Skip to content

עשרות אלפים בהפגנת ענק נגד נתניהו בירושלים

הפגנות ענק בירושלים, בגשרים ובצמתים בארץ, בצ'ארלס קלור בתל אביב ובקיסריה. המכנה המשותף לכולן - הדרישה מנתניהו להתפטר. הליכוד: התקשורת חברה לשמאל אנרכיסטי להפיל את נתניהו. מספר אוהדי נתניהו תקפו מפגינים בצומת שדרות ובצומת אשקלון ונעצרו. מפקד מחוז ירושלים נפגש עם השר רפי פרץ שבקש לרסן את ההפגנות ונכנס לבידוד לאחר שפרץ אובחן כחולה קורונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: ציפי מנשה

עשרות אלפים הגיעו הערב להפגנה הגדולה מכולן בכיכר פריז וברחוב עזה בירושלים, מול מעון ראש הממשלה. גם בגן צ'רלס קלור הגיעו אלפים למחאת העצמאיים והאומנים שברובם קרא לראש המשלה להתפטר על רקע כישלונותיו בניהול משבר הקורונה ובמיוחד באספקט הכלכלי. בהערכת גורמים רשמיים הפגינו בירושלים למעלה מ 25 אלף איש.
ברחוב עזה מול מעון ראש הממשלה, וברחובות בן מימון / עזה עד כיכר פריז, צומת כיכר פריז (כולל הכיכר), קרן היסוד, קינג ג'ורג' ורחוב אגרון, הצטופפו יותר מ 25 אלף מפגינים שאילצו את המשטרה לחסום גם  את רחובות הלל ומנשה בן ישראל ואלו צפויים להיפתח עם מעבר תהלוכת ההפגנה.
זה עתה נודע כי לאור פגישה שנערכה במהלך השבוע בין מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד לבין השר רפי פרץ, ולאחר היוועצות עם קצין הרפואה הראשי של המשטרה, מפקד המחוז יכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות. סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב אלי כזרי, יחליף את מפקד המחוז בהיעדרו. למגפון נודע כי פרץ שממונה כשר לענייני ירושלים נפגש עם מפקד המחוז במטרה לצמצם את ההפגנות בבלפור. "עם צאת השבת התברר לצערי כי יצאתי חיובי לבדיקת קורונה שעשיתי ביום שישי. ‏מרגיש כרגע טוב ומאחל רפואה שלמה לכל חולי ישראל", אמר השר רפי פרץ בציוץ. יודגש כי ניצב ידיד לא נדבק מקהל המפגינים בבלפור, אלא דווקא מהשר לענייני ירושלים ששהה בבית כנסת ושם כנראה נדבק.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה

צ'ארלס קלור (צילום: דן בר דב)
צ'ארלס קלור (צילום: דן בר דב)
צ'ארלס קלור (צילום: דן בר דב

ממול בלפור, נותר מיותם מתחם המפגינים בעד נתניהו.  העובדה שלא נותרו מפגינים למען נתניהו הערב, לא בלבלה את בלפור. והליכוד הוציא הודעה לפיה ערוצי 12 ו 13 משרתים שמאל אנרכיסטי בכך שהם משדרים את אירועי הפגנות הענק. על פי הליכוד הטלוויזיה בצפון קוראה יכולה למוד מהם לעבוד. הליכוד גם מאשים את התקשורת שהיא מתעלמת לקריאות לרצוח את ראש הממשלה, עובדה שעד כה לא נמצא לה בסיס. לעומת כך פרסם היום חייל פוסט בדף הפייסבוק שלו ובוא קרא ל"רסס באש חיה", את המפגינים על מנת לפזרם ועל הדרך "להפטר ממספר חלאות". המשטרה הצבאית פתחה בחקירה. להלן הודעת הליכוד: " ערוצים 12 ו-13 ממשיכים לשמש זרוע תעמולה להפגנות השמאל האנרכיסיטיות. הם עושים מאמץ נואש לשטוף את המוח של הציבור, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. הם נותנים פרסום חינם ואינסופי מכמה מוקדי שידור בניסיון לתדלק את הפגנות השמאל ומתוך ניסיון שקוף לנפח את חשיבותם ומשקלם. לעומת זאת, הם מתעלמים מהאופי האלים של ההפגנות ומהקריאות הנשמעות בהם לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו. הטלוויזיה בצפון קוריאה יכולה ללמוד מהם, אבל הציבור לא קונה את זה. ראש הממשלה נתניהו ימשיך לעבוד מסביב לשעון, להילחם בקורונה ולחזק את כלכלת ישראל. ראש הממשלה קורא לכולם להתלכד במאמץ זה ולהתעלם מקמפיין ההסתה המסוכן של התקשורת".

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צועדים לכיוון כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
צועדים לכיוון כיכר רבין (צילום: דן בר דב)

בסמוך ל 23:00 נחךו המפגינים לנטוש את פארק צ'ארלס קלור ולנוע בצעדה לכיוון כיכר רבי כשהמשטרה מלווה אותם.

מהמשטרה נמסר כי בשעות האחרונות, משטרת ישראל פועלת במוקדי מחאות ברחבי הארץ במטרה לאפשר את חופש המחאה, לשמור על הסדר הציבורי ועל שלום הציבור ובטחונו.
על פי ההודעה המשטרה פועלת באמצעות כוחות גדולים, גלויים וסמויים, שנפרסו במוקדים השונים, ובפרט באזור כיכר פריז בירושלים והרחובות הסמוכים, באזור פארק צ׳ארלס קלור בת״א ובעיר קיסריה.

מוקדם יותר היום, שוטרי משטרת ישראל עיכבו בכביש 34 שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, בחשד שנסעו ברכב ובהגעתם לצומת שדרות התיזו מים על המפגינים שעמדו במקום. באותן שעות שוטרים עצרו בכביש 4 בצומת אשקלון צפון, צעיר בשנות ה-20 לחייו לאחר שהתפרע, ירק על מפגינים וקילל אותם. במקרה אחר הערב, המשטרה עיכבה לחקירה דר רחוב בשנות ה-40 לחייו, לאחר שעפ״י החשד השליך אבן על מפגינים בצומת מקסים וגרם לפציעתה של אישה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן