Skip to content

קריאה לפטר את ינון מגל שקרא לרצח עיתונאים

שדרן הרדיו קרא במהלך תוכנית הרדיו המשותפת לו ולבן כספית לחסל עיתונאים שמפרסמים דברים הפוגעים בנתניהו בתת מקלע . מועצת העיתונות גנתה בחריפות את דבריו ועיתונאים אחרים קוראים לפיטוריו. "מה שעשו לנתניהו גרוע יותר מסתם קליע בראש", הגיב גולש לדרישה לפיטורי השדרן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל יצאה היום (שני), בריפות רבה כנגד השדרן ינון מגל שהתבטא הבוקר בחריפות נגד עיתונאים שמבקרים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתוכנית הבוקר שלו ושל בן כספית ברדיו 103 אפ.אם התייחסו הבוקר השניים למסיבת העיתונאים שקיים אמש נתניהו ובו שאלה ליאור קינן, עיתונאית "חדשות 13", את נתניהו שאלה ארוכה ובמסגרתה מתחה ביקורת על תפקודו כראש ממשלה בעת משבר הקורונה. בין השאר אמרה: "בשבוע שעבר נתת הצהרה לתקשורת שנפתחה בכמה משפטים בענייני הקורונה ודי מהר עברה לענייניך האישיים והמשפטיים ובהם מיקדת את ההצהרה. התחושה היא שכך גם מתקבלות ההחלטות, לפי העוצמה של קבוצות הלחץ השונות ואיך שהן משפיעות פוליטית על עתיד הממשלה ועל עתיד ראש הממשלה. מדינת ישראל נמצאת באחד המשברים הגדולים בתולדותיה וחלק גדול מהציבור מרגיש שאין מנהיג. מה אתה אומר לציבור הזה?"

צילום מאתר הרדיו 103 FM.

נתניהו שהגיע מוכן עם דפי תשובות לשאלות, אותן הקריא מהנייר, התרגז וקטע את קינן תוך שהוא מטיח בה ש"זה לא הנאום שלה" ועקץ אותה כששאל "מי כתב לך את הנאום הזה?".
מגל, הידוע בתמיכתו ללא סייג בנתניהו, הודה בשיחתו עם בן כספית כי העקיצה שהפנה ראש הממשלה לקינן לא הייתה במקומה. אלא שרגע לאחר מכן הוסיף: "אבל די, כמה אפשר? אני במקומו הייתי כבר מוציא ממזמן תת־מקלע ומפזר צרורות ויורה — לא רוצה להגיד בכולכם, בך לא, אבל בכל השאר יורה. צרורות. כמו ב'רוקי', ב'רמבו'. עם כל השרשראות. כל העיתונאים שצולבים אותו כל יום שישי. מרסס. צרורות. רימונים. 21. 22. 23. פוצץ".
ממועצת העיתונות נמסר בתגובה לדבריו כי המועצה מביעה זעזוע ומחאה בעקבות הדימוי שבו בחר להשתמש העיתונאי ינון מגל..כאשר עסק בתגובה אפשרית למבקריו של ראש הממשלה בתקשורת.

"לא נחזור על הניסוח המלא, כולל חיקוי קול צרורות תת-מקלע, רימונים ואף פיצוץ – שנבחרו להמחשת דרך נוספת להשתקת הביקורת על בנימין נתניהו", נמסר מהמועצה, "נסתפק בהבעת תקווה כי במציאות של משבר ממשלי, כלכלי ובריאותי חסר תקדים ובצומת מסוכנת של מתחים גוברים ושסע חברתי, שבו די בניצוץ כדי להצית תבערה ואפילו קטלנית – לא תהיה חזרה על דימויים כאלה – גם לא כ"סאטירה -"כפי שהבהיר אחר כך מגל בסוג של התנצלות".

כספית הגיב לדבריו של עמיתו לשידור ואמר לו: "בוא נשחזר מה אכלת ושתית מהבוקר. אני גם רוצה. אני לא יודע אם שמעת את עצמך אבל אתה קראת לרצוח עיתונאים שצולבים את ראש הממשלה".
בתגובה לדברי כספית, ציין מגל כי הוא התבטא באופן סאטירי, "כמו שעושים בארץ נהדרת". בעקבות דברי מגל, החלו לזרום תלונות לרשות השנייה המפקחת על שידורי התחנה, אך טרם התברר אם הרשות תנקוט בצעדים כנגד התחנה.

שמעון ריקלין, הידוע אף הוא באהדתו הבלתי מסויגת לנתניהו יצא להגנתו של מגל וכתב אף הוא: "ינון מגל קרא לירות בכל העיתונאים שמבקרים את נתניהו. חבל שאנשים לא מעריכים את ההומור שלו ואת החוש האמנותי הגבוה שלו. כחבר קרוב שלו אני יודע כמה אני מעריך את כל המתחזים לעיתונאים. את כל משרתי הממון. את כל משרתי הכח. שמבקרים את נתניהו רק בגלל שהם כלומיניקים. לכן מציע לא להתרגש מדבריו".

לעומתו העיתונאי ברק רביד שמע את דבריו של מגל בשידור וצייץ בטוויטר: "הסתה משוגעת לרצח בשידור חי בתחנת רדיו מרכזית בישראל. סאטירה עאלק". על כך הגיב מגל וכתב: "אחרי שאיבד את השלטון ובעקבותיו את שמחת החיים, מתברר שהשמאל איבד גם את ההומור — או שזה לא אותו דבר?".

עצומה הקוראת לפיטורי השדרן

גולש: מה שהם עשו לנתניהו יותר גרוע מסתם קליע בראש

שדרן הספורט של תחנת הרדיו 103 FM צייץ כי הוא מפסיק לשדר בתחנה כל עוד ינון מגל ימשיך לשדר בה. "קודם כל אני רוצה להגיד תודה ענקית לתוכנית הספורט של 103 שנתנה לי במה מרכזית במשך כמה שנים טובות. נהניתי מכל שנייה בכל שיחה. לצערי הרב לא אעלה שם יותר. אני יודע שרק אני מפסיד מזה אבל כל עוד ינון מגל משדר בתחנה קולי לא ישמע בה. הבן אדם הסית היום" לרצח. יש גבול", כתב השדרן.  תוך כך, פורסמה הערב עצומה הקוראת לפיטורי השדרן מהרדיו.
העיתונאי דרור גלוברמן צייץ היום כי "ינון מגל קרא היום לרצח עיתונאים שמבקרים את נתניהו, ממש בזו הלשון, פלוס אפקטים קוליים של תת מקלע שקוצר אותם בחדווה. עד היום התייחסתי אליו כקול משמעותי שראוי להקשיב לו. לומדים מטעויות. מקווה שגן מעסיקיו ברדיו", ומיד נענה על ידי גיל חליפה, גולש בטוויטר: "מה שהם עשו לנתניהו זה הרבה יותר גרוע מסתם קליע בראש".

צילום מחשבון הטוויטר של גלוברמן ותגובת הגולש

מרדיו 103fm נמסר: "התחנה רואה בחומרה כל ניסיון הסתה לפגיעה בעיתונאים ובחופש הביטוי והפעולה המלא שלהם. מדובר בנסיון לא מוצלח של המגיש, וזאת בלשון המעטה, להעמיד נקודה באופן סאטירי, שהתפרש בקרב מאזינינו באופן בלתי ראוי ופוגעני. הוא מיד חזר בו והתנצל בשידור חי. הובהר לינון שלהתבטאויות מסוג זה, גם אם נאמרות בבדיחות הדעת, אין מקום בשידורינו. 103fm מאחלת שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל".

1 Comment

  1. יוענה רטוש
    15 בספטמבר 2020 @ 10:31

    כבוד ענק לינון מגל – כל העם תומך בו ובראה"ם המעולה שלנו.אם חייבים לירות במיעוט אויבי המדינה הזורים דמורליזציה?הם חייבים קודם להיות בכלא והשופט יקבע. האווזה הקטנה ליאר?היא לא אשמה שהוריה לא הצליחו בחינוכה והיא מנסה לשרוד בערוצי אלג'זירה העוינים למדינה. קבלה מנה נהדרת מראה"ם ח ח ח . אני הייתי מוסיפה 2 סטירות לחי לדם חינוך. הכל טוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן