Skip to content

עתירת איכות השלטון בפרשת הצוללות: היועץ המשפטי מבקש לדחות מתן תשובתו

בנימוקים שהעתירה הציבה בפניו עבודה רבה על התשובה והיקף הסעדים שהוגשו בה, נדרש לו עוד זמן על מנת להשיב. מקורבו של נתניהו, המיליארדר נתן מיליקובסקי, לא טרח אפילו למנות לעצמו עורך דין שייצגו בעתירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועמ"ש פנה אתמול (שלישי) אל בית המשפט העליון  במכתב בו הוא מבקש לדחות את תשובת המדינה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות. כזכור, בג"צ קבע כי על המדינה להשיב לעתירת התנועה עד מחר יום חמישי 06 באוגוסט. התנועה לאיכות השלטון התנגדה וטענה כי מדובר בחוסר תום לב, וכי למעשה יש ניסיון לקבור את פרשת הצוללות וכלי השיט.
בבקשתו לדחייה כותבים עורכי הדין, שוש שמואלי ויהונתן קרמר ממחלקת הבג"צים במשרד היועה"מ, כי עם קבלת העתירה החלו המשיבים לעתירה בגיבוש עמדתם הנוגעת לה. בעתירה ביקשה התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט להוציא צווים על תנאי לחקירה פלילית כוללת בפרשת הפלדות / אחזקת מניות בחברת סידריפט על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. התנועה הגישה לבית המשפט גם בקשה להוצאת צווים על תנאי לממשלת ישראל המורה  לה לנמק מדוע לא תפעל ותורה על הקמת וועדה חקירה ממלכתית שתבחן את מכלול האירועים והכשלים בפרשה כולה כמו גם פרשת הרכש והתחזוקה של כלי השיט וכן אישרור מכירת הצוללות למצרים כשראש הממשלה מסתיר מידע שהוא אישר מכירתן.

צילום ארכיון: גיא פורן

היועץ המשפטי הסביר לעליון כי הוא מבקש דחייה במתן תשובתו "נוכח היקפה של העתירה דנן והיקף הסעדים המבוקשים בה, ובתוך כך הצורך לקבל התייחסותם של שורת גורמי מדינה לעתירה. זאת בשילוב עם השלכות ההתמודדות עם מגפת הקורונה על עבודת הגורמים הרלוונטיים, וכן פגרת הקיץ ותקופת חגי תשרי שיחולו השנה החל מאמצע חודש ספטמבר". יצוין כי מבקשת היועץ המשפטי עולה שנתן מיליקובסקי, מקורבו של נתניהו, ממנו ביקש לאחרונה "הלוואה", לצרכי הגנתו במשפטו הפלילי שיחל בדצמבר הקרוב, לא טרח להגיב לעתירה המוגשת גם נגדו ושום גורם משפטי לא הודיע כי הוא מייצגו בעתירה זו לעליון.

יו"ר התנועה עו"ד ד"ר אליעד שרגא הגיב לבקשה ואמר כי יש  לדחות את תשובת המדינה שלמעשה מנסה לקבור את פרשת הצוללות וכלי השיט. "היועץ מנסה לגלגל אותנו אל עבר תקופת ההתיישנות, כך שגם אם תתקבל ההחלטה בבית המשפט העליון שההחלטה שלו של היועץ שלא לפתוח בחקירה היא לא סבירה בצורה קיצונית, יוכל היועץ לטעון שישנה התיישנות שחלה על הפרשה הזו", אמר אליעד.  "זו החלטה שערורייתית ומקוממת. אני מקווה שבית המשפט ידחה את הבקשה הזו ולא יתן ליועמ"ש לחמוק מההחלטה שהייתה צריכה להתקבל לפתוח בחקירה בפרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל", הוא הוסיף. עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי של התנועה לאיכות השלטון הגיב כי "בשלה העת לקבל החלטות בפרשה הזו, שהיא מהחמורות שידעה מדינת ישראל. החומרים מונחים בפני היועץ המשפטי לממשלה מזה למעלה מ-3 שנים, כאשר החומרים הנוגעים לפרשת המניות מוכרים לו היטב מזה שנה וחצי לפחות".
נאור: "לא ברורה טענת היועץ המשפטי לפיה דרוש לו זמן נוסף לגבש עמדה, ובייחוד כשאר אנו נמצאים במירוץ התיישנות שעומד לקראת סופו. אנו מקווים שבית המשפט יורה ליועץ המשפטי לממשלה להגיב לאלתר, ועל מנת שנוכל לשים סוף לפרשה מטלטלת זו".

קודם לכך, דחתה היום (רביעי) מליאת הכנסת את הצעת יו"ר אופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), לחוקק חוק ועדת חקירה מיוחדת לרכש ספינות השיט והצוללות לחיל הים.  על פי המוצע נאמר כי יש להקים ועדת חקירה מיוחדת לחקירת רכש ספינות השיט והצוללות לחיל הים וכי נשיא בית המשפט העליון ימנה את חברי ועדת החקירה ויגדיר את העניין שיהיה נושא החקירה. עוד נכתב בהצעה כי דינה של הוועדה יהיה כדין ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה. לאחר הצבעה שמית 19 ח"כים תמכו מול 48 שהתנגדו וההצעה נפלה. חברי סיעת כחול לבן וביניהם ראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ ושר החוץ, ח"כ גבי אשכנזי שטענו בתוקף עד למועד כניסתם לממשלה כי מוכרחים ועדת חקירה ממלכתית לחקר הצוללות מפני שאין שום דרך אחרת שנלמד או נדע מדוע ראש הממשלה אישר למצרים לקלוט צוללות מגרמניה, נמנעו מלהגיע לישיבה ולא השתתפו בהצבעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן