Skip to content

שיירות עם אלפי מפגינים סבבו את מעון ראש הממשלה – המשטרה עצרה 5 מפגינים ופירקה ציוד הגברה

אלפי מכוניות עם אלפי מפגינים עלו הערב לירושלים ונעו סביב מעון ראש הממשלה בבלפור בהפגנת ענק שלא נראתה כמותה עד כה. אלפים נוספים הפגינו על פני גשרים וצמתים. לקראת 21:30 החליטה המשטרה על החרמת ציוד הגברה ומגפונים. ההחלטה גרמה לזעם בקרב ציבור המחאה. 16 אלף איש השתתפו בהפגנה בכיכר פריז ובבלפור. לטענת המשטרה הצפגינים נעצרו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי בני אדם בשיירת מכוניות ענקית, עלו הערב (שבת) לירושלים במתווה הפגנה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. השיירה המרכזית נכנסה בסמוך ל 18:00 לירושלים ונעה מסביב מעון ראש הממשלה בליווי משטרתי. השיירות שעלו להפגין ומפגינים נוספים שיתאספו הערב בבלפור להפגנת מחאה, עושים זאת לאחר שנתניהו למרות מאמציו והתמקדותו  בביטול ההפגנות נגדו, לא הצליח לשכנע את כחול לבן לתמוך בהחלת תקנות לשעת חירום שיסמיכו אותו להפעיל צו איסור להפגנות. בכחול לבן הבהירו לו שבמידה ויתעקש להפעילן לא תאפשר המפלגה את קיום ישיבת הממשלה, מחר יום ראשון. השיירות התארגנו ועלו לירושלים לאחר שבפועל התקנות שאוסרות על הפגנה מעבר למגבלת המרחק בסגר לא אושרו.

צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

צילום רחפן: חביב אוחיון – קריים מיניסטר

במחסום עופר עוכבו חמש מוניות שבקשו להצטרף לשיירה אך בסופו של דבר לאחר בירור שערך כחצי שעה של שוטרי המחסום עם מפקדיהם, הורשו המכוניות לנוע הלאה.
מהמשטרה נמסר כי "השוטרים במחסומים הונחו לאפשר לכל אדם הגעה למחאות והמשטרה אף נערכת לקיומן בגבולות החוק ובהתאם לתקנות. לצערנו קיימים נהגים רבים המשתמשים בתקנות לרעה בניסיון לשבש את פעילות האכיפה ולנוע לצורך שלא הוגדר כחיוני ומותר בעת הזו, מה שמחייב את השוטרים לבצע בדיקות ולהפעיל שיקול דעת היכן שנדרש. לצד זאת, מקרים נקודתיים שהועלו בהם השוטרים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה, טופלו והנהלים חודדו בהתאם". בתוך כך הפגינו הערב אלפי מפגינים על גשרים, צמתים וכיכרות ברחבי המדינה.

גשר מחלף עין חמד (צילום: רפי מיכאלי)


צילום: רפי מיכאלי

גשר קק"ל (צילום: דן בר דב
גשר קק"ל (צילום: דן בר דב)
כיכר פריז (צילום: רפי מיכאלי)
ישי הדס זועם על התנהגות המשטרה: "נתניהו, את מוזמן לאסור אותי", צילום מסרטון ווידאו

לקראת 21:30 החלה המשטרה לאכוף את איסור הפעל צופרי אוויר. ובתוך כך החליטו שוטרי תחנת מוריה למשוך מידי נער בן 17 לערך, את המגפון שבידיו. יצוין כי בית המשפט העליון פסק כי השימוש במגפון או רמקול מותר עד ל-23:00. לאחר שהמפגין סירב להפקיד בידיה את המגפון שלו הוא עוכב/נעצר (ראו סרטון). ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת התקנות שנכנסו לתוקפן אמש, המשטרה תאכוף במהלך המחאה את התקנות הנוגעות למניעת הצטופפות ושמירת מרחק של 2 מטרים בין מפגין למפגין וכן חובת עטיית מסיכות פנים בכל מהלך המחאות.  חל איסור על הצטופפות של המון בתא שטח ללא שמירת מרווחים. לקראת 23:00 נמסר מתנועת קריים מיניסטר כי בהפגנה בכיכר פריז נספרו 16 אלף מפגינים להם חולקו 16 אלף צמידים.


מעצרים בעת ההפגנה: צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

פירוק ההגברה ומעצרים

בסמוך לשעה 21:45 החליטה המשטרה להחרים ולהפסיק גם את ההגברה הראשית של תנועת המחאה. "ללא כל התראה מוקדמת ובמטרה ברורה להלהיט את הרוחות, המשטרה הפרה את פסיקת בג"צ ופירקה באלימות את מערכת הכריזה שהציבה תנועת 'קריים מיניסטר' שניגנה מוזיקה וכרזה למפגינים להקפיד על מרחק", אמר ישי הדס, ממובילי המחאה.  "במהלך הפירוק פגעו שוטרים במפגינים וביצעו מעצריי שווא אלימים". יצוין כי בג"צ קבע בשעתו כי ניתן להשתמש במערכת הגברה עד השעה 23. מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "אחריי שעשה הכל לפרק אותנו, הנאשם קיבל מחוץ למעונו תצוגת תכלית של אלפיי מפגינים ששומרים על ריחוק וקוראים לו ללכת הביתה. ניצחון ענק למחאת בלפור בסיומו של ערב מחאה אדיר בכל רחביי הארץ. עצוב לראות איך משטרת בלפור בהנהגת דורון ידיד משמשת קו ההגנה האחרון  של הנאשם ולוקחת את החוק לידיים. אסור שהאיש הזה יהיה מפכ"ל."

ממשטרת ירושלים נמסר כי בשעות האחרונות התקיימו מחאות בירושלים בהן נערכו כוחות המשטרה על מנת לאבטח את המשתתפים ולאפשר את קיום המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי וקיום תקנות בריאות הציבור.

"כבר מתחילת המחאה במקום, כרזה המשטרה מספר פעמים למשתתפים כי יש להקפיד ולשמור על הנחיות בריאות הציבור. לצד זה, פעלו השוטרים למימוש שמירת ההנחיות ובמסגרת זו נאכפו ונרשמו דו"חות כנגד מפירי תקנות שמירת מרחק ועטיית מסיכה, וזאת על אף שהמשטרה הגדילה את מתחם ההפגנה על מנת לאפשר למפגינים שמירת מרחק למען בריאותם ובריאות הסובבים".
באשר לטענות על פירוק מערכת ההגברה נמסר כי "כמו כן, לאחר השעה 21:30 ועל אף דרישת המשטרה למלא אחר פסיקת בג"צ בנושא הקמת רעש, פעלה המשטרה להפסקת מקורות רעש שהופעלו בניגוד לחוק".

לסיכום ההפגנה נמסר כי "בהמשך, סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, שהיא נערכת לפתיחת הצומת והכבישים לתנועה על מנת להחזיר את השגרה במקום. על אף בקשות המשטרה, חלק מהמפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם. במהלך המחאה, עצרה / עיכבה המשטרה 5 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים".
עוד נמסר כי "כעת (00:32), כלל הרחובות נפתחו לתנועה.


ישי הדס מתנועת קרים מיניסטר זועם על פעילות המשטרה ונתניהו (צילום: רפי מיכאלי)


ההפגנה בכיכר פריז (צילום: רפי מיכאלי)


לקיחת המגפון ומעצר הנער (צילום: רפי מיכאלי)


סיכום אירוע המחאה על ידי המשטרה (צילום: ציפי מנשה)


מחאת שיירת המכוניות בקיסריה (צילום: התנועה לאיכות השלטון)

"באשר לכל פעילות של הקמת רעש באזור מגורים במסגרת מחאה: על פי החלטת בג״צ החל מהשעה 21:30 חל איסור על הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 חל איסור על שימוש באמצעי ההגברה", לשון הודעת המשטרה. אלא שהמגפון נלקח מידי הנער בסמוך ל 21:30. שעה ומחצה לפני המועד בו נאסר עליו לכרוז בו.

בתנועת "הדגלים השחורים" עדכנו הערב כי אלפים מחו היום ב-315 גשרים וצמתים, וגם בכיכרות ובמרפסות. "זהו השבוע ה-14 ברציפות שעם ישראל יוצא לכל מקום בכדי להתקומם נגד הנאשם שמחריב את המדינה", נמסר. "מדינת ישראל נמצאת בסגר השני בגלל הכישלון המוחלט של נתניהו".

עוד תקפו בדגלים השחורים: "בשבועות האחרונים לא עסקה הממשלה בישראל במלחמה בנגיף אלא בסידור טיסות לעשיית כביסה בוושינגטון ובהסתה נגד המפגינים. ישראל נמצאת תחת איום קיומי לא מאיראן ולא מהנגיף אלא מהמשך שלטונו המסית והמפלג של בנימין נתניהו".

תרומה לדגלים השחורים

במקביל לכך פנתה הערב שקמה שורצמן ממובילות מחאת הדגלים השחורים במסר לציבור ובקשה תרומה לתנועת הדגלים השחורים.

"אנחנו צריכים היום את העזרה שלכם. היום כולנו מבינים שהמאבק שלנו לא קצר. הוא איש חזק שביסס שלטון מושחת במשך שנים. כולנו אנשים שנמאס להם שהאיש הזה, הנאשם בפלילים, הורס את המדינה – וזה פוגע עכשיו בכולנו", מסרה שורצמן והסבירה כי "במסגרת המאבק אנחנו מבצעים המון פעילות שדורשת מימון. מפעילים מערך הסעות עצום להפגנות, מייצרים ושולחים דגלים שחורים ודגלי ישראל למאות גשרים וצמתים ועכשו גם להפגנות השכונתיות שקמות בקצב מסחרר. אנחנו מדפיסים אלפי שלטים ענקיים לגשרים ולהפגנות ומנהלים קמפיינים. אנחנו שוכרים במות ומערכות הגברה מפיקים אירועים ועוד. כל זה דורש מימון שמגיע ממכם, התורמים."
"אין מאחורינו שום אדם ושום גוף מממן", הדגישה שקמה, "אנחנו מחאה עממית ולא מפלגתית. כל התרומות קודש למאבק להצלת הדמוקרטיה. הזמן של כל מי שעוסקים במלאכה הוא תרומה להצלת המדינה". הילה: "אנחנו מבקשים את עזרתכם בתרומה. כל סכום טוב. ניתן לתרום ישירות בהעברה בנקאית.  פרטי חשבון להעברה בנקאית: ניתן להעביר כל סכום.
חשבון על שם הדגלים השחורים
חשבון 584409
סניף 704
בנק הפועלים

אתמול לא התכנסה הכנסת כדי לאשר בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק סמכויות הקורונה, המאפשר את הגבלת ההפגנות. ראש הממשלה החליפי בני גנץ (כחול לבן), כמו גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התנגדו לאפשרות אלטרנטיבית שקידם נתניהו – לעקוף את החקיקה, ולהפעיל תקנות לשעת חירום על מנת למנוע את ההפגנות. לכן התקנות לא הובאו להצבעה ולא אושרו עד כה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן