Skip to content

עשרות אלפים הפגינו כנגד נתניהו וממשלתו

כ 30 אלף בני אדם הפגינו בירושלים וברחבי הארץ כנגד נתניהו. בין המפגינים גם אנשי חיל הים וקצינים אחרים שתובעים חקירה פלילית בתיק 3000, המכונה "פרשת הצוללות". אל ההפגנה הצטרפו גם העצמאיים שעד כה הפגינו בנפרד. עמותת חוזה חדש התלוננה במשטרה כנגד רוצח אמיל גרינצוייג שהתראיין ואמר כי המפגינים הם חידקים ומפיצי מחלות, לא הביע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום מדף הפיסבוק של "קומי ישראל"

מעל 30 אלף איש הפגינו אמש (שבת) כנגד  ראש הממשלה וממשלתו. אלפי מפגיני מחאת הדגלים השחורים הפגינו החל משעות אחר הצהרים של יום שבת מעל מאות גשרים, צמתים וכיכרות ברחבי הארץ, כמו לדוגמה: בדרום: באר שבע, בית קמה, דבירה, להבים, מצפה רמון, מדרשת בן גוריון, משאבי שדה. במרכז: בתל אביב – גשר ההלכה ועוד מגון נקודות, הוד השרון, הרצליה, מודיעין מכבים רעות, משמר השרון, נס ציונה, צומת בילו, סירקין, רעננה, מתן, כפר שמריהו, רמת השרון, שפיים, פרדס חנה, אור עקיבא, חבצלת, ינאי ובצפון בנהריה, שבי ציון, קרית שמונה, ראש פינה, חיפה, זכרון יעקב, יקום, שפיים, גבעת אולגה, פרדיס, עכו, עמיעד, עפולה, אלונים, טבעון, עתלית, יודפת, משגב יסוד המעלה והגומא. לדברי אחת מפעיות המחאה חולקו 32 אלף צמידים לבנים למקהל המפגינים. "רצינו שתהיה לנו אינדיקציה לגבי כמות המפגינים", היא אמרה.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

כ 2000 איש הפגינו בשעות הערב המוקדמות בקיסריה, מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירושלים התאספו למעלה מ-20 אלף מפגינים שמילאו את כיכר פריז, הרחובות הסמוכים ומול מעון ראש הממשלה בבלפור. כ 100 לוחמי חיל הים במילואים הגיעו היום לבלפור עם צוללת א"חי שחיתות, כשהם תובעים חקירה מידית של פרשת הצוללות, המניות  של נתניהו ואישורו של נתניהו לגרמניה לבצע את מכירת צוללות מתקדמות למצריים בלי שיידע אדם ממערכת הביטחון ובממשלה.

צילום: ציפי מנשה

גל המחאה הנוכחי נמשך זה השבוע השביעי ברציפות ומספר המשתתפים עולה משבוע לשבוע. נתניהו לעג להפגנות מולו וביום רביעי האחרון אמר: "תראו מה עושים פה, לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים כהפגנות של המונים". באלגוריה לדבריו הפגינו נגדו במהלך השבת לפחות שני מנדטים ומספרם רק עולה משבוע לשבוע.
בהפגנה שנערכה במוצאי שבת שעברה מול מעון רה"מ השתתפו יותר מ 15 אלף מפגינים ובה בעת נערכו מחאות נוספות ברחבי הארץ, ואל רבות מהן הגיעו פעילי ימין ותומכי נתניהו להפגין נגד המפגינים. ובהפגנה שנערכה אמש בבלפור הגיע מספר המפגינים ליותר מ 25 אלף איש.
אל ההפגנה הצטרפו גם העצמאיים וביניהם  ממובילות מחאת העצמאים, מורל לוי, ליכודניקית לשעבר שמפגינה כנגד נתניהו כל יום שישי בצהרים בשוק מחנה יהודה, יחד עם גיא מזרחי, ועמיתיהם מהתאחדות העצמאיים. "אני רוצה בחירות", אמר מזרחי לתקשורת, "שיהיו בחירות ושהוא (נתניהו) יעוף". "חמישה חודשים אנו מחוסרי עבודה", אמרה מורל, "ביבי בגד בנו".

בתום המחאה, פונו מרבית המפגינים הרבים על ידי המשטרה, תוך עימותים ומעצרים של מספר מפגינים ובתוכם נעצר גם צלם "הארץ", אוהד צויגנברג. "עמדנו כולנו, כל הצלמים מול האוטובוס אליו העלו עצורים ולא נתנו לו לנסוע", שחזרה צלמת מגפון ציפי מנשה, "צעקנו שהוא עיתונאי שמבצע עבודה. רק לאחר שהגיע מפקד האירוע, הוא עלה בעצמו אל האוטובוס , הוריד את הצלם מהדלת האחורית ושחררו".

ממשטרת ישראל נמסר כי "לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר והמשיך לחסום את צירי התנועה, תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה. בתוך כך, המשטרה עיכבה / עצרה 3 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר".

 

אבורושמי (חדשות 12 צילום מסך)

חשש מרצח ואלימות נגד מפגינים

בתוך כך שלח הערב ישי הדס ממובילי מחאת ה- CROMEMINISTER, מכתב בהול לממלא מקום מפכ"ל המשטרה , ניצב מוטי כהן, ובו דרישה לעצור את יונה אבורשמי, רוצחו של אמיל גרינצוייג שריצה 27 שנות מאסר בגין כך והשתחרר לפנמי 10 שנים, לאחר שזה התראיין לחדשות 12 באולפן שישי ואמר בין השאר  כי אין בו חרטה על מעשיו "לא קניתי את הרימון כדי להשאיר אותו בבית", שחזר את ליל הרצח, "זרקתי אותו והלכתי הביתה לישון". על המפגינים מול ביתו של בנימין נתניהו אמר: "אני שונא אותם גם היום, וגם הם שונאים אותי. הם אנשים רעים, עוכרי ישראל". על המניע לרצח סיפר: "כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין". לשאלה אם היה הולך כעת להשליך רימון ענה: "אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות".
על המפגינים אמר שהם "חיידקים", " אין ויכוח שהם מפיצים מחלות, צריכים להרחיק אותם מהחברה". "אנו דורשים מהמשטרה לעצור אותו בבהילות ולהעביר מסר ברור של הרתעה ואפס סובלנות לצעירים שאותם עודד. אברושמי מעריץ את נתניהו וניכר שאמירותיו החמורות של נתניהו בקעו מגרונו", אמרו בתנועת המחאה. מהמשטרה נמסר כי  "הנושא הועבר לבחינה בחטיבת החקירות" בלהב 433.

הפניה למפכ"ל המשטרה

במקביל לכך פנה במוצאי השבת עו"ד דניאל חקלאי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט במכתב בהול בו תבע לפתוח בחקירה פלילית כנגד אבורושמי על בסיס אותו ראיון בערוץ החדשות. דניאל שפנה במה של העיתונאית אריאנה מלמד, כתב שאבורושמי בדבריו עבר על  החוק עבירת ההסתה לאלימות ופיו המפרסם קריאה לאלימות או דברי שבח או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן זה פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא למעשה אלימות – דינו מאסר חמש שנים.  ממשרדו של היועה"מ נמסר: מוצע לפנות אל המשטרה בבקשה לתגובה".

הפניה ליועץ המשפטי לממשלה

2 Comments

  1. יאיר כידן
    10 באוגוסט 2020 @ 2:13

    עיתונות במיטבה

  2. יריר כידן
    10 באוגוסט 2020 @ 2:11

    עתונות במיטבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן