Skip to content

כאלפיים מפגינים הפגינו בבלפור כנגד נתניהו – במתחם התחנה נעצרו 16 מתפרעים ומידיי אבנים

המשטרה נערכה למסות שבוששו מלהגיע. ההערכה היא שהמפגינים שומרים את כוחם למוצאי השבת. את כמות קבוצת המפגינים התומכת בנתניהו, ניתן היה למנות על יד אחת. אבל לקראת סיום המחאה השתוללו פורעים במתחם ההפגנה שאושר ל-"לה פמיליה", 16 עוכבו / נעצרו. צוות החדשות של ערוץ 13 הותקף גם הוא על ידי הפורעים. גם כתבI24 news, הותקף […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: דן בר דב

לקראת סיום המחאה החלו מפגינים שהגיעו ל"פוצץ" את המחאה להשליך אבנים. מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה גלויים וסמויים שפעלו באזור מתחם התחנה בירושלים, עצרו / עיכבו לפני זמן קצר כ 16 חשודים, לאחר שעפ"י החשד החלו להתפרע במקום ולהשליך אבנים ולהפר את הסדר הציבורי. מתחם התחנה אושר על ידי המשטרה כמתחם מחאה לטובת ארגון הימין הקיצוני "לה פמיליה". עוד נמסר כי "היערכותה של המשטרה נמשכת באזור מתחם המחאות וכן בכלל הצירים המובילים אל המחאות על מנת לוודא המשך קיומן". תוך כך נודע כי צוות החדשות של ערוץ 13 ששהה באיזור מתחם התחנה, הותקף בידי פורעי הימין.
מחדשות 13 נמסר: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות נגד עיתונאי החברה. עיתונאים, צלמים ואנשי תקשורת צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".
גם כתב חדשות  i24NEWS דניאל צמח הותקף במתחם התחנה בעת שדיווח מההפגנת לה פמיליה. התקרית תועדה בשידור חי. ציוד הצילום שלו ניזוק.

כאלף וחמש מאות מפגינים לכל היותר, מפגינים הערב (חמישי) מול מעון ראש הממשלה בירושלים. המפגינים הקרינו על אחד מקירות המבנים בכיכר פריז דרישות מראש הממשלה ובהן שיתפטר, שתוקם ממשלה בת 12 שרים ושהחינוך יהיה בראש סדר עדיפות הממשלה.
קודם לכך, בשעות אחר הצהריים ערכו ישי הדס, חיים שדמי ועו"ד גונן בן יצחק מסיבת עיתונאים בבלפור ובה קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק להסית כנגדם וכנגד ציבור המחאה שהולך ומתעצם משבוע לשבוע. ישי הדס פנה לנתניהו ואמר: "אנחנו לא מפחדים ממך. לא מפחדים", גונן בן יצחק אמר: נתניהו, תפסיק לשקר", וסיפר על פוסט שעלה בדף הפייסבוק של נתניהו ובו סופר כי המשטרה עצר אדם עם סכינים ואקדח ועל הפוסט המזוייף על שם דנה רון שקרא לתקוע כדור בראשו של ראש הממשלה. "אני דורש שימצאו מי מאחורי הפוסט הזה וזה לא משנה עם הוא מימין, משמאל או ממקורביו של ראש הממשלה", אמר גונן. " מי שהעז ופרסם מילים אלו היה צריך להיות במעצר כבר אתמול". חיים שדמי קרא למשטרה לנהוג באיפוק ואיים: "אם תמשיכו לעצור ללא סיבה אנחנו ניעצר באלפינו ונמלא את תאי המעצר באלפים עד שיקרסו", הוא פנה ל שר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר: תפסיק לנסות ולשסות בנו את המשטרה. אני רוצה לשמוע אותך מעיד בבית משפט לא יותר".

תקיפת הכתב בשידור חי (צילום באדיבות ערוץ I24 news)

צילום: ציפי מנשה

 


המעצרים (צילום באדיבות משטרת ישראל)

מנהל גימנסיה הרצליה – ד"ר זאב דגני (מימין) צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 


מחאת האמהות – לבשו ווסט צהוב ובאו להגן על הצעירים המוחים)(צילום: ציפי מנשה

ח"כ אלי אבידור מודט לפני ההפגנה (צילום: ציפי מנשה)

 

הפגנת נגד של תומכי נתניהו- ניתן היה לסופרם על יד אחת (צילום: ציפימנשה)

תא"ל אמיר השכל רווה נחת כשניתן לו ל"נצח" על תזמורת צעירים שניגנה מרשים צבאיים בביצוע מרשים בתנאי מיקום התזמורת. קודם לכך נערכה מדיטציה המונית ובה נכח גם חבר הכנסת מסיעת ישראל ביתנו, אלי אבידור. גם מנהל גימנסיה הרצליה, ד"ר זאב דגני נכח היום בהפגנת המחאה.


"תזמורת צה"ל" בניצוחו של תא"ל אמיר השכל (צילום: ציפי מנשה)

הפגנת נגד של תומכי נתניהו- ניתן היה לסופרם על יד אחת (צילום: ציפימנשה)

 

צילום: ציפי מנשה

 

מפקד מחוז ירושלים ומפקד תחנת מוריה נותרו ללא עבודה עד שהגיעו למתחם התחנה הבריונים (צילום: ציפי מנשה)

על גבי אחד מהמבנים בכיכר פריז הקריניו המוחים את תביעותיהם מהממשלה, וביניהן: הצהרת הון של ראש הממשלה, ראש ממשלה שיוגש נגדו כתב אישוםלא יוכל לכהן, ממשלה בת 12 שרים, מתן עדיפות לחינוך.
המפגינים חזרו על הקריאות המחאה הידועות כמו "אנחנו הרוב, יצאנו לרוחב", "שוחד, מרמה, הפרת אמונים" ו-"הון, שלטון, עולם תחתון", ורבים מהדוברים האשימו את נתניהו בהפצת שנאת חינם, בפילוג ובהסתה. חרף הכנות המשטרה המוגברות, בהפגנה נוכחים פחות מוחים מהמצופה – וככל הנראה מארגני המחאה נערכים להפגנה מוצאי שבת, שבה אמורים להשתתף אלפים רבים של אנשי מחאה. מול המוחים התייצבה קבוצה של כעשרה אנשים שהגיעו לתמוך בנתניהו. המשטרה שנערכה לפגוש ולמנוע מפעילי הארגון הגזעני, לה פמילייה שקרא לאנשיו להגיע ולמחות על ביזוי סמלי היהדות (הכוונה לאותה מפגינה שחשפה את חזה מעל סמל המנורה הסמוך לכנסת), אלא שאלה בוששו מלבוא עד עתה. ידיהם מפקד מחוז ירושלים ומפקד תחנת מוריה שצפו במתרחש נותרו בשלב זה ללא עבודה, אלא שלקראת 22:30 החלו להשתולל וליידות אבנים מפגינים שהיגיעו למתחם ההפגנה שאושר לארגון לפמיליה,  אלה החלו במהומה, תקפו ויידו אבנים  ובשלב זה החלו המעצרים.

מול ביתו של אוחנה (צילום: דן בר דב)

 

צילום: דן בר דב

 

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

 

תוך כך נערה הערב הפגנה קטנה בת כמה עשרות מפגינים מול ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, המפגינים נשאו שלטים ובהם נאמר: "אוחנה , השר לביטחון הפשיזם", "אוחנה כלב השמירה של הדיקטטורה", ושלטים שקראו לנציב דורון ידיד מפקד מרחב ירושלים להתפטר מתפקידו. לקראת 21:00 התפזרה ההפגנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן