Skip to content

נתניהו טרם הגיש ייפויי כוח לעורכי דין שייצגו אותו במשפט תיקי האלפים

עמותת משמר הדמוקרטיה פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה להורות לנתניהו להמציא מיד את ייפויי הכוח לבית המשפט. " מתעורר החשש פן ביום פקודה ותחילת שמיעת ההוכחות יודיע הנאשם כי שאלת הייצוג טרם הוסדרה ויבקש לדחות פעם נוספת את פתיחת שמיעת ההוכחות", כותבים פרקליטי העמותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית באמצעות עורכי הדין אביגדור פלדמן ויובל יועז פנתה היום (רביעי)  ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה לתביעה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחל בחודש ינואר 2021, לוודא כי הוא מצטייד בייצוג של סנגור לקראת תחילת שלב ההוכחות במשפטו הצפוי.
במכתב צוין כי מאחר שהאישומים כנגד נתניהו מחייבים ייצוג על ידי עורך דין, מתעורר החשש שבתחילת שמיעת ההוכחות יודיע הנאשם, ראש הממשלה,  כי שאלת הייצוג שלו טרם הוסדרה ויבקש לדחות פעם נוספת את פתיחת שמיעת ההוכחות.

למעלה: מימין לשמאל, אביגדור פלדמן ויובל יועז. (צילומים: פול ידיעות אחרונות, יוסי זמיר) 

בנסיבות אלה, עלול להיווצר מצב שלא יותיר ברירה לבית המשפט אלא לדחות את שמיעת המשפט, והנזק הציבורי הכרוך בכך ברור. "החשש המקנן בליבנו הוא ברור: מאחר שהאישומים כנגד בנימין נתניהו מחייבים ייצוג על ידי עורך דין, מתעורר החשש פן ביום פקודה ותחילת שמיעת ההוכחות יודיע הנאשם כי שאלת הייצוג טרם הוסדרה ויבקש לדחות פעם נוספת את פתיחת שמיעת ההוכחות. בנסיבות אלה, עלול להיווצר מצב שלא יותיר ברירה לבית המשפט אלא לדחות את שמיעת המשפט, והנזק הציבורי הכרוך בכך ברור", כתבו השניים בפנייתם למנדלבליט. עורכי הדין מבקשים מהיועה"מ להתייחס לטענותיהם תוך 14 יום, על מנת שהעמותה תוכל מבעוד מועד לפנות לבית המשפט העליון על מנת שהאחרון יורה לראש הממשלה להגיש את יופיי הכוח של פרקליטיו בתיקי האלפים.  "למען הסדר הטוב, נודה על קבלת התייחסותכם בתוך 14 ימים ממועד קבלת מכתבנו זה או עד שתבוצע פעולה אופרטיבית אחרת, לפי המוקדם. יובהר כי מרשתנו שומרת לעצמה כל זכות בהקשר זה – לרבות הזכות לפנות לערכאות המתאימות כדי שיתנו דעתן והנחיותיהן בעניינים אלו", כותבי עורכי הדין ומסיימים באומרם כי  יש "לראות במכתבנו זה פנייה אחרונה בכל הנוגע למיצוי הליכים טרם פנייה לערכאות כאמור". מהיועץ המשפטי לממשלה ומעורך דין יוסי כהן, פרקליט משפחת נתניהו, טרם התקבלה תגובה. כשאלו יתקבלו נפרסמן ככתבן ולכלשונם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן