יצרנית המכוניות סיאט הסבה פס ייצור להרכבת מכונות הנשמה

הגל השני, סיאט הסבה פס ייצור במפעל המכוניות להרכבת מכונות הנשמה. יצרנית הרכב הספרדית מסוגלת לייצר ולהרכיב כ- 300 מכונות הנשמה ביום שמחולקות ברחבי אירופה ליחידות לטיפול נמרץ.

יצרנית המכוניות סיאט הסבה פס ייצור להרכבת מכונות הנשמה

הגל השני, סיאט הסבה פס ייצור במפעל המכוניות להרכבת מכונות הנשמה. יצרנית הרכב הספרדית מסוגלת לייצר ולהרכיב כ- 300 מכונות הנשמה ביום שמחולקות ברחבי אירופה ליחידות לטיפול נמרץ.

מצב התחלואה בספרד (102 אלף חולים פעילים, 327 אלף חולים מאומתים) הביא לגיוס מערכות כולל במדינה. יצרנית הרכב הספרדית סיאט התגייסה אף היא והסבה פס ייצור מכוניות לטובת ייצור והרכבת מכשירי הנשמה, שהתגלו כחיוניים לכל בית חולים. למשימה גויסו גם הקובוטים (רובוטים שיתופיים) של המפעל, שעסקו קודם לכן בהרכבת חלקים במכוניות מדגמי איביזה, או ארונה. קו ההרכבה החדש מספק כ- 300 מכונות הנשמה ביום המיועדות ליחידות לטיפול נמרץ ברחבי אירופה, והוא פועל לסירוגין, על פי הצרכים ומספר החולים הדורש הנשמה.

סיאט מכונות הנשמה במקום מכוניות (צילום:יח"צ)
סיאט מכונות הנשמה במקום מכוניות (צילום:יח"צ)

הקובוטים של סיאט מדגמי UR10e של Universal Robots, שיכולים כמובן לעבוד מסביב לשעון מבלי להתעייף, ללא כל הפרדה פיזית בין הרובוטים לעובדים המבצעים הרכבה וללא חשש מהדבקות בקורונה, צוידו במערכת מיוחדת של ראיה מלאכותית, המשמשת בכמה שלבים של התהליך, כדי לבצע התאמות סופיות במכונות ותפקידם : בדיקת איכות של מנגנון הנעילה בתיבת הבקרה של מערכות ההנשמה.

הקובוטים במפעל הם רק חלק מצבא של מעל 2,000 רובוטים תעשייתיים, שפועלים בשטח המפעל לצד 8,000 העובדים. התפוקה הכוללת ביום רגיל: הרכבה של 2,400 רכבים מדי יום, או מכונית אחת בערך כל 30 שניות. לדברי ד"ר ריינר פסל, מנהל המפעל, ״החברה ממצבת עצמה בחזית החדשנות והשילוב של רובוטים שיתופיים מאפשר להיות גמישים יותר, זריזים ויעילים יותר והוא מהווה דוגמא נוספת למחויבות לחזון תעשיה 4.0". הגמישות המובנית של הקובוטים של UR, התכנות המהיר והיכולת לשנות להם ייעוד בקלות, מסייעים לתמוך בפיתוח ובפריסה מהירה של אוטומציה – תכונה שחשובה תמיד אבל בעיקר בעתות משבר״.  מאפיין חשוב נוסף  שמציין פסל, הוא שהקובוט אוטונומי למחצה. ״הדבר מאפשר שליטה מרחוק באמצעות טאבלט, או מחשב נייד, מה שמבטיח שמירה על תקנות הריחוק החברתי״.

מצב התחלואה בספרד (102 אלף חולים פעילים, 327 אלף חולים מאומתים) הביא לגיוס מערכות כולל במדינה. יצרנית הרכב הספרדית סיאט התגייסה אף היא והסבה פס ייצור מכוניות לטובת ייצור והרכבת מכשירי הנשמה, שהתגלו כחיוניים לכל בית חולים. למשימה גויסו גם הקובוטים (רובוטים שיתופיים) של המפעל, שעסקו קודם לכן בהרכבת חלקים במכוניות מדגמי איביזה, או ארונה. קו ההרכבה החדש מספק כ- 300 מכונות הנשמה ביום המיועדות ליחידות לטיפול נמרץ ברחבי אירופה, והוא פועל לסירוגין, על פי הצרכים ומספר החולים הדורש הנשמה.

סיאט מכונות הנשמה במקום מכוניות (צילום:יח"צ)
סיאט מכונות הנשמה במקום מכוניות (צילום:יח"צ)

הקובוטים של סיאט מדגמי UR10e של Universal Robots, שיכולים כמובן לעבוד מסביב לשעון מבלי להתעייף, ללא כל הפרדה פיזית בין הרובוטים לעובדים המבצעים הרכבה וללא חשש מהדבקות בקורונה, צוידו במערכת מיוחדת של ראיה מלאכותית, המשמשת בכמה שלבים של התהליך, כדי לבצע התאמות סופיות במכונות ותפקידם : בדיקת איכות של מנגנון הנעילה בתיבת הבקרה של מערכות ההנשמה.

הקובוטים במפעל הם רק חלק מצבא של מעל 2,000 רובוטים תעשייתיים, שפועלים בשטח המפעל לצד 8,000 העובדים. התפוקה הכוללת ביום רגיל: הרכבה של 2,400 רכבים מדי יום, או מכונית אחת בערך כל 30 שניות. לדברי ד"ר ריינר פסל, מנהל המפעל, ״החברה ממצבת עצמה בחזית החדשנות והשילוב של רובוטים שיתופיים מאפשר להיות גמישים יותר, זריזים ויעילים יותר והוא מהווה דוגמא נוספת למחויבות לחזון תעשיה 4.0". הגמישות המובנית של הקובוטים של UR, התכנות המהיר והיכולת לשנות להם ייעוד בקלות, מסייעים לתמוך בפיתוח ובפריסה מהירה של אוטומציה – תכונה שחשובה תמיד אבל בעיקר בעתות משבר״.  מאפיין חשוב נוסף  שמציין פסל, הוא שהקובוט אוטונומי למחצה. ״הדבר מאפשר שליטה מרחוק באמצעות טאבלט, או מחשב נייד, מה שמבטיח שמירה על תקנות הריחוק החברתי״.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן