Skip to content

צעירה פלסטינית בת 23 נהרגה בביתה בג'נין במהלך פשיטת כוח צה"ל

לדברי שכנתה היא נהרגה כשנפגעה בחזה בעת שבקשה לסגור חלון למניעת חדירת גז מדמיע. הסהר האדום אישר כי היא נהרגה מירי כדור והוסיף כי צה"ל פתח באש גם לעבר אמבולנס שפינה אותה לבית החולים – צה"ל טוען כי לא השתמש בירי חי אלא רק באמצעים לפיזור הפגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעירה בת 23, נהרגה הלילה (שישי) מירי כוח צה"ל שנכנס לפנות בוקר לג'נין שבשטחים הכבושים. כך מסר היום משרד הבריאות הפלסטיני. לדברי סוכנות וואפא הפלסטינית, נכנסו כוחות צהל לשכונת ג'אבריית, שם בצעו מעצר של אסיר פלסטיני לשעבר כשפרצו לביתו.
בעת ביצוע המעצר החלו מהומות והתפתחו עימותים עם תושבים פלסטינים. לפי עדי הראייה, חיילים פתחו בירי במהלך העימותים ופגעו באשה. צה"ל מסר בתגובה כי לא השתמש באש חיה.

עימותים בג'נין (צילום מסך – ארכיון – רשתות ערביות)

מנהל הסהר האדום הפלסטיני (PRCS), מחמוד א-סעדי, אישר כי האישה בת ה-23 נפגעה בחזה מכדור שנורה על ידי צה"ל בשעה שהייתה בביתה. הוא הוסיף כי צה"ל פתח באש גם לעבר האמבולנס שפינה את האישה וכי שני כדורים חדרו לתוך האמבולנס. א-סעדי אמר כי האשה, דאליא סמודי, נפגעה בפלג גופה העליון בזמן שהייתה בביתה. חברתה סיפרה כי סמודי נפגעה בזמן שסגרה את החלון בניסיון למנוע מגז מדמיע להיכנס לבית, ואז נפגעה בחזה.
מצה"ל נמסר כי חיילים נכנסו הלילה לג'נין ושבמקום התפתחו עימותים עם הפלסטינים. לדברי צה"ל החיילים השתמשו רק בכדורי גומי, כדורי ספוג ובגז מדמיע. דובר צה"ל מסר גם כי "במהלך פעילות שגרתית של כוחות צה"ל הלילה בעיר ג'נין, התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות מאות פלסטינים שביצעו ירי, יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הלוחמים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לשאלת מגפון כיצד נהרגה הצעירה, הוסיפו בדובר צה"ל כי לצה"ל לא ידוע על מקרה זה.
תוך כך הודיע משרד הבריאות כי 5 פלסטינים נפצעו מירי כדורי גומי ועוד 12 אחרים נפגעו משאיפת פצצות גז מדמיע שנורו לעברם על ידי צה"ל היום בצהריים בעת שאלו צעדו במצעד מחאה שבועי ליד תורמוס עייה השוכנת צפונית לרמאללה.


ירי הגז לעבר הפלסטינים בתורמוס (צילום באדיבות וופא)

1 Comment

  1. 567
    8 באוגוסט 2020 @ 9:15

    יאווווו
    מרגיש כמו אביב הסיפוח.
    לכל הגאונים שחושבים שסיפוח יהיה סבבה.
    דברים כאלו יקרו על בסיס יומיומי, עם רשימת הרוגים משני הצדדים.
    מקווה שהמצפון העילג שלכם יחזיק מעמד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן