Skip to content

מאות הפגינו בנתב"ג נגד נתניהו

ראש הממשלה הגיע לנמל התעופה על מנת לטוס לארה"ב ובפתח הטרמינל המתינו לו הצוללות, קריים מיניסטר, הדגלים השחורים ו-קומי.המפגינים תבעו מנתניהו להתפטר לאלתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: רפי מיכאלי

כ-400 מפגינים הפגינו הערב (ראשון) בכניסות לנמל התעופה בן גוריון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת נסיעת לוושינגטון. נתניהו ובני משפחתו צפויים לטוס הלילה לטקס החתימה על הסכם כינון היחסים עם איחוד האמירויות ועם בחריין. המפגינים חוסמים את הכניסה המזרחית לשדה, ומשבשים את התנועה בכבישים הסמוכים. שוטרי תנועה מנסים להכווין את התנועה באזור ולשמור על נתיבי תנועה פתוחים. ראש הממשלה שהופיע במסיבת העיתונאים פתח בדבריו בדברי שבח לעצמו בדבר הישגיו כמביא שלום עם מדינות ערביות, איחוד האמירויות ובחרין. נתניהו לא הביא  את ההסכמים עליהם יחתום בפני חברי הממשלה וגם לא לאשרור הכנסת. מיד בתום השיבוח העצמי הודיע נתניהו על הטלת סגר "מרוכך" ברחבי הארץ. הסגר יחל בערב ראש השנה, יום שישי הקרוב בשעה 14:00, ויימשך שלושה שבועות. עוד החליטו השרים כי מערכת החינוך תושבת החל מיום שישי, יומיים אחרי המועד שתוכנן מלכתחילה, כך שהלימודים יתקיימו גם בימים רביעי וחמישי.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


צילום: רפי מיכאלי

צילום: ציפי מנשה

חלק מהמפגינים התקבצו מול הכניסה לטרמינל וייתרתם נעו ברכבים בסמוך לטרמינל 3. המפגינים תבעו מנתניהו להתפטר לאלתר כפי שדורשים מידי כל מוצאי שבת זה השבוע ה-12 בבלפור, מול מעונו הרשמי של ראש ההמשלה, בקיסריה מול מעונו הפרטי ו במאות גשרים וצמתים ברחבי המדינה.  בסמוך ל 21:15 נחסם כביש 40 לתנועה מצומת בדק לצומת אל על בשני הכיוונים בעקבות המחאה שהתקיימה במקום. בתוך כך רשמה המשטרה שלושה דוחות על סך 500 שקלים לרכבים שנעו בסמוך לטרמינל 3, בגין הפרעה לתנועה. המפגינים תלו בין השאר שלטים שעליהם נכתב ״שקרן״ והדביקו על רכביהם כרזות שעליהן נכתב ״שיירת התקווה״ ו״לך״. במקביל עשרות מפגינים יצאו מהרכבים וקראו ״לא נוותר עד שביבי יתפטר״. בעקבות הזעם הציבורי הרב בישראל על כוונת נתניהו לשכור תחילה מטוס מנהלים פרטי שיטיס אותו, את אשתו ואת 2 ילדיו כדי לטוס לארה"ב בנפרד משאר גורמי המקצוע במשלחת, שינה נתניהו את ההחלטה והודיע כי  הוא יטוס לבסוף עם שאר הפמליה במטוס אל על, אך עם "סידורי הפרדה מחמירים" לשמירה על בריאותו, שטרם ברור איך אלו ייראו וכיצד יפעלו. ממארגני ההפגנה ובתוכם "הדגלים השחורים", "קומי ישראל", "קריים מיניסטר", "הבעלבתים", "צעדת המיליון" ועוד, נמסר כי "רגע לפני 'סגר נתניהו', הנאשם מרים ידיים ובורח לארבעה ימי קמפיין וקוקטייל בארצות הברית. בזמן שעם ישראל נמצא באי ודאות מההנחיות המבולבלות, עם כלכלה קורסת – ביבי ושרה טסים לשבוע של טקסים ושמפניות. במקום להתעסק במשבר – ביבי התעסק במטוס פרטי עבורו ומשפחתו. מדובר בראש הממשלה המנותק בהיסטוריה של המדינה, נאשם בפלילים שזנח לחלוטין את הצלת עמו ועסוק אך ורק בהצלת עצמו. על כך העם לא עובר בשתיקה".

בתוך כל אלו הודיעו היום מובילי המחאה אמיר השכל, רועי פלג (מחאת הצוללות), ישי הדס יו"ר עמותת חוזה חדש CRIME MINISTER ואשר בן-דוד כי לאור העובדה שימי הכרעה המשפטית בפרשת הצוללות קרבים,   וב 15.10 יתקיים דיון בבג"ץ בו יידרש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט,  להסביר מדוע הוא לא פותח בחקירת ספיח המניות בפרשת  (הצוללות ומניות ראש הממשלה) בו יש חשד לעבירות מס, הלבנת הון, שקר בשבועה, מרמה והפרת אמונים ושוחד. ומאחר כי כחודש וחצי לאחר מכן תחול התיישנות של עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. הם מתכוונים לפעול בסדרה חדשה של הפגנות מחאה ולכן מיום ראשון 12.9 ייתקימו הפגנות בשני צדדיו של רחוב מייזנר פתח תקווה בסמוך למקום מגוריו של מנדלבליט ויתבעו ממנו לקבל החלטה  להורות על חקירה בפרשה  ובכך גם ולעצור את שעון ההתיישנות. "נעמוד שם כדרכנו במחאה תקיפה ונחושה אך לא מתלהמת ונמנעת מכל גילויי אלימות", מסרו מובילי המחאה,
מובילי המחאה מתכננים לעמוד במשמרות של 3 אנשים בכיכר העיזות (מייזנר/בן-גוריון) ושלושה אנשים בצידו השני של מייזנר (מייזנר/העצמאות) עם דגמי צוללות ושלטים תואמים.  לדבריהם המשמרות תמשכנה 5 ימים בשבוע בין השעות – 06:00-22:00, בשתי משמרות של שמונה שעות כל אחת.  "נוכחותנו במרחב ומול פניו של היועץ המשפטי עם המסר הנחוש והבלתי מתפשר, היא בעלת השפעה רבה", משוכנעים פעילי המחאה הציבורית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן