Skip to content

כל הארץ מפגינה – למעלה מ 150 אלף בני אדם הפגינו ברחבי המדינה נגד בנימין נתניהו

נתניהו ביקש לסגור את בחלפור לפני המפגינים וקיבל מאות אלפי מפגינים ברחבי המדינה. עד כה הודיעה המשטרה על 21 עצורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: רפי מיכאלי

עשרות מפגינים נעצרו בשעה שרבבות בני אדם הפגינו הערב (מוצ"ש) ברחבי המדינה כתוצאה מהסגר שהוטל על המדינה על ידי ראש הממשלה בניסיון למנוע את ההפגנות נגדו בבלפור. עשרות אלפי מפגינים ניצבו במרחקים של עד קילומטר מבתיהם, על פני צמתים, כיכרות, גשרים ומרכזי ערים. בתל אביב התרכזו עיקרי המפגינים בכיכרות הבימה ורבין. לקראת 21:00 הוערך כי קהל המפגינים עומד על 3000 בני אדם ויותר. מהמשטרה נמסר כי בשעה זו מתקיימות מחאות ברחבי העיר תל אביב על הגשרים ובמספר כיכרות" וכי "כוחות המשטרה פרוסים במוקדים השונים על מנת לשמור על הסדר הציבורי, בטחון הציבור ובריאותו". במספר מקומות הותקפו מפגינים על ידי ביבסטים תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפרדס חנה חש מפגין לעזרת מפגינה שביבסטים ירקו עליה ואיימו להכותה. הוא הוכה במקל או חפץ דומה וידו נשברה. המשטרה נמסר הכי בתום סריקות בזירת האירוע, עוכב לחקירה אל תחנת המשטרה בחדרה, תושב העיר (פרדס חנה) כבן 25 בחשד למעורבות בתקיפה. אישה הוכתה באגרופים בתל אביב לאחר שצפרה בצפצפה, בחיפה נזרק חזיז לעבר מפגינים.

במהלך ההפגנות נמסר ממטעם המפגינים כי לפחות 20 בני אדם נעצרו. בשלב מסוים פנו חברות הכנסת מיקי חימוביץ (כחול לבן) ומירב מיכאלי (העבודה) לתנ"צ דני לוי שפיקד על הכוחות בכיכר הבימה והמעצרים הופסקו. במקביל לכל זאת חילקה המשטרה מאות דו"חות למפגינים בשל אי שמירת מרחק וכדומה. מהמשטרה נמסר כי טרם רישום הדוחות, הם כורזים ומזהירים את המפגינים לשמור על קפסולות, מרחק ולעטות מסיכה. למרות כל זאת המעצרים נמשכו.
מעצרים בתל אביב ובמקומות אחרים
גם ישי הדס, מראשיי 'קריים מיניסטר' נעצר בהפגנה מול ביתו של שר החוץ גבי אשכנזי בכפר סבא. לטענת אנשי המחאה המשטרה נקטה כלפיי המפגינים במקום אכיפת יתר אלימה, תוך דרישה מופרכת מהמפגינים להתמקם מאות מטרים מביתו. יחד עם הדס נעצרו שני מפגינים נוספים. מ'קריים מיניסטר' נמסר: " דווקא מול ביתו של אחד ממנהיגי כחול לבן, שמדבר גבוהה על שמירה על זכות ההפגנה, המשטרה התעמרה במפגינים ומנעה מימוש ראוי של הזכות למחות. גבי- הגיע הזמן להתעורר ולפרק את הממשלה לפניי שהנאשם מפרק את הדמוקרטיה."

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


מעצר אלים (פרסום לפי סעיף 27 א לזכוית יוצרים)

צילום: ציפי מנשה

צילום: רפי מיכאלי

מטעם הדגלים השחורים נמסר: ״משטרת ישראל נחלה הערב כישלון חרוץ בהגנה על המפגינים. למרות מכתב שנשלח אליה עם מיקומי ההפגנות, משטרת ישראל בחרה להפקיר את בטחונם של המפגינים והתרכזה ברישום ויח״צ של קנסות למי שנלחמים עבור המדינה. לאחר ארועי השבוע האחרון עולה השאלה האם מדובר בחוסר יכולת להגן על הציבור או חוסר רצון לעשות זאת״
בארגון הדגלים השחורים הוסיפו לדברים קראו לשרים יזהר שי ואורית פרקש-הכהן "לגלות אחריות לאומית ולהתפטר מממשלת נתניהו". הם הוסיפו כי "אנו נמצאים ברגע גורלי והיסטורי, מעל ל-1,000 הפגנות עם רבבות משתתפים, לא מוכנים לקבל יותר את המצב שהנאשם גורר אותנו אליו. המדינה זרקה השבוע לפח 35 מיליארד שקלים מכספי המיסים שאנחנו האזרחים שילמנו, רק בגלל האובססיה של נתניהו להפסקת ההפגנות". בארגון הוסיפו כי "המשך כהונתו של נתניהו מהווה את האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, משבר הקורונה לא ייפתר עד שנתניהו יתפטר".
על פי הערכת הדגלים השחורים הפגינו הערב כ 130 אלף בני אדם ברחבי המדינה כשהספירה מבוססת על מספרי מפגינים שנשלחים למובילי מחאת הדגלים השחורים ע״י מובילי הקבוצות השכונתיות שנפתחו השבוע. הדגלים השחורים: "מי שפגע בזכות ההפגנה, בדמוקרטיה, שזרק לפח 35 מיליארד שח מכספי משלם המיסים- קיבל היום את עם ישראל ברחובות. הזעם שהצטבר מתחיל להתפוצץ ומה שראינו היום ברחובות זה את מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. מגיע לכולנו מנהיג שעסוק בנו, האזרחים והאזרחיות, מנהיגות שעובדת עבורנו. הגיע הזמן ששאר חברי כחול לבן יפסיקו להלבין את מעשי הנאשם ויפסיקו לשרת אותו בממשלתו הרעה".


ישי הדס פונה לציבור

בני גנץ: תקיפת מפגינים בלתי מתקבלת על הדעת – על המשטרה לעצור את התוקפים

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ גינה בטוויטר את אירועי האלימות שאירעו הערב במהלך ההפגנות. הוא כתב כי "תקיפת המפגינים הערב ובימים האחרונים בלתי מתקבלת על הדעת. ההפגנות המתקיימות לפי ההנחיות הן דבר לגיטימי וחיוני בדמוקרטיה". הוא קרא למשטרה לפעול כדי "לשים את ידה על התוקפים ולמצות עימם את הדין". גנץ הוסיף כי "האלימות שאנחנו רואים בימים האחרונים נגד מפגינים, נגד שוטרים, נגד אנשי תקשורת בלתי נסבלת. את המגיפה ננצח רק ביחד, בסולידריות, בסבלנות ובסובלנות לאחר".
מארגון "אין מצב" נמסר בתגובה לאירועים האלימים שעליהם דווח, כי "ההסתה הפרועה של ראש הממשלה וחלק משרי הממשלה, למול המפגינים נותנת את אותותיה, והערב יש כבר מקרים של פגיעה במפגינים". בארגון הוסיפו כי "אנו קוראים ומבקשים מכולם לנהוג בכבוד איש לרעהו. אל תתנו להסתה של ביבי להרוס לנו את העם הנפלא והמדינה המצוינת שלנו".
לאור ריבוי המעצרים ותקיפות מפגינים ברחבי המדינה, ארגוני המחאה ״אין מצב״, ״קריים מיניסטר״, ״קומי ישראל״, ״החזית הורודה״, ״התעוררנו״, ״בעלבתים״ ו״הלם תרבות״ דרשו מהשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה להתפטר מיד. ״במקום לדאוג לשלום המפגינים, המשטרה הגיעה לשטח על מנת להתעמר בהם באלימות. האחריות הבלעדית לאובדן המצפון של המשטרה היא של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. אוחנה הפך את המשטרה למשטרה פוליטית בשירות הנאשם בפלילים. ניכר שרוחו המסיתה חלחלה מהפיקוד הבכיר לשטח.״ עוד הוסיפו בארגונים: ״בשבועות האחרונים המשטרה לא בוחלת באמצעים כדיי לדכא את המחאה ונוקטת באלימות קשה ומכוונות כלפיי מפגינים שומריי חוק, אך אינה מגינה עליהם מפני תוקפים פורעי חוק".

צילום: ציפי מנשה

 

ליאור שליין וח"כ מיקי חיימוביץ' (צילום: דן בר דב)
חברות הכנסת מירב מיכאלי, מיקי חיימוביץ' וליאור שליין בהפגנה (צילום: דן בר דב)

מהמשטרה נמסר כי בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור.

"לצערנו הערב התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי מחאות, כולל הפרות סדר, חסימות צירים ואירועי אלימות ולכן נרשמו דו״חות ובוצעו מעצרים היכן שנדרש, ובפרט במקרים בהם לא נשמעו להוראות ואזהרות השוטרים ואף התעמתו עמם.
המשטרה לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שיידרש ומתי שיידרש."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן