לא שכח ותקף את יו"ר האופוזיציה ואמר כי "לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית".

אחד התוקפים (צילום מסרטון הווידאו – אסף שפיר)

 


עד כמה קשה למשטרה לזהות את הביריונים? (צילום: אסף שפיר)

אחד המפגינים המותקפים

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, לא נותר חייב, הגיב גם הוא ותקף ראש הממשלה בנימין נתניהו: "האלימות והדם שנשפך אתמול הם על הידיים של נתניהו והשליחים שלו". עוד הוסיף לפיד כי "מי שזורע הסתה יקבל דם, מי שקורא למפגינים מפיצי מחלות ומסית נגד אזרחים שמפגינים נגדו, מוביל את ישראל למלחמת אחים. הבעיה הגדולה שלנו היא שגדול מחרחרי השנאה בישראל יושב בלשכת ראש הממשלה".

כמה קשה לזהות קעקוע של תוקף? (צילום מסרטון הווידאו)

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס היום לאירועי האלימות: ״תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזו תקופה ממשוכת כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר לכדי  אלימות והפרת חוק״.

מפקד המרחב שפיקד אמש על כוחות המשטרה בתל אביב בעת אירוע התקיפה הקשה של מפגינים בידי ביריונים המיוחסים לפעילי ארגון לה פמיליה, אמר היום בתכניתה של אסתי פרז ברשת ב', כי הייתה שם תגרה בין שתי קבוצות וכי איננו יודע מי התגרה במי. הוא התייחס לפעיל המחאה שנעצר בעקבות אבן שהשליך לעבר התוקפים וכל הנראה נחתה לרגליו של קצין משטרה סמוי. מי שזורק אסבן על שוטר, ייעצר מייד" אמר הקצין.

במהלך ההפגנה אתמול נפצעו חמישה מפגינים, כשהותקפו בידי קבוצה של אנשים שצעדו עמם, והחלו במפתיע לדקור אותם בבקבוקי זכוכית שבורים, להכותם באגרופים ובכסאות ולרסס לעברם גז פלפל. שניים נחתכו בצוואר, ואחד נזקק לתפרים בעורפו. לדברי המפגינים, השוטרים תחילה התעלמו מקריאותיהם והגיעו למקום לאחר דקות ארוכות. התוקפים, שזהותם אינה ידועה ולפי העדויות התחזו למפגינים, נמלטו מהמקום מבלי שנעצרו. בסוף השבוע נעצרו שלושה בני אדם בחשד שתקפו ברחבי הארץ מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

האומן איתי זליאט על רק יצירתו (צילום מדף הפייסבוק של האומן)

 

צילום מדף הפייסבוק של זליאט

מוקדם יותר הבוקר, העלה האומן איתי זליאט, מיצב אמנותי בכיכר רבין בתל אביב בשם: הסעודה האחרונה ובה נראה נתניהו יושב אל שולחן מלא כל טוב בדוגמה לתמונת הסעודה האחרונה של ישו. "המסר שלי" טמר האומן, "לךהעביר לעם ישראל מסר אחד. או שזו סעודתו האחרונה של נתניה (כראש ממשלה א.מ), או שזוהי סעודתה האחרונה של הדמוקרטיה". לשאלה באם איננו חושששהדבר יפתרש בעיניי הציבור כהסתה, ענה: לא.אני אומן העלתי את כדי שיעורר שיח ברחוב, ברשתות החברציות ובעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן