Skip to content

הפגנת "הליכוד": במקום שאגת האריה שהובטחה – יללת חתלתול מפוחד

רבבות המפגינים שהובטחו בידי מארגני הליכוד לא הגיעו. ארבעה ממפגיני מחאת בלפור ברחוב עזה, נעצרו ובהם ילדה בת 13 שנעצרה עם אביה במאהל המחאה. האירוע התרחש לאחר שהאב נעצר והיא סירבה לעוזבו. השניים שוחררו בסופו של דבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ילדה בת 13 ואביה נעצרו אמש (חמישי) בידי המשטרה לאחר שהמשטרה החלה במעצרים מקרב פעילי מחאה בבלפור, שהמשיכו להפגין במתחם אליהם פונו בכוח בשעות הצהריים  על ידי המשטרה. כל הנראה נעצר אביה, עוזי, כשבעט עם כפכף רגלו במחסום משטרתי ככל הנראה. הילדה, אליה, סירבה לנטוש את אביה ועלתה עמו לאוטובוס המעצרים של המשטרה. לקראת 22:55 שוחרו אליה ועוזי, אביה. "אין לי מושג מדוע נעצרתי", סיפר האב, "בעטתי עם הכפכף במחסום. וזה הספיק. אליה שהבחינה במעצרי צעקה: אבא, ורצה מיד אלי. – אליה, לא פחדת? "לא יש לנו דמוקרטיה. ומה אומרות החברות שלך בכיתה? "הן פחדניות", "היא הפנתרה של המחאה", אמר האב. – איך שחררו אותך? "ניגש אלי הקצין ואמר לי שאני יכול לרדת ושאל: תגיע ביום ראשן ב 12:00 לתחנה?, עניתי שכן, הוא לחץ לי יד ובזה זה נגמר". – אתה תגיע? "ברור, אני שומר חוק".

אליה ואביה באטובוס המעצרים (צילום: רפי מיכאלי)
אני לא מפחדת. זו דמוקרטיה אליה. (צילום: רפי מיכאלי)


צילום: רפי מיכאלי

קודם לכך התעוררו וויכוחים קשים בין אמיר השכל למפקד תחנת מוריה. השכל זעם על המשטרה והתעמרותה  במפגינים ורק בהתערבות אחד המפגינים נמנע עימות קשה בין השוטרים להשכל. זו הפעם הראשונה שתת האלוף (מיל') נראה יוצא מכליו בעת ההפגנות.
מהמשטרה נסר כי  "בהתאם להחלטת בג"צ (5078-20), ולאחר שהמפגינים לא חדלו בעצמם את הקמת הרעש, משטרת ישראל כרזה להם שיש להפסיק את השימוש בכלי הרעש שכללו מגפונים, תופים, צופרים ודפיקות על המחסומים", ורק "לאחר שהמפגינים לא נענו לבקשת המשטרה ואף החריפו את הרעש, נאלצו השוטרים לאכוף את פסיקת בג"צ, ולהפסיק את הרעש", "בתוך כך, עצרו השוטרים 4 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי וסירבו להישמע להוראות המשטרה".

צילום: רפי מיכאלי

צילום: רפי מיכאלי

צילום: רפי מיכאלי

תוך כך, כ 300 תומכי נתניהו תוך ה – 3000 שהובטחו על ידי הליכוד, הגיעו הערב (חמישי) להפגנת האלפים אותה הבטיחו אנשי הליכוד שתיאמו את ההפגנה עם המשטרה. המשטרה שפעלה קודם לכך בברוטאליות אלימה כנגד פעילי מחאה המצויים באוהל המחאה בבלפור וסביבתו, נותרה עם מחסומי לחץ כבדים, גדרות אבטחה ומחסומים לצד שוטרים משועממים. לקראת 21:00 פורקו  המחסומים בכיכר פריז והתנועה בה שבה לסדרה.


צילום: רפי מיכאלי

כל ניסיונות הקריין להלהיב לקריאות עידוד ומחיאות כף מטעם הקהל, נעננו בענות חלשה. שאגת האריה שהובטחה לציבור, נשמעה בסופו של יום כיללת חתלתול קטן, רזה ומפוחד.  בימת הענק, מסכי ההקרנה, ומערכת ההגברה שלא היו מביישים הופעה בקיסריה, נותרו כמעט ללא קהל.
המסרים שהועברו מהבימה היו בדיוק רשימת ההדהוד מבית בלפור. סרטונים עם הצגת פרופילי פייסבוק שבהם הוצג נתניהו לצידו של הצורר הגרמני, הטענה לאיומים ברצח ראש הממשלה בנימין נתניהו ואונס רעייתו. כל אלו מול הטענה ששום ארגון נשים, חברות כנסת ונשים אחרות, לא קמו בזעקה ועמדו לצידה של שרה נתניהו.
כרגיל, בבלפור לא נותנים לעובדות לבלבל להם את ה"אמת" שלהם.  העובדה שפייסבוק הסירה 3 פרופילים מזויפים שבהם נכתבו דברי נאצה נגד ראש הממשלה, כמו גם העובדה שפרופיל המזויף שקרא לרצח ראש המשלה ונמצא שהועלה על ידי איזו אישה מחול שמעולם לא הייתה בישראל, כל אלו, לא מעניינת את בלפור ולא את הקריין שהוביל תעמולת פרופוגנדה כנגד מערכת המשפט, החוק והתקשורת.

כיכר פריז מיותמת ממפגיני ליכוד (צילום: ציפי נשה)
למשטרה לא נותרה עבודה (צילום: ציפי מנשה)

אם אלו איתותי הבוחר, כדאי שנתניהו לדאוג ביום הבוחר. מסר נוסף שהועלה כאיום ישיר ולא מרומז  כלפי חברי כנסת סוררים מהליכוד, הושמע גם הוא מעל הבימה: "אנחנו יודעים מי מחברי הכנסת עומד לצדו של נתניהו ומציעים לאלו שלא, שיצטרפו אליהם", הזהיר הקרייין.
"לא בוחרים ראש ממשלה לא באמצעות אגף החקירות, לא באמצעות מנדלבליט, לא באמצעות בתי המשפט", הודהד  המסר שוב ושוב אבל בקרב הקהל הליכודי הורגשה העייפות, את מרבית האוהדים זה כבר לא עניין וחלקם החל להתפזר כבר ב22:00 .
"יש לי שאלה אליכם", שאל הקריין בלי בושה, "אתם באתם לשמח את משפחת נתניהו?, כן? אז בבואו נשמע אתה הזמר הבא.."
לקראת 22:30 מחאת הליכוד הסתיימה בקול ענות חלושה. לקראת חצות הודיעה המשטרה כי גם הפגנת המחאה ברחוב עזה הסתיימה ומרבית המפגינים עזבו את המקום.

2 Comments

  1. שלום
    21 באוגוסט 2020 @ 5:25

    אהבתי מאוד שכתבת על התעמרות המשטרהה במפגינים טוב מאוד ! כך צריך לכתוב שזו התעמרות אז מה עם בג"ץ פסק עם כל הכבוד מי יכול לפסוק להפסיק את המחאה הצודקת ואם מישהו פסק זה בטוח טעות (ותושבי המקום שיפסיקו להרגיש קרבנות ולהתבכיין)
    וגם אהבתי מאוד שכתבת על דף המסרים מבלפור והשמטת את כל המקרים שהיו אנשים שהשתתפו בהפגנות וכן אנשים תושבי הארץ שחלקם נחקרו על הסתה לרצח ביבי כך צריך לא כדאי להדגיש את זה כיון שזה עלול להפריע למחאה הצודקת וכידוע שמטרה אמיתית מקדשת את כל האמצעים.

  2. ציקו
    21 באוגוסט 2020 @ 3:19

    נדברים נכונים , אבל המשטרה לא התנהגה בכזאת רכות כפי שצויין , אנחנו הגענו לכיכר פריז כמו בכל יום חמישי בחודשיים האחרונים וישר התוקפנות הפיזית ע"י היס"מ לפנות את הכיכר ולעבור לרחוב עזה

    אני אישית פעם ראשונה התקפתי ע"י שוטרים חדורי אמונה ו משולחי רסן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן