Skip to content

LESS ALONE CITY מופע פרפורמנס חווייתי עם משמעות עמוקה

מופע פרפורמנס של 4 שחקניות, מעביר את הצופה המשתתף, מסלול שיטוט ושיחה בכיכר גבעון שבתל אביב. תצפית משתתפת נפלאה המעלה שאלות פילוסופיות באמצעות האמנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרפורמנס ארט התפתח בעולם האמנות במחצית השניה של המאה ה-20 כאשר המיקוד מעבודת האמנות, עובר אל פעולת היצירה והיוצר עצמו מחליף את העבודה והופך להיות למצע ולנושא היצירה. הפרפורמנס ארט, המיצג, הוא למעשה מופע המוגדר בזמן והוא מייצר יחס חדש בין המשתתף הצופה למציג. לעיתים המשתתף או הקהל מתבקשים לקחת חלק מעשי במופע.

יצירתה החדשה של אמנית הפרפורמנס עלית קרייז מזמינה משתתף אחד בכל מופע, לחוות 4 פרקים של שיטוט במרחב אורבני. המופע נמשך כמעט שעה ובכל רבע שעה, משתנה הלוקיישן ומתחלפת המציגה. כל מציגה מובילה את המשתתף ליעד הבא, תוך כדי הצגת טקסטים הלקוחים מהחיים. המשתתף מתבקש להגיב, או לא. האמניות מכניסות את את המשתתפים לעולם שהן מבקשות ליצור, באמצעות פעולות שיש בהן שלא במתכוון אפקט תרפויי.

תחילתה של היצירה עוסקת בשאלת ההחמצה. האם אנו מתחרטים, משלימים, כועסים או מתגעגעים. אני המשתתפת, מתבקשת להשאיר סימן במרחב הציבורי לאוביקט המוחמץ. שאלה נוספת שעולה בשיטוט היא האם אנחנו אנשים בשליטה או משחררים. כדי להמחיש את השחרור מהשליטה, אני מתבקשת לקשור את עיניי, לתת יד לשחקנית הבאה שממתינה לי, לסמוך עליה, כאשר היא מעבירה אותי את הכביש הסואן. זוהי חוויה בהחלט טעונה. האם ניתן לסמוך על מישהו שלא מכירים? האם לא יקרה לנו דבר? האם נצא מזה בחיים?

השחקנית הבאה ממתינה לי בפתחו של קניון ענק. היא צועדת לצידי ופולטת טקסטים של מחשבות שצצות בראש כשאנו משוטטים בקניון הומה. האם הרעש וההמולה מפריעים לנו? האם כל החומרנות הזו לא מעושה? מה התועלת בכל החנויות הללו? אני מנסה להגיב, אך קטע מופע זה איננו מבקש השתתפות, אלא רק הפנמה.

צילום: יאיר מיוחס

המופע מסתיים על הדשא בגינת מתחם מגורים. השחקנית האחרונה מכבדת אותי בכוס תה ומותירה אותי לשכב על הדשא ולהרהר.

צילום: יאיר מיוחס

כמעט שעה של חוויה עוצמתית שליותה אותי במשך מספר ימים שלאחריה. 4 השחקניות עשו עבודת פרפורמנס מצוינת, הציפו נושאים ומחשבות מהחיים עצמם. עלית קרייז יוצרת המופע מסבירה כי המופע LESS ALONE CITY היא "יצירה בשוטטות המחפשת קרבה בתוך ההליכה לאיבוד, אמת בתוך ההמצאה, מימוש בחוויית ההחמצה. בימים של ריחוק חברתי, העיר הופכת לאמצעי מפגש ליצירה".

עלית קרייז היא אמנית פרפורמנס, שחקנית ומרצה לאמנות הפרפורמנס. מרבית עבודות הפרפורמנס שיצרה נועדו לחקור דרכים ישירות וכנות לתקשורת בינאישית במטרה להוליד חיבור רגשי והבנה הומניסטית הדדית. העבודות מתרחשות לרוב בחללים קיימים מגוונים ולעתים קרובות כוללות השתתפות קהל ליצירת חוויה פנימית מונעת מהמקום בו היא מתרחשת.

יצירה: עלית קרייז

משתתפות: אפרת ארנון, אורית ממרוד, רוקסי מונטאנו, עלית קרייז

התאריכים הבאים:

29.09.2020- יום ג- בין השעות 19:00-21:00

30.09.2020- יום ד- בין השעות 19:00-21:00

לינק להרשמה ולרכישה

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן