Skip to content

הפגנות ברחבי הארץ ודריכות במשטרת ישראל לקראת הפגנת ענק בבלפור

משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים לקראת ההפגנה שתיערך בבלפור ובכיכר פריז בבירה. אלפים הפגינו מעל גשרים וצמתים ברחבי המדינה בקיסריה הפגינו אלפים מול חווילתו הפרטית של נתניהו. ב-22:30 תצא תהלוכה מבלפור שתסבוב בעיר ותחזור לכיכר פריז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צומת חורב -אחוזה חיפה (צילום:גילית ויסקור)

 

נהריה (צילום: נורית ברקאי)

שבת של מחאות. אלפי הצטופפו היום (שבת) אחר הצהרים ועד שעות הערב בה]גנות הדלים השחורים כנגד ראש ממשלה המואשם בפלילים. בהמפגינים שנפרשו על עשרות ומאות צמתים וגשרים ברחבי ארץ קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר לאלתר.  בסמוך ל-18:30 עצרו שוטרי משטרת ישראל שלושה חשודים שנסעו ברכב על פני כביש 34  ובהגעתם לצומת שדרות התיזו מים על המפגינים שעמדו בצומת. שוטרים שהיו בקרבת מקום,  זיהו את הרכב עם החשודים ותוך שניות עצרו אותם בצומת שער הנגב. השלושה, בשנות ה-20, תושבי באר שבע, עוכבו והועברו לחקירה במשטרת שדרות. בצומת אשקלון נעצר אדם שהתקרב אל המפגינים, קילל אותם וירק עליהם. לפי ארגון "הדגלים השחורים", הפגינו עשרות אלפים בכ-300 צמתים וגשרים ברחבי הארץ זה השבוע השישי ברציפות. "השבוע נחשפנו עד כמה הנאשם מוכן ללכת רחוק נגד עם ישראל בשביל האינטרסים שלו. ההסתה והשנאה שיוצאת מבלפור כלפי האזרחיות והאזרחים הם הוכחה נוספת לכך שהוא אינו כשיר לתפקיד. האלימות שיוצאת מבלפור לא תפחיד אותנו, ככל שיסיתו – כך נגדל; ככל שיתקפו אותנו – כך נפרוץ. לעם ישראל כולו מגיעה מנהיגות שעובדת למען העם ולא למען הטבות מס, לא למען גזירת קופונים מעסקאות כלי שיט וצוללות- מנהיגות שעסוקה מבוקר עד ערב בפתרון המשבר הבריאותי כלכלי. נמשיך כל שבוע- עד שביבי יתפטר", נמסר מהארגון.


תחילת ההפגנות בבלפור. המפגינים זורמים (צילום: משטרת ישראל)

בלפור – צילום: ציפי מנשה

 

גן צ'ארלס קלור תל אביב (צילום: דן בר דב)

 

קיסריה:(צילום: משטרת ישראל)

 

נשים בצהוב – בלפור (צילום: ציפי מנשה)

בקיסריה התאספו למעלה מאלף מפגינים במתחמים שהועיד המשטרה להפגנה כנגד נתניהו השוהה בווילה שלו הפרטית. מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל נערכה מבצעית לקראת המחאה שתתקיים הערב בקיסריה, על מנת לשמור על שלום הציבור ובטחונו,  הסדרי התנועה ושמירה על הסדר הציבורי במקום. ניסיונות וועד היישוב לסגור א הכניסה לקיסריה על מנת לבלום את המפגינים נתקלו בסירוב המשטרה שהודיעה כי דרכי הגישה לישוב ומחוצה לו יישארו פתוחים בפני המפגינים.

גשר ההלכה (צילום: רפי מיכאלי)

נשות מחאה שהתכנסו תחת הכותרת נשים בצהוב (אפוד זוהר) – אימהות נגד אלימות משטרה, הודיעו כי הן מתייצבות בבלפור לשרשרת מעגל אימהות צהובות סובבות סביב השוטרים. "על כל שוטר אמא", מסרו הנשים,   "כשלילדים שלנו אין אופק , לנו, האימהות אין מה להפסיד אנחנו נצבע את בלפור בצהוב". צלם מגפון דיווח שכביש 4 המוביל לירושלים היה פקוק מתנועת רכבים עם דגלים שחורים שנעו לכיוון ירושלים. בירושלים תצא ב-22:00 מבלפור תהלוכת מפגינים שיצעדו על פני 25 ק"מ. המשטרה אישרה את הצעדה והמשטרה תחסום לתנועה את הרחובות בהם תעבור התהלוכה – קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ואגרון. כמו כן צפויים להיחסם רחובות נוספים המובילים לרחובות אלו וכן ייתכנו שיבושי תנועה באזור מרכז העיר.

בלפור – מפגינה כנגד אימות והסתה (צילום: ציפי מנשה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן