Skip to content

בלפור: ניסיון דריסה של מפגינים נבלם באקדחים שלופים

רכב שדהר במהירות אל מחסום מתווה ההפגנות בבלפור נעצר בשניות האחרונות על ידי השוטרים. הנהג נעצר וטרם מסר הסבר למניעיו. כעשרת אלפי מפגינים נמצאים בבלפור ושיירות ענק של מכוניות פקוקות בדרך עקב מחסומי משטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיון דריסה לכאורה של מפגיני מחאה כנגד ראש הממשלה בבלפור, נבלם הערב (ראשון) ממש לפני שפרץ אל תוך קהל אלפי המפגינים.  שוטרי משטרת ירושלים הבחינו ברכב הדוהר לאל תוך מחסום המשטרה המהווה מחסום תחום להפגנת הענק שנערכת בבלפור והצליחו לעצור אותו באקדחים שלופים.  הרכב עצר ממש בסמוך למחסום והנהג שבשלב זה זהותו לא ידועה, נעצר ונלקח לחקירה. ככל הידוע בשלב זה איננו משתף פעולה ואיננו מסביר את מניעיו. חבלני משטרה הוזעקו תוך כך לבדוק את הרכב.
מהמשטרה נמסר כי  "לפני מספר דקות כוחות המשטרה שפועלים על רחוב קינג ג'ורג, עצרו חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והיווה סכנה למפגינים והשוטרים", וכי "החשוד כאמור נעצר ומועבר לחקירת משטרה".

מעצר החשוד בניסיון דריסה (צילום: אסף שרון)

 

רכב החשוד בניסיון הדריסה (צילום: רפי מיכאלי)

מתנועת קיים מיניסטר נמסר בתגובה: " ההסתה מבלפור כלפיי המפגינים בנס לא עלתה היום בחיי אדם. על הנאשם לגנות מיד את ניסיון הרצח ולקחת אחריות. מילים יכולות להרוג. יש למצות את מלוא הדיו עם האחראים."

מתנועת קומי ישראל נמסר: "בדקות האחרונות רכב נסע במהירות של 100 קמ"ש על רחוב קינג ג'ורג' בניסיון לפגוע במפגינים. המשטרה עצרה את הנהג ושלפה אותו מהרכב. אין נפגעים. זוהי תוצאה של הסתה מתמשכת ומתוזמרת  של פוליטיקאים שראינו בסוף השבוע האחרון ותזכורת לכך שהסתה עלולה לעלות בחיי אדם".

בתוך כך למעלה מ 9 אלפי מפגינים הגיעו עד כה לכיכר פריז ולבלפור ועקב מחסומי משטרה תקועות עוד מאות מכוניות בשיירה ארוכה המגיעה עד הכניסה לבירה.

ההפגנה בבלפור (צילום: קריים מיניסטר)

 

ההפגנה בבלפור (צילום: רפי מיכאלי)

בתנועת 'קריים מיניסטר', הנמנית על משתתפי ההפגנה מפנים אצבע מאשימה לראש הממשלה שנכשל לדבריהם בניהול משבר הקורונה והטיל על עם ישראל סגר פוליטי שלא יוריד את התחלואה וירסק את הכלכלה. הקריאות 'ביבי הביתה' נשמעות פעם אחר פעם.

בתנועה הוסיפו: "את מנגינת בלפור אי אפשר להפסיק. האלפים נהרו גם השבוע, כדיי לממש את זכותם למחות במיוחד בעת הזו, ולהבהיר לנאשם שהוא האשם הבלעדי בכישלון. ביבי נכשלת – ביבי הביתה! הסגר הפוליטי הוא מחדל של ראש ממשלה שמערבב החלטות בריאות הציבור עם החלטות פוליטיות שכל מטרתן בריחה מאימת הדין."

מפת ווויז המצביעה על הפקקים הארוכים של שיירות מכוניות המפגינים בדרכם לבלפור
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן