Skip to content

יצהר: מתנחלים תקפו מוסקי זיתים ומתנדבים למסיק

מתנדבים ומוסקי זיתים פלסטינים שהחלו במלאכת מסיקת הזיתים ספגו צטחי אבנים מהמתנחלים. אש הוצתה בשדות הפלסטיניות. צה"ל נכח מקום אך לא עשה דבר. חיליו איפשרו לפורעים לרדת בין החיילים לעבר הפלסטינים ואץ לתקוף אותם פיזית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתנחלים מיצהר תקפו הבוקר (רביעי) ורגמו באבנים קבוצת חקלאים מוסקי זיתים פלסטינים מחווארה ומתנדבים שעזרו להם במסיק הזיתים שנערך באדמה הפרטית של הפלסטינים. כוח צה"ל שנכח במקום ירד לעבר הפלסטינים ובעקבותיו ירדו המתנחלים, המשיכו ליידות אבנים ואף תקפו אותם פיזית כשהם  מצויים בין חיילי הכוח שנוכחים כל העת ולא עושים דבר למנוע את התקיפה. שנים מהמוסקים, תושבי חווארה, נפצעו ופונו לבית הלולים בשכם וארבעה מתנדבים שספגו חבלות בגופם טופלו בשטח.

היום בסביבות 10:00 הגיעה קבוצת חקלאים פלסטינים ומתנדבים למסוק עצי זית, באדמות חווארה. ע"פ עדויות בסביבות השעה 11:30 קבוצת מתנחלים ירדה מכיוון יצהר, והמתנחלים התחילו לזרוק אבנים ממרחק על החקלאים והמתנדבים.

בשלב מסוים, הגיע לשטח רכב צבאי ואז המתנחלים הגבירו את התקיפה. התוקפים רצו לתוך המקום שבו היו החקלאים, ותקפו אותם פיזית בנוסף לזריקת האבנים. החיילים שהיו בשטח לא סייעו לפלסטינים, ובמקום זאת, הם ירו גז מדמיע ורימוני הלם לעבר החקלאים, וגירשו אותם מהשטח.

מתנחל רעול פנים מכה פלסטיני- החיילים צופים ולא עושים דבר (צילום באדיבות: אינטרנשיונל סלידריטי מובמנט)

לאחר התקיפה של החקלאים והמתנדבים, עדי ראיה מסרו כי המתנחלים שברחו בחזרה ליצהר ובעת בריחתם הציתו אש בשדות של חווארה וגרמו לשריפה גדולה. מספר רב של עצי זית עלו באש. בשעה זאת האש ממשיכה להשתולל בשטח, וכבאיות פלסטיניות לא יכולות להגיע למוקד השריפה.

כאמור, שני תושבי חווארה נפצעו בתקרית ופונו לבית החולים בשכם עם חבלות בגופם, בנוסף אליהם טופלו בשטח ארבעה מתנדבים שנפצעו.
מדובר צה"ל נמסר כי החיילים פעלו לפיזור הכוח וכי לא ידוע לו על תקיפות של פלסטינים כשחיילי צה"ל נמצאים בין התוקפים ולא עושים דבר למניעת התקיפה. סרטון שהגיע לידי מגפון ניוז ממחיש את הדברים ניחוחה. המתנחלים מצידם לא מתייחסים לתקיפות החקלאים והמתנדבים אלא טוענים שהפלסטינים והמתנדבים הגיעו לשטח לפטרל ולהפגין נוכחות וביניהם יונתן פולק שמוביל לטענת המתנחלים בשנים האחרונות התפרעיות מידי שבוע ברחבי יו"ש. לכן, כך מסבירים הממתנחלים: "תושבי היישוב וכוחות צבא ומשטרה שהגיעו למקום הרחיקו את הפורעים. תלונה בעניין כנגד פולק הוגשה למשטרת ישראל כעת בידי התושבים". עוד נמסר מהמתנחלים כי "כעת, הכוחות מתמודדים עם שריפה והצתות שבוצעו במקום. אין סכנה בשלב זה לבתי היישוב."


צפו בסרטון התיעוד


תקיפת הפלסטינים – צפו  (צילום באדיבות מחמוד פאוזי)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן