Skip to content

פרופ' רוחמה ויס לנתניהו: הסר תמונתי מסרטון שצוותך הפיק או שתתבע על לשון הרע

במכתב בהול ששגר אמש פרקליטה של ויס, עו"ד דניאל חקלאי, נדרש צוות הניו מדיה במשרד ראש הממשלה להסיר תמונתה של וייס ששורבבה "בטעות" לכאורה לתוך סרטון שהעלה טענות להתנכלות לראש הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תביעה להסרת תמונתה של פרופ' רוחמה וייס מסרטון תעמולה שפרסם ראש הממשלה ובו נטען להסתה לכאורה כנגדו בדף הפייסבוק שלו ובטוויטר, הועברה אמש (רביעי) על ידי עורך דין דניאל חקלאי לצוות הניו מדיה במשרד ראש הממשלה ולפרקליטו, עורך הדין יוסי כהן.
ממכתבו של חקלאי עולה כי בימים האחרונים פרסם צוות הניו מדיה בחשבונו של נתניהו בפייסבוק ובטוויטר סרטון ובו נטען על איומים לכאורה על נתניהו ומשפחתו.  בסרטון מוצג בין השאר תצלום של גולש בשם עופר קופלמן שקורא לרצח ראש ממשלה ומתחתיו תמונתה וחלק מכתבה של רוחמה ויס, שפורסמה שלשום בטור יהדות באתר Ynet. יצויין כי מגפון ניסה למצוא את פרופילו של המאיים ברצח, עופר קופלמן, בפייסבוק, אך לשווא. כך בדומה לפרופיל אחר שקרא לירות בראש הממשלה כדור והתגלה היום כמזויף.

"מדובר בישראלית שכל חטאה הוא שכתבה והתבטאה בצורה חוקית ודמוקרטית נגד ראש הממשלה", כותב עו"ד חקלאי. "מדובר אפוא במי שרחוקה שנות אור מכל מחשבה על איום או אלימות", "הותרת תמונתה שם (בסרטון א.מ), טומנת בחובה עוגמת נפש קשה למרשתי. יש בה משום תשתית לתביעת לשון הרע. תמונתה בסרטון אף הולידה תגובות בלתי נעימות כלפיה. היא חשה מבועתת בעקבות הפרסום השגוי. נגרם לה סבל עמוק ובלתי מוצדק", כותב העורך דין ותובע מצוות הניו מדיה ומעורך הדין יוסי כהן, להסיר את התצלום מידית מהסרטון.
חקלאי: "פנייתי הייתה מנומסת מאד. פשוט להסיר את תמונתה מהסרטון. להסתיר את פניה כדי שלא. ייצרבו בזיכרון מתחת למשפט האיום שמעל" (ראו תצלום). אגב, כך לדוגמה מופיעה תמונתו של עו"ד גונן בן יצחק מאנשי המחאה כנגד המשך כהונתו של נתניהו ומתחת לה מופיע האיום של הפרופיל המזויף של דנה רון. נתניהו לא כותב שיש קשר בין השניים, אבל החיבור בין התצלום לאיום מעלה חשיבה שיש דברים בגו'.

צילום מתוך חשבון הטוויטר של נתניה

 

קטע ממכתבו של חקלאי

כאן המקום לציין כי נתניהו מרבה לשגר רמזים מעורפלים בדבר איומים על חייו ועל משפחתו.  על משקל, חזור על כך פעמים רבות ויאמינו לדבריך.  אך נתניהו  "נוטה", לשכוח, או "לא לשמוע" איומים וקללות של אוהדיו. כך לדוגמה הפיצה אמש לשכתו סרטון על ביקורו בסטקייה ברמלה לאחר סיור בפיקוד העורף, שם הוא קנה שוארמה – ועם צאתו נשמעו קריאות "שימותו כל השמאלנים". כשנתניהו התרחק מהמקום ונראה כשגבו אל הצלם שליווה אותו, קרא אחד הנוכחים: "עם ישראל חי, חי וקיים. מלך ישראל, אין כמוך ביבי בעולם, אוהבים אותך ביבי. אל תספור אותם ביבי, ימותו כל השמאלנים, השמאלנים מניאקים, ביבי. כל השמאל מת, השמאל מת, אל תספור אותם ביבי". אך סרטון שהפיצה לשכתו אחר כך מסתיים רק בקריאות שמחה ועידוד של תומכיו. קללות השטנה והגידופים היו כלא היו. ייתכן שלא שמע אותן משום שהתרחק מהמקום, הסבירו גורמים לתקשורת.

אין קשר בין עו"ד גונן לפרופיל המזוייף והאיום. אבל שניהם דרים בכפיפה אחת עם תמונת ראש הממשלה (צילום מדף הפייסבוק של נתניהו)

מאוחר יותר וכהרגלו להפוך דברים ולהטילם על צד אחר כתב על כך נתניהו: "שמח שהשמאל פתאום הצמיח אוזניים. אצלי זה עקבי: אני מגנה הסתה ואלימות מכל צד שהוא. לא מחוץ לביתי בהפגנות השמאל ולא ברחוב. אנחנו חייבים להתאחד במאבק המשותף שלנו בקורונה. אני מצפה מיאיר לפיד, איימן עודה ומנהיגי השמאל לגנות את ההסתה והאיומים לרצח בהפגנות שהם מובילים נגדי".
מעו"ד יוסי כהן נמסר כי הדברים לא נראים לו אמתיים, אך עקב השעה המאוחרת בה פנה אליו מגפון, יגיב על כך עד היום (רביעי) בצהרים.

1 Comment

  1. מדינה חרא
    6 באוגוסט 2020 @ 11:32

    יופי. עוד כתב אישום נוסף לפרוטוקול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן