Skip to content

שלישי של אלף הפגנות

מאות מנסים לפרוץ משדרות רוטשילד, המשטרה חסמה אותם ומחלקת דו"חות. מנהיגי המחאה הודיעו לנתניהו: סגרת בפנינו את בלפור?, תקבל אלף הפגנות ברחבי המדינה בשלישי, חמישי ומוצאי שבת. קריים מיניסטר: נתניהו, לא ניתן לך לחמוק מאימת הדין. זמנך עבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נערכות הערב (שלישי) באלף מוקדים שונים ברחבי הארץ, זאת לאחר שרבבות הפגינו במאות מוקדים במוצאי שבת. כצפוי , ההפגנות הגדולות תיערכנה בתל אביב ובעוד חלק מארגוני המחאה מתכננים לערוך צעדות ברחבי תל אביב. המשטרה קראה למפגינים "להקפיד על עמידה במגבלות, כפי שאושרו ופורסמו בתקנות על ידי הממשלה". בין היתר הדגישו במשטרה את החובה להימצא במרחק של עד קילומטר מהבית, לשמור על מרווח של שני מטרים בין מפגינים, לעטות מסכות ואת האיסור לבצע צעדות. "לצערנו אנו נתקלים בקריאות של חלק מהמארגנים להפוך את מוקדי המחאה ל'צעדה אחת ענקית ברחובות תל אביב'", נמסר, "ואנו מדגישים כי יש בכך משום הדחת ציבור המשתתפים להפרת החוק".
אלפים הגיעו לבימה ולכיכר רבין. למרות ניסיונות הבלימה של המשטרה, מפגינים החלו לצעוד ממוקד המחאה בכיכר הבימה לכיוון שדרות רוטשילד, שם בלמו על ידי המשטרה שמנעה מהם להמשיך בצעדה ברחובות צדדיים.  הם שבו לשדרות רוטשילד כשהם קוראים: "דמוקרטיה או מרד". בהמשך הם נבלמו בהמשך שוב והחלו להתעמת עם שוטרים בניסיון לפרוץ את החסימה המשטרתית. השוטרים לא אפשרו למפגינים לעזוב את שדרות רוטשילד – והקיפו אותם בתוך מתחם במקום.

מהשטרה נמסר כי "החל מהשעה 21:00 לערך ועד לשעה זו, פתחו המפגינים בתהלוכות בלתי חוקיות ברחבי העיר , תוך שהם מפרים את הסדר הציבורי , לא מקפידים על הגבלות הקורונה , צועדים על צירי תנועה וכבישים ומתעלמים מהוראות השוטרים" וכי עד כה נרשמו עשרות דו"חות.

לקראת חצות, החלו המפגינים לעזוב את השטח והמשטרה החלה לאסוף את כוחותיה שנפרשו מתחילת הערב בכמות אדירה של ניידות, אופנועים ושוטרים.
תוך כך  הממשלה אישרה את הארכת הסגר בשבוע נוסף וכך גם את הגבלת המחאות בבלפור, עד 13 באוקטובר, זאת בשל  "מצב החירום המיוחד" שבמסגרתו הוטלו הגבלות על ההפגנות. במסגרת מצב החירום המיוחד מוארכת גם הסגירה מוחלטת של העסקים בישראל, למעט מקומות עבודה חיוניים. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת שר הבריאות על הארכת ההכרזה על מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה עד ל-13 באוקטובר 2020". מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובה לכך: "הנאשם ממשיך לחנוק את המדינה. מחדל של עשרות מיליארדים שתכליתו מניעת ההפגנות בבלפור. ביבי- הפכנו את כל המדינה לבלפור ונמשיך להיאבק כדיי לשחרר את ישראל משלטונך המושחת והכושל. לך!".

צילום: ציפי מנשה


מהפיכה (צילום: ציפי מנשה)


קנסות למוחים (צילום: ציפי מנשה)

הבימה (צילום: דן בר דב)
המשטרה חוסמת את המפגינם ברוטשילד (צילום: דן בר דב)

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 


צילום: רפי מיכאלי

צילום: רפי מיכאלי

צילום: ציפי מנשה)

כיכר הבימה (צילום:דן בר דב)
הבימה (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב


המשטרה מתחילה לאסוף את כוחותיה (צילום: ציפי מנשה)

בארגון הדגלים השחורים כתבו בדף הקבוצה: "המחאה נגד נתניהו רק תלך ותתעצם, עם ישראל דורש ראש ממשלה שדואג לבריאות ולכלכלה, לא כזה המסית כנגד האזרחים ועסוק רק בעצמו. 35 מיליארד ש״ח מכספי משלם המיסים נזרקו לפח בגלל החרדה של נתניהו מההפגנות. הדרך הכי נכונה לשמור על הבריאות של אזרחי ואזרחיות המדינה היא לצאת ולמחות נגדו עד שהוא יוחלף בראש ממשלה אחר, כזה ששם בראש סדר העדיפויות שלו את המדינה ולא את עצמו. נאשם- לך!״.
מתנועת כריים מיניסטר נמסר: "גם הערב כל המדינה בלפור. עם ישראל יתייצב בהמוניו בכיכרות ובצמתים עם מסר ברור לנאשם  – לך!  לא תקנות חירום ולא המשטרה הפוליטית של אוחנה יעצרו את ההתעוררות האזרחית האדירה נגד ראש הממשלה הכושל והמושחת שידעה המדינה שאחראי למחדל החמור ביותר מאז 73. ביבי – לא ניתן לך לחמוק מהדין ולרמוס את הדמוקרטיה, זמנך עבר".

רמות נפתלי (באדיבות כריים מניניסטר)

מהמשטרה נמסר: "בשעה זו ממשיכות להתקיים מחאות במספר מוקדים ברחבי העיר תל אביב. המפגינים מקפידים על ההנחיות", עוד מוסרת המשטרה כי המשטרה חוזרת ומדגישה כי יש להקפיד על כללי הריחוק , עטית מסיכה וקפסולת של 20 , להימנע מהפרות סדר ולהישמע להנחיות, למען שמירה על ביטחונם ובריאותם של  המשתתפים. "כן למחאה – בהתאם לחוק ולשמירה על הבריאות", מוסרים מהמשטרה.  אך במטה ארגוני הצעירים: ״בעלבתים״, ״הלם תרבות״, ״חזית ורודה״, ״אנחנו התקווה״, ״התעוררנו״ ו״קומי ישראל״ , מסרבים להאמין למשטרה וטוענים: "אנחנו מקבלים דיווחים שהמשטרה מתמקמת ברחובות הקטנים מסביב לכיכר הבימה ומתכננת לנסות לעצור את "מובילי המחאה" ברגע שנתחיל לצעוד. נגלה להם סוד – העם לא צריך אותנו בשביל לצעוד נגד הכישלון של הממשלה המושחתת הזאת. אין אמון אנחנו התקווה."

כיכר הבימה בתחילת הערב (צילום: דוברות המשטרה)

 

מושב בני ציון (צילום: דן בר דב)

2 Comments

  1. פנינה ואליס
    6 באוקטובר 2020 @ 23:24

    תודה לכם . את שריד השפיות במדינה
    במעשיכם אתם יכולים להציל את המדינה מהרס טוטאלי כלכלי וערכי.אתם מצילי ההיה ומקדמי העתיד.
    תודה

  2. פנינה ואליס
    6 באוקטובר 2020 @ 23:22

    אתם העתיד של המדינה ובעצם עשייתכם מונעים את קריסתה הטוטאלית של המדינה .
    תודה לכם אתם גם המפרש וגם הרוח הנכונה .
    בעזרתכם ו מעשיכם תחזור ספינת המדינה לנתיב הערכי לנתיב שיוביל לחוף מבטחים . תודה גדולה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן