Skip to content

הריחות שהיא מביאה למיטה חודרים לו אל מתחת לתודעה

הוא מרבה לשאול אחרי הסקס אם היה לה טוב. היא מעדיפה אחרי הסקס לדבר על הילדים ועל המשפחה. מאת אבינועם בן זאב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוא מרבה לשאול אחרי הסקס, בעיקר כשהוא מנסה לגוון, אם היה לה טוב. היא מבינה שהוא דואג לה, ובגלל זה לא אכפת לה לומר לו שהוא שורף לה את הגוף, שעוד טיפת התרגשות והיא עולה באש. ועדיין, היא מעדיפה אחרי הסקס לדבר על הילדים ועל המשפחה. מתוך ספר בכתובים

מאת אבינועם בן זאב

יהושע קורא לה ציפקה. כמו ציפורה הקטנה שלו. היא מסרבת לקרוא לו שוּקה, למרות הפצרותיו. הוא נראה בעיניה, בתוך המכולת שלו, מוקף בלקוחות, כמו אדם משכמו ומעלה. הם נשואים כבר הרבה שנים. נשכבים לישון בכל לילה בשעה פחות או יותר קבועה. נשכבים בהתחלה על הגב. הפנים כלפי התקרה, והם מדברים. לפעמים מדברים קצת ולפעמים הרבה. העיקר לא להירדם כמו שני פגרים.

אחר כך, יהושע מתארגן לשינה. הוא נשכב על הצד, בכיוון של אשתו. היא נשארת בינתיים במקומה, שוכבת עדיין על הגב, עדיין בוהה בתקרה, מחכה שיאסוף אותה. והוא עוצם את העיניים, מושך אותה קרוב אליו, לא שואל לפני זה אם היא רוצה להתקרב, כי אצלם זה כבר אוטומטי, ומלטף את אבריה בתנועות שחוזרות על עצמן. התנועות האלו חלולות. אין בהן תשוקה. הן לא יותר מאשר הרגל שעוזר לו להירדם. היה יכול גם לגלגל בין האצבעות מחרוזת תפילה, אבל התרגל ללטף את אשתו.

זוג ישן
הרגלי המיטה שלהם נקבעו ככה מההתחלה
צילום: photostock / FreeDigitalPhotos.net

לפעמים הם מדברים גם במצב הזה. אם יהושע שותק, לא מוציא מילה מהפה, אף מילה על הילדים, אף שאלה על הגב שלה, כאילו אין לו משפחה, היא חושדת שהוא חושב לפני השינה על יהודית. לפעמים, לא תמיד, היא מתקשה להירדם בגלל זה. מנסה כל מיני שיטות, קוראת למשל מהעיתונים שיהושע מביא מהמכולת שלו, אבל שום שיטה לא עוזרת אלא אם היא קמה מהמיטה. היא עוברת בין המיטות של הילדים, מתפעלת כמה הם דומים לאבא שלהם, ומכסה ומנשקת וחוזרת אל המיטה ומכסה ומנשקת גם את יהושע. היא יכולה להירדם עכשיו.

אם היא נשארת בכל זאת ערה, והשעה כבר מאוחרת, ייתכן גם אחרי חצות, היא ניגשת אל המטבח לבשל לילדים ארוחת צהריים למחר שאחר כך היא שומרת במקרר. הבית מתמלא בריחות משפחתיים של שמן רותח, בצל, שום ותבלינים וירקות מבושלים, מרק שהיא עושה מהם, ותפוחי אדמה בטעמים ובישולים שאוהבים אצלה במשפחה. ייתכן שיהושע מחייך כבר מתוך שינה.

אהבה בגיל שלהם היא רביצה מנומנמת בתוך החיים

אחר כך, היא מנקה את המטבח בחריצות של שעת בוקר. מניחה כל דבר במקום וחוזרת אל המיטה. הריחות שהיא מביאה אל מתחת לשמיכה חודרים לו אל מתחת לתודעה, מתיישבים שם עמוק בתוך המקום ממנו הוא חולם חלומות. היא מרגישה עכשיו, לפי הנשימה שלו, שחיי המשפחה חשובים לו יותר מיהודית, והיא יכולה כבר להירדם.

אהבה בגיל שלהם היא רביצה מנומנמת בתוך החיים. זאת הדעה של ציפקה. הדעה של יהושע שונה, הוא מחפש בה עדיין ריגושים חדשים. ערב אחד, למשל, בשובו הביתה, נעמד בהפתעה גמורה מתחת לחלון של המטבח ושר לציפקה משירת הטרובדורים. הילדים זינקו מיד החוצה בצהלות קולניות וקלקלו לו את ההצגה, אבל ציפקה הספיקה בינתיים להתרגש. יצאה אליו עם פרחים שמצאה במקרה בבית, והוא חילק אותם בין הילדים, פרח לכל הילד ופרח אחד השאיר אצלו, ואז נכנסו כולם פנימה, במקהלה של צהלות, ומאוחר יותר, אחרי שהילדים נרדמו,ציפקה חיכתה לו במיטה בהתרגשות של נערה.

היא בכל זאת אוהבת שהוא מגוון את החיים שלהם ביחד, ועדיין לא זה מה שחשוב לה. מפריע לה שהוא מרבה לשאול אחרי הסקס, בעיקר כשהוא מנסה לגוון, אם היה לה טוב, כאילו זה מה שחשוב לה. היא מבינה את הכוונה שלו, שהוא דואג לה, ולא אכפת לה להגיד את האמת שהוא שורף לה את הגוף, שעוד טיפת התרגשות והיא עולה באש, ועדיין היא מעדיפה אחרי הסקס לדבר על הילדים ועל המשפחה.

הריגוש האמיתי שלה שהיא מסוגלת לחיות בלי ריגושים חדשים, שהיא ישנה תמיד עם אותו גבר, על אותו מזרן, על אותה מיטה, באותו צד של המיטה, ושהגבר שלה מתקשה להירדם בלעדיה. היא מתרגשת, יותר מכל דבר אחר, שהוא חוזר בכל ערב הביתה, בשעה פחות או יותר קבועה, והיא מגישה ארוחת ערב, אותה ארוחה שהיא מגישה בכל ערב, אותו סלט, מידי פעם בתוספת של פירות קצוצים ותוספות אחרות, ואותה חביתה, לפעמים ביחד עם תפוחי אדמה, לפעמים גם מאכל אחר עם חביתה, ותמיד משהו מחלב, גבינה לבנה או לבן, ולחם שהיא מחממת לפני זה בתנור.

מרקיזה שמשדלים בשיר טרובדורי

היא אוהבת שהסקס שלהם, מידי כמה ימים, הוא באותה שעה בערך, כמו טקס, כי אין זמן אחר, כי אחר כך כבר עייפים ולפני זה עסוקים בעניינים אחרים. לא מפריע לה להיות לרגע מרקיזה שהוא משדל בשיר מתוך שירת הטרובדורים. היא מכבדת את החלומות שלו. אבל, בחלומות שלה היא אשתו של בעל מכולת בישוב קטן על גבול הלבנון.

יהושע אומר לה שאהבה היא יציאה מהשפיות, שלא צריכים לדעת מה קורה ומה יקרה, והיא אומרת שאהבה היא התרגשות משגרת החיים ביחד. השיחות האלו מסתיימות ביניהם בדרך כלל רק בדיבורים.

יהושע ממילא הולך בכל בוקר לחנות שלו ולא חוזר הביתה לפני שעת ערב מאוחרת, והיא מטופלת רוב שעות היום בחמישה ילדים, ולפני זה מנקה את הבית ומטפלת בגינה שמאחורי הבית ודואגת שהכול יהיה מוכן לקראת בואם של הילדים. בשעת הסקס שלהם, אם יש להם עדיין כוח, הם שמחים לדעת שהם מחכים זה לזו, גם אם מתוך הרגל לשעה הזאת בכל כמה ימים. נוח להם גם שלא צריך לבזבז בשביל זה זמן מיותר ואפשר להתחיל מיד, כי מחר יהושע  קם לחנות מוקדם, כרגיל, והיא צריכה להעיר את הילדים מיד אחר כך ולהכין אותם לגן ולבית ספר. היא לא רוצה שהחיים החד גוונים האלה ישתנו. הטעם של ההרגלים האלה הוא טעם של אושר אצלה.

2 Comments

  1. מגפון עיתון ישראלי עצמאי
    25 בינואר 2012 @ 7:47

    […] הריחות שהיא מביאה למיטה חודרים לו אל מתחת לתודעה […]

  2. מגפון עיתון ישראלי עצמאי
    18 בינואר 2012 @ 8:10

    […] הפרק הקודם: הריחות שהיא מביאה למיטה חודרים לו אל מתחת לתודעה  […]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן