Skip to content

הגלגול

הגלגול ומה בין בריאה מתמדת ללביבות עדשים ופיסטוקים  בערב חג האהבה, ט"ו באב (יום שלישי, 4.8.2020) – תעלה להקת ורטיגו את המופע האייקוני שלה "לידת הפניקס" במתחם הרכבת שבירושלים בשני מופעים: לאור השקיעה (ב- 19:30), ובלילה (ב- 21:30) לנוכח מגבלות התקופה, יצפה הקהל במחול מתוך המכונית נוסח דרייב-אין בכפר האקולוגי שבעמק האלה — מקום משכנה של להקת ורטיגו — יוזמן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגלגול

ומה בין בריאה מתמדת ללביבות עדשים ופיסטוקים

 בערב חג האהבה, ט"ו באב (יום שלישי, 4.8.2020) – תעלה להקת ורטיגו את המופע האייקוני שלה "לידת הפניקס" במתחם הרכבת שבירושלים בשני מופעים: לאור השקיעה (ב- 19:30), ובלילה (ב- 21:30)

לנוכח מגבלות התקופה, יצפה הקהל במחול מתוך המכונית נוסח דרייב-אין

בכפר האקולוגי שבעמק האלה מקום משכנה של להקת ורטיגו יוזמן הקהל לסייר בסטודיו החדש שלה. למופע יצורף פסטיבל אוכל כפרי ב"ניצוחה" של  השפית אורית קדם (13.8.2020)

"לידת הפניקס"  להקת המחול "ורטיגו" כוריאוגרפיה: נעה ורטהיים; רעיון: עמוס סטמפל; מוזיקה: רן בגנו ורנה אברי; עיצוב במה: מושיק יוסיפוב; עיצוב תאורה: דני פישוף־מג'נטה;  מנהלת  אמנותית: רינה ורטהיים; עיצוב תלבושות: ביה”ס לעיצוב אמנויות

הבמה – רקפת לוי

בחג האהבה הבא עלינו לטובה, (יום שלישי, 4.8.2020) נצא סוף סוף מהסגר ונחזור לארצות החיים. זאת בזכות להקת ורטיגו, שתעלה גם בירושלים — במתחם הרכבת — את יצירתה האייקונית, לידת הפניקס.

מופע שקיעה ב- 19:30

* מופע ערב ב- 21:30

ייחודה של להקת "ורטיגו", בניהולה של הכוריאוגרפית נעה וורטהיים, הוא לא רק בשפה התנועתית המקורית שיצרה אלא דווקא בהעדר הגבולות המכוון, במסגרתו בסוף המופע יושבים הרקדנים בין הקהל. אם בבלט הקלאסי הדגש הוא על הטוהר ושלמות הביצוע,  כאשר בסופו נעלמים הרקדנים מאחורי המסך, – אצל נעה ורטהיים הרקדנים מתפלשים בתוך אדמת כבול המפוזרת על הבמה, "מתלכלכים" במכוון בכתמי עפר בגופם ובבגדיהם, ובתנועות מעגליות המסמלות את מחזור החיים ממריאים ממנה לפסגת הרוחניות – השמימה. ואכן, בגלימות ארגמן נוסח נזירים בודהיסטיים ובהתפתלויות פותח את המחול סולן, אליו מצטרפים בהדרגה רקדנים נוספים כאשר דמויותיהם נארגות זו בזו. את סוד קסמה של היצירה המופנמת מלווים צלילי המוזיקה של רן בגנו ורנה אברי – מוזיקה  שהמונוטוניות המכוונת שלה מזכירה פולחנים מטקסים הודיים.

שון אליס ותומר נבות תמונה של יואל לוי

על פי המיתולוגיה היוונית, עוף החול שורף את עצמו מדי לילה ולמחרת בורא את עצמו מחדש משרידי האפר ועולה השמיימה בסערה.  תחת כיפה עגולה שקופה הבנויה מקני במבוק, ולצלילי המוזיקה של רן בגנו שהיא תמהיל של לחנים טקסיים ופולחנים מהעולם עם צלילים מהטבע המשתלבים עם רעשי הסביבה המקיפה את המופע – מתקיים הריקוד על אדמת הכבול.

עוף החול בוקע מכיליונו, תמונה של יואל לוי

"לידת הפניקס" היא היצירה המיתולוגית של להקת המחול ורטיגו, שהופיעה מעל אלף פעמים ברחבי הארץ והעולם והפכה לסמל ערכיה של הלהקה.

לאחר שהעלתה לפני כחודש, את יצירתה "לידת הפניקס" תחת כיפת השמיים במרכז סוזן דלל בפורמט מיוחד שהתאים למגבלות השעה דאז, החליטו בלהקה להמשיך להעלות את היצירה, – והפעם במתווה שיבטיח מראש צפייה בטוחה ובהתאמה לתקנות משרד הבריאות בתקופה זו.

רכישת הכרטיסים היא לפי אדם / רכב:

מחיר לרכב: 195 ש״ח עד 2 אנשים + 59 ש״ח לכל אדם נוסף ברכב (מעל 2 אנשים)

קישור לרכישת כרטיסים https://vertigo.org.il/vertigo-company/drive-in-3

בשבוע הבא תתקיים בכפר האקולוגי שבקיבוץ הל"ה בעמק האלה – מקום משכנה של הלהקה — חִנגה כהלכתה, ויועלו בה קטעים רבים של הלהקה. ישולב בה פסטיבל אוכל בריאות כפרי,  :Food & Art (ביום חמישי 13.8.20,  בשעה 19:30).  זאת במסגרת "פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה – לעת ערב"  שנערך זו השנה ה-20 ביוזמת המועצה האזורית מטה יהודה ומחלקת התיירות.

בערב זה יוזמן הקהל לבלות בסטודיו החדש של הלהקה, שם יצפה ברקדנים שיעלו קטעים נבחרים מהרפרטואר, בליווי שיחה ודברי הסבר של נעה ורטהיים, הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של הלהקה. משם  יעבור הקהל אל "מטבחה" של השפית אורית קדם, המבשלת של כפר המחול, שבינה ובין הלהקה נרקם סיפור אהבה ארוך שנים.

אורית תגיש לקהל מנות גורמה בריאות בסגנון כפרי  והארוחה תלווה במבחר יינות בוטיק מיקבי עמק האלה.

לינק לרכישת כרטיסים https://vertigo.org.il/vertigo-company/foodart/

יום חמישי 13.8.20, 19:30 – ורטיגו, כפר אמנות אקולוגי, קיבוץ נתיב הל"ה, מחיר: 250 ש״ח ליחיד / 480 ש״ח לזוג

***במידה ויהיו הגבלות והנחיות שימנעו את קיום האירוע יוחזר הכסף לשני האירועים  לרוכשים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן