Skip to content

תיק 3000: מיצג מחאה בפרשת הצוללות התקיים בתל אביב

התנועה לאיכות השלטון עתרה לעליון כנגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לחקור את ראש הממשלה בתיק 3000. שופט העליון דחה את הדיון לאמצע אוקטובר לאחר שהפרקליטות ביקשה זמן נוסף להשיב לעתירה. מחר תתקיים שוב עתירה בפני השופט להקדים את הדיון היות ונובמבר השנה עלולה לחול התיישנות על הפרשה הביטחונית שעל פניה נראה כי היא מהחמורה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיון שיתקיים מחר בפני שופט העליון נועם סולברג בבית המשפט העליון בו מבקשת התנועה לאיכות השלטון מכבוד השופט להקדים דיון בעתירתה של התנועה נגד היועץ המשפטי לממשלה שבלם את חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הביא להפגנת מיצג מחאה של תיק 3000 הערב (שני) ברחבת הבימה בתלך אביב.

מדובר בדיון שיתקיים בבקשת התנועה לאיכות השלטון להקדים את הדיון בעתירתה הנוגעת לחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות, כאשר בהמשך לבקשת היועה"מ החליט סולברג לדחות את הדיון שנועד להתקיים בתחילת החודש (אוגוסט) ל – 15 באוקטובר.
סולברג נענה לבקשת פרקליטות המדינה שביקשה לקבל הארכה בטענה שהיקף העתירה מצריך "לקבל את התייחסותם של שורת גורמי מדינה". בנוסף, אמרו כי בשל מגפת הקורונה וההשלכות על העבודה של הגורמים הרלוונטיים, הזמן שהוקצב במקור אינו מספיק. את הבקשה הגישו סגנית מנהל מחלקת הבג"צים, עו"ד שוש שמואלי, ופרקליט המחלקה עו"ד יונתן קרמר.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

התנועה לאיכות השלטון עתרה בדחיפות לשופט ובקשה להקדים את מועד הדיון בנוגד לתאריך שהוא קבע היות ובנובמבר השנה עלולה לחול התיישנות על הפרשה ואלו שטרם הואשמו בה, לא יכלו להיות מואשמים וביניהם ראש הממשלה.
הערב הציבו פעילי מחאה וביניהם סרן מיל', רועי פלג לוחם הקומנדו הימי, מיצג צוללות ברחבת הבימה בתל אביב ובה ביקשו לעורר את מודעות הציבור והתקשורת שלטענת פלג וחבריו, שותקת נוכח פרשה ביטחונית החמורה ביותר מאז קום המדינה ולפיה הרוויח ראש הממשלה 16 מיליון ₪ ממכירת מניותיו בחברה שעסקה במכירת עופרת ברזל למספנות הגרמניות, בהזמנת צוללות נוספות מבלי שנתניהו נועץ באיש, כמו גם לא יידע איש מהנוגעים בדבר, כמו גם אישור מכירת צוללות מתקדמות למצריים, שוב, ללא יידוע איש מהנוגעים בדבר כמו שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד חיל הים ראשי המל"ל ועוד.


רועי פלג, לוחם (מיל') שייטת 13 מסביר מדוע המחאה חיונית לשלום הציבור. ראיינה וצילמה: ציפי מנשה


ישי הדס קורא לציבור להתעשת. הקשיבו לדבריו (צילום: ציפי מנשה)

יצוין כי הפרשה כולה מוגדרת ביטחונית ומשפטי הפלילים כנגד המואשמים בפרשה בשוחד, מרמה, הלבנת הון והפרת אמונים, יערכו תחת דלתיים סגורות למרבית הפליאה הציבורית.

קראין בראנו. מעצבת הלבשה תחתונה ומעצבת תלבושת בהבימה הצטרפה למחאה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
הגיעו למחאת הצוללות (מימין לשמאל: דן מרגלית, אורי משגב (הארץ) ) צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן