Skip to content

חירש הגיע למחסום קלנדיה ונורה – כי לא שמע

מאבטחי המחסום הבחינו באדם מבוגר שנע במחסום ולטענתם קראו לו לעצור. כשהוא לא הגיב, ירו בו. בחיפוש שנערך בכליו לא נמצאו סכין או כלי חבלה. מה שהוברר הוא כי החשוד חירש וכבד דיבור. הרשימה המשותפת דורשת שחרור מידי של סרטוני האבטחה "לפני שאלו ייעלמו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזרח פלסטיני כבן 60 שהגיע הבוקר (שני) למחסום קלנדיה ממזרח לירושלים, נורה בידי מאבטחים, נפצע בינוני והועבר לטיפול בבית החולים שערי צדק.
לטענת משמר הגבול, מאבטחים אזרחיים של המחסום המפריד בין הכניסה לעיר המזרחית ולרמאללה בגדה המערבית, הבחינו באזרח פלסטיני כבן 60 שהגיע מכיוון מעבר הרכבים במחסום ונע רגלית לכיוונם באזור שאסור לתנועה  רגלית.
לטענתם, המאבטחים קראו לעברו מספר פעמים לעצור ומשזה לא קרה ביצעו לעברו נוהל מעצר חשוד במסגרתו בוצע לעברו ירי ממנו נפגע בפלג גופו התחתון באורח קל- בינוני. מוות נט"ן טיפול בו והעבירו לבית החולים. מתחקיר ראשוני עולה כי הפלסטיני הוא כבד שמיעה ודיבור, לא היו בידיו סכין או נשק חבלה מעורר חשש. בסריקה שמערכה על גופו ובכליו לא נמצאו סכין או דבר מה אחר העלול לפגוע במאבטחים ובכלל. מבית החולים שערי צדק נמסר כי הפצוע הגיע, טופל והנו במצב קל.

המאבטחים שומרים על החירש הפצוע (יושב) (צילום: סוכנות וופא)

 

מחסום קלנדיה – ארכיון (צילום: ח"כ תמר זנדברדג , FLICR)

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה על הירי במחסום בקלנדיה ואמרה: "הירי על אדם עם מוגבלות חושף שוב ההתנהלות הפושעת של כוחות הכיבוש נגד הפלסטינים. היד קלה על ההדק וחיי בני אדם לא נחשבים.  הירי הזה מוכיח שאין שיקול דעת, היסוס או מחשבה שאולי האדם לא יכול להגן על עצמו.  מקרים כאלה מבליטים את פשעי הכיבוש מפעם לפעם. אבל הפשעים מבוצעים יום יום שעה שעה
חברת הכנסת  היבא יזבק: ״קודם יורים ואחר כך בודקים! הירי בלקוי שמיעה חף מפשע במחסום קלנדיה הוא רק עוד דוגמה לקלות בה כוחות ביטחון ישראלים יכולים לפגוע בחיי אדם. רק סיום הכיבוש ימנע את המשך הפגיעה האנושה בזכויות האדם של הפלסטינים״.

יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה תבע לקבל מיד את סרטוני האבטחה במחסום: "אנחנו דורשים שחרור מידי של התיעוד ממצלמות האבטחה במחסום קלנדיה בו רואים מאבטחים יורים במבוגר בעל לקות שמיעה. לפני שיעלימו אותם למגירה בה מחביאים את סרטוני הרצח של איאד אל חלאק."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן