Skip to content

מעצר 5 מעצורי ליל שישי הוארך עד מחר

למרות תביעת המשטרה להאריך את מעצר פעילי המחאה בחמישה ימים, הסכימה השופטת להאריכם ביממה אחת. מחר ב 15:00 הם צפויים להשתחרר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצר חמשת פעילי מחאה העצורים במשטרת ישראל מליל שישי בגין חשד לגניבת מחסומי לחץ משטרתיים, הוארך היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים ב-24 שעות, לאחר ערעור המשטרה שבקשה לעצרם בחמישה ימים נוספים. "עיינתי בפעולות החקירה שנתבקשו… אני מורה על הארכת מעצרם עד ליום 7.9.20 בשעה 15:00 וזאת לצורך מיצוי החקירה", פסקה שופטת המחוזי שירלי רנר.

הנחת מחסומי לחץ
הצבת מחסומי לחץ (צילום: ציפי מנשה)

עורכת הדין גבי לסקי  שמייצגת את העצורים יחד עם עורך הדין גונן בן יצחק, הגיבה לטענות המשטרה ואמרה כי חמשת העצורים, ניר נפתלי, זיו לנדה, קונסטנטין צסטה ויגאל רמבם, לא בקשו או תכננו לגנוב את המחסומים לעצמם, אלא שהם תכננו לשלוח את המחסומים חזרה אל החברה שמשכירה אותם למשטרה. כלומר, לא נערך כאן ניסיון לקחת בעלות על המחסומים ומכאן שאין כאן עבירה פלילית מסוג פשע גניבה. התובע המשטרתי, פקד משה לויטן, אישר כי החמישה קשרו עצמם למקרה והסבירו כי בקשו לקחת אותם לתל אביב להחזיר את חלקם המושכר לידי החברה המשכירה אותם  ואת יתרתם להניח ליד תחנת משטרה. "נאמר בבית המשפט שהם לא התכוונו לגנוב", אמר התובע. "בשים לב שמדובר במשיבים נעדרי עבר פלילי העצורים מליל שבת, אני מורכה על הארכת מעצרם  עד מחר ולאחר מכן ניתן ייהיה לשחררם בתנאים שקבע בית המשפט קמא", פסקה השופטת.


הצבת מחסומי לחץ בערב שישי האחרון (צילום: ציפי מנשה)

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה, את הניסיון של החשודים לקחת לידיהם את ביטחונם של אלפי מפגינים, ולגנוב עפ"י החשד את מחסומי המשטרה במקום, שכל תכליתם הנה לסייע באבטחתם וביטחונם של המפגינים, במיוחד לאור האיומים הקיימים בדגש לאירועי פח"ע וכן למנוע כניסתם של גורמים שכל מטרתם לשבש את המחאה או לפגוע במפגינים. אנו מתכוונים לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עמם".
כזכור בליל שישי שבת האחרון נעצרו 13 איש לאחר שניסו להעמיס על גבי 2 משאיות מחסומי לחץ משטרתיים. לטענתם הבסיס למעשה היתה החשיבה כי דווקא מחסומים אלו שנועדו מראש לעמוד בלחצים כבדים של קהל רב, יהוו מקור לאסון במקרה של פאניקה בקרב קהל המחאה במקרה טרור או תקיפת מפגינים בידי אנשי ימין כפי שטוענת המשטרה בתגובתה להצבת המחסומים. מבחינת המשטר  הם נועדו למנוע מעשי טרור או פגיעה בקהל בידי אנשי ימין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן