Skip to content

באילת מתכוננים ליום שאחרי ומציגים מתווה לפתיחה כבר בסוכות

עיריית אילת הציגה תכנית "מגן אילת" שתאפשר פתיחת העיר לתיירים כבר בחג הסוכות. תכנית מקיפה ופרטנית הנסמכת על טכנולוגיה בשילוב מדיניות אכיפה קפדנית: בדיקות קורונה מהירות לנופשים ולעובדים, תגבור משמעותי של מערך החקירות האפידמיולוגיות, הגברת הפיקוח והאכיפה העירונית, תגבור הכוח המשטרתי ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיריית אילת בראשות מאיר יצחק הלוי, הציגה הבוקר מתווה חדשני שיאפשר פתיחת העיר לתיירות כבר בחג הסוכות. מטרת המתווה להגן על עיר התיירות הגדולה בישראל מפני המגיפה ומפני התרסקות כלכלית חסרת תקדים. מדובר בתוכנית מקיפה ופרטנית "מגן אילת" הנסמכת על טכנולוגיה בשילוב מדיניות אכיפה קפדנית כמוה אין בישראל בהובלת פרוייקטור שנשכר במיוחד – תא"ל בצלאל טרייבר, לשעבר ראש רח"ל.

חשש מקריסת ענף התיירות באילת (צילום: דן בר דוב)
חשש מקריסת ענף התיירות באילת (צילום: דן בר דוב)

עיקרי התוכנית כוללים את הפעולות הבאות : אילת תבצע בדיקות סקר שוטפות יומיות ושבועיות קבועות לעובדי ענף התיירות הבאים במגע עם תיירים. הסקר לעובדים ייעשה באמצעות טכניקת הפולינג (איגום) מבחנות המאושרת על ידי משרד הבריאות ויחל כבר במהלך השבוע הקרוב. אילת תציב 6-8 תחנות לבדיקות מהירות לנוסעים ברכב, שימוקמו בתחנות עצירה לאורך הכבישים בדרך לאילת ברגע שתאושר פתיחת העיר בשאיפה לקראת חג הסוכות. הטסים לאילת יבדקו עוד לפני המראתם בטרמינל בנתב"ג. האורחים המגיעים לעיר, יחויבו למסור את תוצאות הבדיקה במחסום בכניסה לעיר.  הבדיקות תעשנה באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות הזמינות בארץ, כדוגמת בדיקות הינשוף של חברת טרה גרופ, בדיקות נשיפה מהאף של חברה ננוסנט וטכנולוגיית מי פה של חברה ניו סייט, והמצויות בתהליכי אישור מתקדמים במשרד הבריאות. על מנת להבטיח ככל האפשר את אמינות התוצאות, כל נבדק שיימצא חיובי יהיה חייב לעבור בדיקת PCR  מהירה בבית החולים יוספטל. הבדיקה ביוספטל תעשה באמצעות המכשירים הקיימים (ומכשיר נוסף שיסופק לבית החולים בימים אלה) לבדיקת PCR מהירה עם תוצאות בתוך שעה. הבדיקה תעשה רק לנבדק אחד בכל תא משפחתי. אורחים שיעברו את שתי הבדיקות ויתגלו חולים, ישלחו חזרה לבידוד על פי כללי משרד הבריאות. ההנחה היא שייעשו כ – 3,000 בדיקות בכל יום ומתוך הנחה כי כ- 2% לכל היותר יימצאו חיוביים המשמעות היא שכ- 60 בני אדם יימצאו חיוביים בכל יום.  לכל תייר ישראלי יתאפשר גם להציג אישור על תוצאות בדיקת קורונה שלילית שהתבצעה עד 48 שעות לפני ההגעה לאילת. אישור כזה יחסוך את הצורך בבדיקה בכניסה לעיר. תיירים אשר חלו בקורונה והבריאו יוכלו להציג אישור על כך ויוכלו להיכנס לעיר ללא בדיקות. בתי המלון בעיר יפעלו בהתאם לכללי התו הסגול המחמיר (תפוסה של 35% בחדרי האוכל, הגבלת  התקהלויות, 7 מ"ר בבריכה וכיוב').  בזמן ביצוע ההזמנה, יעדכן מוקד ההזמנות של המלון, את האורח אודות תחנות הבדיקה בדרך לאילת.

הבוקר פנה ראש העירייה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לאמץ את התוכנית לאחר שתאושר ע"י משרד הבריאות. " העיר אילת ספגה את המכה הקשה ביותר בסגר הראשון, ולא תוכל לשרוד משבר כלכלי נוסף. כך לדברי מאיר יצחק הלוי – ראש עיריית אילת " סגר נוסף, צפוי להביא את שיעורי האבטלה באילת לשיא של 70% ויותר, להפיכתה ל"קפסולת האבטלה״  הגדולה בישראל  ולהביא לקריסתם של עוד מאות רבות של עסקים בעיר. למדינת ישראל  יעלה חודש סגר באילת מאות מיליוני שקלים והפסד הכנסות ובתשלומי פיצויים ודמי אבטלה.  אין אנו יכולים לשבת מנגד בחיבוק ידיים ולראות את העיר גוססת לאיטה. גמרנו בדעתנו לפעול באופן יזום על מנת להתמודד עם המשבר ולמנוע את כניסת המגיפה בשערי העיר, על מנת שהעיר על תושביה ואורחיה תחיה "

ליאור מוצ'ניק – יו"ר התאחדות מלונות אילת חיזק את המהלך שמוביל ראש עיריית אילת ואמר: ״לאור נתוני התחלואה הנמוכים בעיר והחלטת הממשלה להשאיר את השמיים ונתב"ג פתוחים, אנו מביאים הצעה למתווה שיגן על כלכלת עיר התיירות של ישראל – אילת. בתי המלון בעיר ערוכים ומוכנים לקבלת האורחים תחת הקפדה יתרה על נהלי התו הסגול. בהתאם למתווה, אורח שיגיע לאילת וימצא חיובי לקורונה, לא ייכנס לעיר ויקבל חזרה את כספו מבית המלון. מלונאי אילת בטוחים כי ממשלת ישראל תקבל את ההחלטה הנכונה בהתאם למתווה שהוגש״.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן