Skip to content

הפסד ליאיר נתניהו בבית משפט השלום: השופטת חייבה אותו להסיר פרסום מטריד

נתניהו פרסם את פרטי מובילי מחאה וקרא לציבור להגיע אליהם ולהפגין מול ביתם. השופטת פסקה: "ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי להטריד את המבקשים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (ראשון) ליאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה להסיר ציוץ בטוויטר שבו קרא להגיע לבתיהם של כמה ממוביליהמחאה נגד בנימין נתניהו ולצדו פרסם את פרטיהם האישיים. השופטת הורתה לו גם "להימנע מהטרדת המבקשים בכל צורה ודרך" למשך חצי שנה. נתניהו זומן ביום שישי לדיון בעקבות בקשה שהגישו הפעילים, חברי הוועד המנהל של עמותת "חוזה חדש", למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, אך התבשר הבוקר כי הוא קיבל פטור מהגעה לדיון. עובדה מוזרה לכשלעצמה.

צילום: אלכס קולומויסקי

"יאיר נתניהו הפיץ את פרטינו וקרא לכנופיות שלו לעשות בנו שפטים", אמר בדיון עו"ד גונן בן יצחק, אחד העותרים נגד נתניהו. הוא הוסיף כי הוא מקבל איומים על חייו ועל חיי משפחתו בעקבות פרסומיו של נתניהו. "יש פה ניסיון לשלוח כנופיות אלימות שכבר הלכו והכו מפגינים, וחלקם נמצאים מחוץ לבית המשפט וקוראים קריאות גנאי", אמר. "הוא צייץ מחדש ציוץ של משתמש פייק, שמישהו מתפעל אותו וזה לא משנה משום שהמשיב עצמו צייץ מחדש את הציוץ הזה עם השמצות אישיות כלפי מר חיים שדמי עם הכתובת שוב  ועם מספר הטל' האישי" אמר גונן.

הציוץ שנתניהו נדרש להסירו

"הפרסום נשוא בקשה זו בהחלט עשוי לפגוע בשלוות חייהם ופרטיותם של המבקשים", קבעה השופטת פיינשטיין. "המשיב היה אדיש לאפשרות זו, שעה שראה כי חלק מהעוקבים אחריו בטוויטר קוראים למעשים אלימים ולא גינה זאת בתגובה לעוקבים, לא הסיר את הציוץ כשגילה שהוא מעורר תגובות מדאיגות", היא הוסיפה, "לא די בכך שבא כוחו יטען בדיון כי המשיב מתנגד לכל אלימות, אך לא יידע להסביר מדוע המשיב לא הסיר את הציוץ מיד כשראה את התגובות הקשות".

"לנוכח העובדה שהמשיב לא סיפק הדברים בדיון לכוונתו בציוץ, לא גער בעוקבים שקראו לאלימות ולא הסיר את הציוץ על אף השיח האלים שהוא עורר, הרי שקיים חשש כי המשיב יחזור ויטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם והן בשלוות רוחם", כתבה סגנית הנשיא, השופטת דורית פיינשטיין.

חיים שדמי וישי הדס (צילום: אלכס קולמויסקי)

 

עו"ד גונן בן יצחק (צילום: אלכס קולמויסקי)

נתניהו הסיר מייד את הפוסט והגיב להחלטת השופטת: המדינה שלנו הפכה לסדום ועמורה! שתבינו באיזו מדינה הזוייה וטוטאליטראית אנחנו חיים. חיים שאדמי (הבחור בסרטון), מהארגון האלים של אהוד ברק ״קריים מיניסטר״, תועד אין ספור פעמים קורא לרצוח אותי, קרא לזרוק בקבוק תבערה לתוך בית ראש הממשלה+ להפעיל אלימות כלפי אנשים שונים, ואף קרא למלחמת אזרחים. הוא אף מפגין כל יום מתחת לבית ראש הממשלה". הנתניהו בחר להתעלם מעדות שדמי בבית המשפט לפיה "החל מאוגוסט 2019 , בלפור והצבא מפיצים עלי סרטוני הסתה ערוכים! קטועים! שמוצאים 23 מהקשרם. לא פעם , לא פעמיים, אולי מסר מראש הממשלה עצמו, ראש הממשלה עצמו, הם מפיצים 24 אותם שוב ושוב. במאי 2020 הוגשה נגדי 4.5.2020 , הוגשה אכן תלונה בידי אזרח שאיננו אזרח רגיל, הוא בנו של ראש הממשלה, בטענה לאיומים מצידי. אני מקבל ומכיר בזכותו של כל אזרח להתלונן במשטרה. למחרת אותו יום אביו של העולל, ראש ממשלה בישראל, מזמין אליו הביתה קצין חקירות בכיר להגיש שוב את אותה התלונה".

תומכי נתניהו בא להפגין (צילום: אלכס קולמויסקי)

"ביום חמישי בלילה פרסמתי ציוץ עם צילום מסך ממסמך רשמי מ״רשם העמותות״, בו מופיע צילום מסך עם מספר הטלפון שלו וכתובתו וקראתי לאזרחים להפגין מתחת לביתו (כל אחד יכול למצוא את המסמך בגוגל, זה לא סודי)", כתב נתניהו.

"היום בדיון, העו״ד שלי הגיש לשופטת דורית פיינשטיין, את כל חומרי ההסתה והקריאות לרצח נגדי של אותו חיים שאדמי. את השופטת זה לא עניין כלל, והיא קבעה שהוא צודק, ועלי למחוק את הציוץ! שתבינו, ישראל מזמן לא מדינה דמוקרטית! יש חוק אחד לימנים, ואחד לשמאלנים. אחד ליהודים, ואחד לערבים".

אך שופטת השלום חשבה אחרת ופסקה: "ההליך למניעת הטרדה מאיימת הוא הליך צופה פני עתיד", כתבה השופטת, "ואף כי אני מורה למשיב להסיר את הפרסום מושא הבקשה, הרי שאין בכך להואיל שכן הפרסום הופץ שוב ושוב באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. נוכח העובדה שהמשיב לא סיפק הסברים בדיון לכוונתו בציוץ, לא גער בעוקבים שקראו לאלימות, ולא הסיר את הציוץ על אף השיח האלים שהוא עורר, הרי שקיים חשש כי המשיב יחזור ויטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם, והן בשלוות רוחם. על כן  אני קובעת כי ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי  להטריד את המבקשים בהטרדה מאיימת, לרבות פרטים אישיים שלהם, אף אם ניתן להשיג אותם במאמץ סביר."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן