Skip to content

היועץ המשפטי לממשלה לנתניהו: בסמכותי לאסור עליך לעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק ובתי המשפט

בתגובה לדברי נתניהו לפיהן מנדלבליט איבד מסמכותו לעסוק בענייני ניגוד העניינים של ראש הממשלה, היות והוא התובע במשפט ראש הממשלה, הגיב מנדלבליט כי טענותיו של עורך דין כהן לגבי אחריותו של היועמ"ש בנוגע למניעת ניגוד עניינים "אינן מתיישבות" עם עמדה שמסר פרקליטו של נתניהו לבג"ץ השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה היום (שני) את טענות ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי סמכותו להסדר ניגוד עניינים. בתשובתו לנתניהו דוחה היועמ"ש את מכלול הטענות אך הזמין את עורך הדין יוסי כהן, בא כוחו של ראש הממשלה להיפגש עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר כדי שתבדוק את הטענות שהועלו לגבי טיוטת ההסדר. על פי מכתבו, ההסדר יגובש וייחתם סופית עד סוף חודש אוגוסט.

בחודש שעבר העביר מנדלבליט טיוטת חוות דעת, האוסרת על נתניהו לעסוק בנושאים הקשורים במערכת אכיפת החוק, בהם מינוי בכירים ושופטים ובחינת מעמדם של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ואגף החקירות. צריך לצין כי לטיוטה יש מעמד משפטי מחייב, והיא נכתבה בעקבות עתירה לבג"ץ שביקשה למנוע מנתניהו לעסוק במינויים כאלה בשל העמדתו לדין. נתניהו השיב בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה באמצעות פרקליטו עו"ד יוסי כהן, כי האיסור על נתניהו לעסוק במערכת אכיפת החוק ניתן ללא סמכות, מאחר שמנדלבליט הוא זה שהגיש את כתב האישום נגדו.


צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

מנדלבליט קבע בטיוטת הסדר ניגוד העניינים שהנושאים שבהם לא יוכל נתניהו לעסוק בשל היותו נאשם בפלילים, הם מינויים במערכת החוק והמשפט, מעמד ותקציב היועמ"ש, הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה, גורמים הנוגעים למניעת שחיתות במשרד המשפטים, הוועדה לבחירת שופטים, חקיקה הנוגעת לטוהר המידות או למשפט ובהחלטות שיש להן זיקה למשפט. יצוין כי הטיוטה מחייבת את נתניהו עד לגיבוש הסדר סופי.
בנוסף, היועץ ציין במכתב כי טענותיו של כהן לגבי אחריותו של היועמ"ש בנוגע למניעת ניגוד עניינים "אינן מתיישבות" עם עמדה שמסר פרקליטו של נתניהו לבג"ץ השנה. לפי עמדה זו, כתב היועמ"ש, בג"ץ רשם הודעה מוסכמת על כך שכהונת ראש הממשלה תהיה "כפופה להסדר ניגוד עניינים שייערך עמו".

כזכור נתניהו נאשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, בתיקים 1000, 2000 ו-4000. בתיק 1000 מואשם נתניהו כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים, וקידם במקביל את ענייניו של מילצ'ן; בתיק 2000 מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, בשל ניצול הצעת שוחד שקיבל ממו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס. בתיק 4000 מואשם נתניהו בקבלת שוחד מבעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', בדמות הטיית הסיקור באתר וואלה, בתמורה לקידום מהלכים שהניבו לאלוביץ' כמיליארד שקלים. שלב ההוכחות במשפט נתניהו ייפתח בחודש ינואר הקרוב. ולאחרונה עתרה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט העליון ובקשה שיורה ליועץ המשפטי  לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בתיק 3000, פרשת הצוללות, מניות ראש הממשלה בחברה שמכרה עופרות ברזל למספנות בגרמניה ואישור  מכירת צוללות מתקדמות למצרים על דעת ראש הממשלה בלבד מבלי שיידע איש ממערכת הביטחון והצבא. התנועה ביקשה שהיועץ המשפטי ינמק מדוע החליט שלא לאשר חקירת ראש הממשלה עוד בתחילת חקירת הפרשה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן