Skip to content

נסיון הרחקה מבלפור של מוביל מחאה נכשל. פרקליטו: מסכת מתוכננת של פעילי ימין שמטרתם לנטרל את מרשי

פעיל מחבורת נתניהו, טפל אשמה על ישי הדס ממובילי המחאה נגד נתניהו וממשלתו. המשטרה באורח מוזר שתפה פעולה ובקשה מבית המשפט להרחיק את הדס מירושלים. שופט השלום דחה את הבקשה וקבע שבין הדס לפעיל ישמר מרחק של 100 מטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תרגיל של פעיל ואוהד ראש הממשלה, להרחיק מובילי מחאה מסביבת ביתו ראש הממשלה, תוך שיתוף לכאורה, מוזר ותמוה של המשטרה בנכונותה להיות חלק מה"תרגיל", הסתיים אתמול (חמישי) במפח נפש של האוהד והמשטרה כאחד. למעט הטרדתו של איש המחאה בידי המשטרה, חקירתו עד לפנות בוקר והבאתו לפני שופט, סירב השופט להיעתר לבקשת המשטרה להרחיק את פעיל המחאה לחודשיים מירושלים וקבע כי אין בדל ראיה לטענות התובע המשטרתי.
שלשום לפנות ערב עוכב ישי הדס ממובילי מחאת ה-CrimeMinister , בידי משטרת תחנת מוריה שבירושלים, לאחר שאוהד מחבורת פעילי ראש המשלה בנימין נתניהו, תושב ירושלים, התלונן בתחנה כי הדס איים שישבור את רגלו. הדס הגיב בחקירה והבהיר כי הדבר נאמר בבדיחות הדעת לאחר שאותו פעיל נתניהו, פנה אליו בטענות מוזרות הקשורות במיקום חניית רכבו של הדס ברחוב, והדס שידע כי המתלונן אלון הנדרי, קשור לפעיל אחר  שטען כי הדס שבר את רגלו (עובדה שהתבררה כמצוצה מהאצבע לטענת הדס ופרקליטו עורך הדין גונן בן יצחק), הגיב בחיוך ואמר לנוכחים לגבי אלון : "הוא רוצה שגם אשבור את רגלו?".
בעקבות  אמירה זו, עוכב הדס עד 02:30 לפנות בוקר של יום חמישי ובאותו יום זומן להגיע לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להרחיקו ל- 60 יום מירושלים בגלל אמירה "מאיימת" זו.

אחד מהפוסטים של פעיל נתניהו התמים (צילום מדף הפייסבוק שלו)

נציג משטרה ביקש משופט השלום ביאלין אלעזר, צו  הרחקה מירושלים למשך 60 יום. והסביר כי הדס "מוביל מחאה נגד הממשלה, נגד בנימין נתניהו", הוסיף וטען לחזוק טענותיו, כי "בתקופה האחרונה יש מספר תיקים ואירועים נגד המשיב (הדס)", והוסיף כי הוא "מציג שני תיקי חקירה, אחד מלפני מספר ימים בו החשד שהמשיב שבר את רגלו של אחד המפגינים במקום ואירוע מאתמול בשעות הערב בו הגיע המשיב לאחד המפגינים במקום ואיים כי ישבור את רגלו כמו ששבר לחבר שלו".  "אם בית המשפט רוצה אני יכול להשמיע" אמר התובע  כיצד "המשיב מסיט וקורא להמון מפגינים לצאת, לא לשמור על החוק, אני יכול להשמיע את זה לבית משפט, המשיב גם טוען בפוסטים שהוא מעלה לפייסבוק שהרחוב שייך לו, זו בריונות לשמה", אמר התובע. הדס הגיב לטענה זו כי הרחוב שייך "לנו, לציבור, לא לי".
התובע המשיך וחשף את מטרות המשטרה האמיתיות המוסתרות בבקשה להרחיק את הדס מבלפור: " אני חושב שהמחאה היא לגיטימית לחופש הביטוי אך זה עובר לפסים של אלימות וזה נהיה לא לגיטימי לכן אנחנו מבקשים להרחיק את המשיב  מירושלים", והוסיף:  יש מקומות אחרים שהמשיב יכול להפגין ואנחנו לא פוגעים בשום זכות שלו, צריך לרסן את המסוכנות, הנוכחות של המשיב מתריסה את השאר, אנחנו מבקשים להרחיק אותו". במילים אחרות, המשטרה ביקשה להרחיק מוביל מחאה מבלפור בתקווה שבכך יתמעט קהל המפגינים כנגד ראש הממשלה ולצורך כך "נעזרה" בתלונה שאין לה ביסוס (כך קבע בית המשפט), של אוהד נתניהו שלו עצמו יש צו הרחקה מבלפור.
"דיברת על המקרה שאתם טוענים שמרשי שבר רגל למפגין לטענתכם, נכון שאותו מתלונן שטען שמרשי שבר לו רגל, הגיע לבית המשפט ביום ראשון עם רגל לא שבורה ותועד עם רגל לא שבורה", האמר עו"ד גונן בחקירה הנגדית. "האם נכון שהמתלונן לא הציג מסמכים שרגלו נשברה?" התובע ענה: "במקרה אני הרחקתי את האדם בבית משפט ואני ראיתי את אותו אדם על קביים".

הדס (עליון) ופרקליטו גונן בית המשפט (צילום ארכיון: פול ידיעות, עמית שאבי)

גונן סיכם: "מדובר במסכת מתוכננת של פעילי ימין שמטרתם לנטרל את מרשי מהגעה לירושלים על רקע פוליטי וצר לי שהמשטרה בעניין זה משחקת פה תפקיד לא אובייקטיבי". הא הוסיף כי בעת האירוע המדובר בו נטען שהדס איים לשבור את רגל המתלונן התרחש מול עינו של "שוטר נוכח במקום והוא יודע שמה שמרשי אמר כלפי אותו מתלונן הייתה בדיחה גם אם אולי בכלל לא מוצלחת" "השוטר נכח באירוע ויודע שזה נאמר בצחוק מוחלט וכדי לסבר את האוזן יש את הסרטון שמתעד את האירוע. הדברים נאמרו באירוניה על בסיס תלונת שווא קודמת שמרשי קיבל, זה לא איום, זה לא קונטקסט של איום, זה ליד שוטר",  אנחנו רואים (בסרטון א.מ) שהמתלונן פנה אל מרשי, מרשי לא פנה אליו ולא היה איתו בקשר".  גונן הוסיף לגבי הנדלי ואמר: אני רוצה להראות לבית משפט מי המתלונן, אדם שקורא לציבור לצאת לרחוב עם נשק חם ולירות במפגינים". "מה שחשוב שמדובר בפרובוקטור, המתלונן עצמו שהסתובב ברחובות ירושלים צילם את עצמו מאיים וקורא לאנשים לצאת עם נשק חם, משטרת ירושלים לא מצאה לנכון לעשות משהו". גונן הציג בפני השופט את הסרטון וסיכם כי הוא מסכים רק "למתן צו המרחיק בין המשיב (הדס) למתלונן (הנדלי).
.עיינתי בתיק החקירה" אמר השופט, "כמו כן, צפיתי בסרטונים שתיעדו את האירוע נשוא הבקשה, הן אלו שהוגשו לי על ידי נציג המשטרה והן אלו שהוצגו לעיוני על ידי ב"כ הדס, אמנם המשיב אכן נשמע אומר את המילים "הוא רוצה שאני אשבור לו את הרגל" או מילים בעלות משמעות דומה אך, מהתיעוד שהציג ב"כ המשיב נראה כי מדובר באמירות שאינן עולות כדי איום ממשי". השופט ציין כי כל האירוע התרחש כאשר הדס יושב בתוך רכב, ומגיב "לנוכח פניית המתלונן  ואחרים אליו". "בנסיבות אלה, אני סבור שהחשד לעבירת האיומים כפי שטוענת המבקשת הוא ברף נמוך" וסיכם כי "אני סבור שניתן להטיל מגבלה שתכליתה להרחיק את המשיב מהמתלונן אך לא מעבר לכך. לעניין זה". בסיכום דבריו פסק השופט ביאלין אלעזר כי על הדס לשמור על מרחק של 100 מטר מהנדלין ולא ייצור אתו קשר עד לחודש הבא. בתחילה חשבה המשטרה לערער על פסק הדין, אך חזרה בה.

3 Comments

  1. ברב ברב
    8 באוגוסט 2020 @ 9:12

    כל דבר שאלון הקוקו של הליכוד יטען, ראוי ל20 בדיקות.
    גם אם הוא מאמין שזוהי אמת, האיש… קצת…. קוקו.

  2. זיקי יעקבי
    7 באוגוסט 2020 @ 12:04

    המשטרה משקרת כל הזמן ,זה התחיל עם מעצר השכל ואחר כך מספר המפגינים בשבת ועכשיו זה
    נורא
    אני רק חושב על הנעצרים הרגילים בזוטות כאלו ,וזה יכול לקרות לכל אחד נורמטיבי,ואני נחרד מקלות שלילת חירותו של אדם.

  3. זיקי יעקבי
    7 באוגוסט 2020 @ 12:04

    המשטרה משקרת כל הזמן ,זה התחיל עם מעצר השכל ואחר כך מספר המפגינים בשבת ועכשיו זה
    נורא
    אני רק חושב על הנעצרים הרגילים בזוטות כאלו ,וזה יכול לקרות לכל אחד נורמטיבי,ואני נחרד מקלות שלילת חירותו של אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן