Skip to content

20 מ – 30 העצורים בהפגנת המחאה כנגד ראש הממשלה שוחררו

10 מפגינים יובאו בפני שופט השלום בבירה. 7 שסירבו להשתחרר בתנאים מגבילים ו 3 נוספים החשודים באלימות והפרת סדר לכאורה בעת ההפגנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

20 מתוך 30 עצורי הפגנת המחאה האדירה שנערכה אמש בירושלים כנגד ראש הממשלה וממשלתו, שוחררו במהלך הלילה מתחנת משטרת מוריה בתנאים מגבילים שהם בדרך כלל התחייבות להתרחק מירושלים או מסביבות בלפור לפרק זמן מסוים.
בית משפט השלום ידון היום (ראשון) בשעות הצהריים, כך על פי הודעת המשטרה, בעניינם של 10 עצורים נוספים. בתוכם כך נמסר, 3 מפגינים חשודים בהפרת סדר ואחד שהודה לכאורה בתקיפת קצין משטרה.

צילום: ציפי מנשה

בהמשך למעצרים במהלך המחאה הלילה, הבוקר יובאו לדיון בהארכת מעצר  בפני בית המשפט השלום   3 חשודים וביניהם החשוד שתקף את קצין המשטרה והודה בתקיפה. 7  חשודים נוספים שסירבו להשתחרר בתנאים מגבילים יובאו לדיון בתנאי שחרורם.
כ 20 אלף בני אדם השתתפו אמש בהפגנה בירושלים. המשטרה תחמה גם את היציאות מכיכר פריז וסירבה לאפשר למפגינים להגיע אל מאהל המחאה המוצב מול מעון ראש הממשלה. תוך כך צעדו כאלף מפגינים מגשר המיתרים בכניסה לבירה, שם הפגינו הדגלים השחורים, כמו גם ב 250 גשרים וצמתים ברחבי המדינה. במהלך ההפגנה בירושלים תועד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין אגף המבצעים של מרחב ציון, מכה מפגין בהפגנה בירושלים במהלך מעצר ומטיח אחר אל הכביש. המשטרה טענה כי על פי דבריו של הסנ"צ, הוא הגיב לפגיעה בפניו על ידי אותו מפגין.
אלא שהמפגין אמוץ טוקטלי דחה טענה זו מכל וכל וסיפר מאוחר יותר שהעימות עם גואטה התרחש במהלך צעדה ברחוב בצלאל. "היו כמה מאתנו שהחלו לדבר עם השוטרים ואמרו להם, תשמרו עלינו, אבל אז פתאום השוטרים החלו לזרוק אנשים לתוך בית קפה סמוך", אמר, "הקצין הזה פשוט לקח את הבן אדם הראשון שראה והטיח אותו לרצפה בלי שום סיבה", סיפר אמוץ.

צילום: ציפי מנשה

תת ניצב עופר שומר, מפקד מרחב ציון במשטרה ומפקדו של סנ"צ גואטה, אמר אמש בתגובה: "בבדיקה ראשונית שעשיתי עם גואטה, הוא אמר שהותקף על ידי שני מפגינים. אחד מהם נתן לו אגרוף לפנים, שרט אותו והוריד לו את המסכה. הוא ביצע מעצר והנושא ייבדק בהמשך". בסכמו את ההפגנות טען התנ"צ כי זו הייתה הפגנת שנאה גדולה כלפי המשטרה והמפגינים הולהטו ברשתות החברתיות על ידי אישים שרצו לחמם את האווירה.
מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובה לדבריו: "משטרת בלפור בהנהגת דורון ידיד החלש היא משטרה פוליטית בריונית שלוקחת שוב את החוק לידיים. אחרי ה'מפגן' בחמישי הכל ברור- הנאשם חסר התמיכה משתמש בשוטרים כקו ההגנה האחרון שלו. זו הכרזת מלחמה על המחאה ועל חופש הביטוי. האלימות לא תרתיע אותנו. עשרות האלפים שהגיעו לבלפור ולכל הארץ לא יעצרו עד שהנאשם שריסק את הכלכלה ואת הדמוקרטיה ילך."

1 Comment

  1. דובי צימרוני
    23 באוגוסט 2020 @ 12:15

    תנ"צ עופר שמר, מפקד מחוז ירושלים של המשטרה משקר בהופעותיו ותגובותיו לתקשורת: בראיון לחדשות ערוץ 13 הוא טען שהמשטרה החליטה לפזר ההפגנה בשעה 23.00 אחרי ש"המפגינים התפרעו". רק שכל איזור בלפור היה מכוסה אמש במודעות גדולות של המשטרה שהודיעו שהמשטרה החליטה שמעכשו מותר להפגין רק בימים ג' ה' ומוצש וההפגנות מותרות רק עד השעה 23.00 . אז לא רק שאין למשטרה זכות או סמכות לקבוע לנו ימי הפגנה או שעות הפגנה (וזו פסיקת בג"צ שהמשטרה רומסת ברגל גסה) , אלא העובדה שהשלטים המודפסים הללו של המשטרה היו תלויים במקום ההפגנה כבר בשעה 19.00 ובטרם החלה בכלל ההפגנה מוכיחה כי הוחלט מראש לפזר את ההפגנה בשעה 23.00 ומוכיחה גם כי מפקד המחוז שיקר ללא בושה בטענתו שרק בערב המאוחר הוחלט להגביל את ההפגנה. אז מעכשו כשבכירי משטרת ישראל יופיע בתקשורת – ולא חשוב על מה (מפרשת אונס ועד אירוע בטחוני. מתאונת דרכים ועד שוד או רצח) אל תאמינו להם. מאחר ואין לנו דרך לוודא שקצין משטרה ששיקר לנו ישלם על מעשו – פשוט ניזהר ונרשום לעצמו – ולמיד: בכירי המשטרה הם חבר שקרנים (אלא אם יעיפו את תנ"צ עופר שמר. כל עוד הוא יהיה במדים ובחברתם – הם והוא זהים).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן