Skip to content

הקרב על זכות המחאה – שיירת מחאת ענק תעלה לכנסת

מול דברי ראש הממשלה שמבקש להיערך לכמות של 1500 חולים קשים החל משישי הקרוב, נאומרים ארגוני המחאה כי נתניהו עושה הכל למנוע את ההפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר ואת העובדה שהוא אחראי למחדל הקורונה החמור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (שני), בצאת יום הכיפורים, נמסר כי תוכנית הפעולה של מערכת הבריאות היא כי יש להיערך לטיפול ב-1,500 חולים קשים בקורונה החל מיום חמישי הקרוב. נתניהו עלה הערב לשידור חי בדף הפייסבוק שלו וענה לשאלות הגולשים שסוננו בקפידה על ידי עוזרו.  אבל הקרב הגדול של נתניהו יתממש מחר בכנסת בה ילחץ הליכוד להעביר חוק כנגד הפגנות המחאה כנגדו בבלפור ובקיסריה ובגשרים וצמתים בישראל. שיירת מחאה תעלה מחר לכנסת. מארגוני המחאה נמסר בתגובה לדברי נתניהו: " נתניהו עושה הכל למנוע את ההפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר ואת העובדה שהוא אחראי למחדל הקורונה החמור. לא נעמוד מנגד כאשר הכנסת מחוקקת חוק אנטי דמוקרטי בשירות הנאשם. נעלה מחר לירושלים ונילחם על החופש והשוויון". "דמוקרטיות לא מתות ביום אחד – הן גוססות בהדרגה על ידי פוליטיקאים תאבי כוח שאיבדו את אמון הציבור ורוצים להשתיק את הביקורת עליהם", לשון התגובה.

אחד לכל ארבעה חולים הנו חרדי

תוך כך עדכן משרד הבריאות מעדכן: 3,246 בני אדם אובחנו במהלך היממה האחרונה כחולים בקורונה. מספר החולים הפעילים עלה ל-66 אלף בני אדם, מתוכם 763 במצב קשה. מספר המונשמים עלה ל-208 ומספר הנפטרים עלה ל-1,499. יצוין כי מספר הבדיקות ירד בגלל החג. על פי נתוני משרד הבריאות ל-88%  מכלל הנפטרים הייתה תוחלת חיים של עוד 6 חודשים ויותר, כלומר הרוב המכריע שנפטרו נפטרו עם הקורונה ולא רק בגלל הקורונה. במהלך יום הכיפורים המשיכו במד"א את המלחמה במניעת התפשטות נגיף הקורונה ודוגמי מד"א מהמגזר הערבי לקחו 1,595 דגימות ביישובי המגזר. שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ 298 מנות ומרכיבי דם ו-38 מנות פלסמה לטיפול בחולי קורונה במהלך יום הכיפורים (2 מנות לכל מטופל). עוד נתון מעניין שעלה הוא כי 1 מכל ארבעה מאומתי קורונה הוא חרדי. במשרד הבריאות ממשיכים בתוקף להסביר כי מיקום ההדבקה המסוכן ביותר הוא הצטופפות במקום סגור, ולא במקום פתוח. כלומר, המחאה איננה גורם להגברת תחלואה כפי שנתניהו מנסה להטמיע בדעת הקהל.

צילום השיירה במוצאי שבת: ציפי מנשה

שיירת מחאת ענק לכנסת. המארגנים צופים: אלף מכוניות

כלל ארגוני המחאה בארץ החליטו לעלות מחר שלישי בבוקר לשיירת מחאה גדולה שתגיע אל הכנסת על מנת להזכיר לחברי הכנסת שזכות המחאה היא זכות יסוד ופגיעה בה תהיה תחילת המדרון התלול של הרס הדמוקרטיה בישראל.  בין השאר ישתתפו בשיירת הענק ארגוני המחאה: "אין מצב", "קריים מיניסטר", "קומי ישראל", "החזית הוורודה", "התעוררנו", "בלעבתים" ו-הלם תרבות" . הארגונים הוציאו הערב מנשר בו הם קוראים לציבור הרחב "להצטרף לשיירת ענק לירושלים במחאה נגד הגבלת ההפגנות".
במקביל להתארגנות פנו פעילי תנועת הדגלים השחורים וביקשו את חוות דעתו המשפטית של עורך הדין דניאל חקלאי שהעבר לידיהם מכתב ובו נמסר כי אין אפשרות למנוע מהם מחר את המחאה. ממשטרת ישראל נמסר היום לכלי התקשורת כי המשטרה לא תמנע את תנועת שיירת המחאה אלא תלווה אותה ותקפיד על חבישת מסיכות כנדרש.

כרזת CRIMEMINISTER

על פי התכנון תצאנה מחר שיירות רכבים ממספר מוקדים ברחביי הארץ שתתמזגנה לקראת השעה 10:30 לשיירת ענק של כאלף רכבים בכביש 1 באיזור לטרון. ומשם  תעלנה  כדרך  השיירות בשנת 1948 אל ירושלים לכנסת. כאמור, שיירת המחאה מגיעה במחאה על "ניסיון של ראש הממשלה ושותפיו בני גנץ וגבי אשכנזי למנוע באמצעות חוק הקורונה הדרקוני את ההפגנות נגדו בבלפור" נמסר מפי המארגנים.  השיירה צפויה להקיף את הכנסת ואת קריית הממשלה עם צופרים, צפצפות ודגלים כאות מחאה במהלך ישיבת ועדת החוקה. על פי התכנון של נתניהו, הכנסת צפויה לאשר מחר איסור הפגנות בזמן הסגר פרט ל-1,000 מטר מהבית. הממשלה תצטרך לאשר את הארכת הסגר כל שבועיים אבל נתניהו באמצעות ח״כים בליכוד דורש להמשיך באיסור גם כשהסגר יוסר ויישארו מגבלות אחרות. כלומר, נתניהו ממשיך לעסוק במחאה נגדו כעיסוק עיקרי.

חוות הדעת המשפטית של עו"ד דניאל חקלאי.

במסר של חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו), אמר חבר הכנסת למארגני השיירות כי מדובר ב"פרפורים האחרונים של ממשלת נתניהו. הכישלון שלו ביום שישי (ניסיון הטלת סגר על המחאה), היה לא פחות מתבוסה, ומחר יום שלישי הוא יום קריטי. ב09:30 תתחיל ועדת חוקה להצביע על ההסתייגות (כ-4000 הסתייגויות ועוד 15 כאלו שהעלה הליכוד לחוק שהוא עצמו מציע, הסתייגויות לפיהן איסור ההפגנות ימשך כל עוד קיימת תחלואת הקורונה) ובשעה 13:00 תפתח מליאת הכנסת להצביע על ההסתייגויות ועל החוק".  אבידר עודד וקרא למוחים להגיע על מנת למנוע אפשרות הגבלת המחאה כפי שחפץ ממשל נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן