Skip to content

רבבות הפגינו ברחבי המדינה. מאות צעדו מהבימה לפלורנטין. המשטרה כלאה אותם ב"מכלאה"

חמישי של הפגנות ברחבי המדינה. תומכי נתניהו תקפו מפגינים, ריססו בפלפל, תקפו פיזית, זרקו ביצים וקללו. בתל אביב נעו מאות מכיכר הבימה לפלורנטין וכשבקשו להמשיך ליפו נחסמו בידי המשטרה אשר תחמה אותם שוב ב"מכלאה" שיצרה צפיפות לא בריאה. מפגינה אחת נעצרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מאלף מפגינים כנגד נתניהו, יצאו הערב (חמישי) מכיכר הבימה ונעו לכיוון פלורנטין בדרום העיר.  מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר יצאו המפגינים לתהלוכה בלתי חוקית מכיכר הבימה. הצועדים צועדים על ציר תנועה מרכזי, אינם מקפידים על רווחים כנדרש ובכך מסכנים  את שלומם ושלום משתמשי הדרך וכן מסכנים את בריאות הציבור תוך הפרת הנחיות הקורונה", לאחר שהמשטרה חסמה את כוונת המפגינים לנוע מפלורנטין ליפו, החלו לנוע המפגינים חזרה אל כיוון הבימה, אך לפי שעה ההפגנה נמשכת ומפגינה אחת בת 20 נעצרה לאחר שסירבה להזדהות, כך לטענת המשטרה שמסרה: "בהמשך לתהלוכה לא חוקית שהתקיימה ברחובות תל אביב והגיעה לשכונת פלורנטין, הבחינו שוטרים במפגינה אשר אינה עוטה מסיכה על פניה. המפגינה סירבה לעטות מסיכה, סירבה להזדהות , תקפה שוטר בבעיטות לגופו ואגרוף לפניו ואף ניסתה להתנגד בכוח למעצרה. לנוכח האמור, המפגינה , בשנות ה 20 לחייה, נעצרה והיא נלקחה כעת לזיהוי וחקירה במשטרת מחוז ת"א".

צילום: ציפי מנשה


צילום ציפי מנשה


כולאים את המפגינים ב"מכלאה" (צילום באדיבות דסק עושים תקשורת)


לא תצליחו להשתיק אותנו. תגובת קריים מיניסטר – חובה לצפות (צילום ועריכה באדיבות קריים מיניסטר, הדרה אורן)


לא תצליחו לכלוא אותי (צילום: ציפי מנשה)

אוהדי נתניהו תקפו מפגינים בגז פלפל ומכות אגרוף, קרעו שלטים וכרזות

קודם לכך הפגינו רבבות בני אדם כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ברחבי הארץ. במספר מוקדים הגיעו מספר מועט של תומכי נתניהו ומצדם לא הסתפקו במחא נגדית, אלא התקרבו למפגינים, קיללו, ירקו, קרעו שלטים ודגלים, תקפו פיזית ואף התיזו גז פלפל על מפגינים.

בגשר הולכי הרגל בר- אילן אירעה תקיפה וריסוס גז פלפל לעבר משתתפי המחאה בגשר.  מהמקום פונה אדם במצב קל( ע"פ גורמי הרפואה) לבית החולים תל השומר. הדגלים השחורים על אירועי התקיפה: "הערב המשיכו התקיפות של המפגינים. זהי תוצאה ישירה של ההסתה של נתניהו, שלא גינה אפילו פעם אחת את האלימות הקשה. נתניהו רוצה אותנו מפוחדים, מוכים, חבולים- וכנראה מתים. אבל אנחנו לא מפחדים לא ממנו, לא מהבריונים. בשבת הקרובה נצא בכל הארץ, במספרים שהארץ טרם ראתה ונקרב את היום שנתניהו יילך הביתה!".


חולון, מתחזה לשוטר, תוקף וקורע כרזות ודגלים (פרסום לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים)

בתוך כך, בסמוך ל 18:30 אירעה תקיפה אלימה של מפגינים שהפגינו ברחוב בן יהודה, צומת רחוב הפועל בכפר סבא. רכב עם שלושה אנשים עצר במפתיע. מתוכו יצאו שני בריונים ותקפו פיזית את המפגינים. דרור זונשיין שנכח באירוע האלים מספר: "אותו אחד שיצא מהרכב והרביץ, עמד לפני זה עם רכבו ברמזור שבצומת של בית האבות וצעק לזקנים שהפגינו שילכו להזדיין בתחת ועוד כל מיני. אחד הזקנים לא שמע טוב וניסה להתקרב לשמוע מה הוא אומר וביקשתי ממנו להתרחק כי פחדתי שאם הוא ידבר עם פח האשפה הזה הוא יצא אליו וירביץ לו. מסתבר שלא סתם פחדתי. מזל שהזקן הזה הקשיב לי".


כפר סבא. תקיפה אלימה ואגרוף למצלמה (צילום: אורי מירז)

אורי רמז שהגיע למקום וצילם את האירוע מודאג: "אני חושב שכבר יש מישהו ברחבי המדינה שיושב, מנקה ומשמן את האקדח. הרצח כבר בדרך, עניין של ימים". רמז: ההאירוע הסתיים כשלפתע ניגשה אל הביריונים בחורה וריססה לעברם גז פלפל. הם נמלטו למכונית ומכיוון שעדיין צרבו עיניהם, הבחורה שישבה ברכב נהגה והם נמלטו.
– הוגשה תלונה במשטרה?
" הגיעה ניידת ואני סיפרתי לשוטר את שקרה והוא גם לקח ממני את הסרטון שצילמתי עם מספר הרכב של התוקפים".
גם בדרך נמיר שבתל אביב נפגעה אחת המוחות מביצה שהושלכה לעברה.

ממטה ארגוני הצעירים נמסר: "שוב תקיפות של מפגינים כולל ריסוס מפגינים בגז פלפל. שוב שתיקה בהסכמה של הממשלה. לא ניתן להם לנרמל את האלימות. נשטוף את הרחובות עד שננצח. התקווה שלנו תשבור את השנאה".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "ההסתה הפרועה של הנאשם מבלפור וכלביי התקיפה שלו בליכוד כלפיי המפגינים לא פוסקת והמון מוסת יוצא לתקוף. ביבי- האחריות לדם שיישפך רשומה על שמך. אנו דורשים מהמשטרה לשים את ידיה על כל מי שמעז לתקוף אזרחים ולמצות את מלוא הדין. אין לנו שום ציפייה מנתניהו, שבנה את שלטונו המושחת על הסתה ושיסוי לגנות. בטח שלא לקחת אחריות. לא נירתע ולא נעצור עד שיילך!"

חה"כ עופר כסיף הגיב לאלימות כלפי המפגינים ואמר כי "רה"מ נתניהו הוא מסית סדרתי וחסר מעצורים לאלימות. האיש שהסית בהצלחה לרצח רבין סימן את המפגינים נגדו כאויבי המדינה ומפיצי מחלות, ובשליחותו יצאו עשרות בריונים וביצעו תקיפות שהמשיכו גם היום. דם המפגינים בראש הממשלה". כסיף הוסיף ואמר כי "במדינה מתוקנת נתניהו היה נאשם כעת בהסתה ומוחזק במעצר עד תום ההליכים"

רבבות בהפגנת הדגלים השחורים

רבבות אזרחים השתתפו בהפגנות הדגלים השחורים ברחבי הארץ כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים, התרכזו במאות מוקדים בשל הגבלת ההפגנות בחוק הקורונה. אמש אישרה הממשלה באישון לילה את תקנות ההגבלות על ההפגנות עקב "מצב החרום" בשבוע נוסף.
כאמור, השבוע, אישרה הממשלה הארכה בשבוע נוסף, עד 13 באוקטובר, את "מצב החירום המיוחד" המאפשר להטיל הגבלות על הפגנות. בין היתר, מצב החירום המיוחד מאפשר להגביל הפגנות למרחק של עד קילומטר ממקום המגורים, בקבוצות של עד 20 בני אדם. ועדת החוקה צפויה להתכנס ביום ראשון לדון על הארכת מצב החירום המיוחד ולאשרו.

ירושלים (צילום: ג'נין תמי וולף)
יפו (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
שרשרת אנושית (צילום: דן בר דב
גשר המיתרים (באדיבות הדגלים השחורים)
מתת בגליל (צילום באדיבות הדגליםמ השחורים)

 

בית המשפט דחה את ערעור המשטרה שבקשה להרחיק את ישי הדס מבלפור

היום, דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את ערר המשטרה על בקשתה להרחקת את אחד ממובילי המחאה בבלפור ומראשי ארגון "קריים מיניסטר", ישי הדס ממתחם ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור ל-60 ימים. במהלך הדיון היום אמרה המשטרה לבית המשפט כי בקשתה נסמכת על שיחה שקיים הדס מיוזמתו בה עדכן על הצבת מערכת ההגברה במתחם ההפגנה וטענה כי הדס התחייב שלא להשמיע מוזיקה. בתנועת קריים מיניסטר מבהירים  כי הדס לא התחייב בשום שלב וכי מדובר בניסיון בזוי של המשטרה להוליך שולל את בית המשפט בטענה כי התקיים סיכום מקדים על תנאיי שימוש.

"אנו מכירים היטב את פסיקת בג"צ ופועלים לפיה", אומרים בתנועת המחאה,  "מצער שהמשטרה, אחריי שלקחה את החוק לידיה מנסה לכפות על המפגינים תנאים דרקוניים לא חוקיים, תוך שהיא מנצלת את רצונו של ישי הדס לשתף אתה פעולה. המשטרה שכחה שתפקידה היא לאפשר את ההפגנות כחוק, להגן על המפגינים ולסייע להם במימוש זכות המחאה".

כאן המקום לציין כי בג"צ קבע במפורש כי ניתן להשתמש במגפונים ומערכות הגברה עד השעה 23:00. בג"צ הודיע כי השימוש בצופרים יופסק ב 21:30.  למרות זאת, בהפגנה האחרונה בבלפור, בסביבות השעה 21:50 הגיעה קבוצה גדולה של שוטרים וללא כל התרעה מוקדמת החרימה את הציוד תוך נקיטת אלימות כלפיי מפגינים ששהו בסמוך. בזמן האירוע נכחו בשטח מפקד המחוז דורון ידיד וממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן. עד רגע זה מסרבת משטרת מוריה להשיב את הציוד לבעליו.

עו"ד גונן בן יצחק, שייצג את הדס בבית המשפט סיכם לאחר הדיון את הדיון ואמר: " בית המשפט שוב זרק את משטרת ירושלים מכל המדרגות וסיכל עוד ניסיון מביש לתפור תיק לאחד מראשי המחאה. משטרת ירושלים ממשיכה להתעמר במפגינים ולפגוע בזכות המחאה, תוך הצגת טיעונים מופרכים בשיטת מצליח, בהוראה ישירה מהפיקוד הבכיר. נחזור שוב כמו תקליט שבור – אסור שדורון ידיד יהיה מפכ"ל."

הפגנות מול ניסנקורן ואוחנה. הדגלים השחורים: זאת דוגמה לפני הפגנות הענק שצפויות בשבת הקרובה

הפגנות נוספות נערכו  גם מול ביתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, שם סבבו מכוניות הדגלים השחורים את הכיכר הסמוכה לביתו ומול ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מולו הניפי המפגינים את כרזת הצוללות  הדורשת חקירה בנושא החמור.
מטעם הדגלים השחורים נמסר כי "למעלה מאלף מוקדים ברחבי ישראל, במרחק של קילומטר מהבתים- עשרות אלפים יוצאים למחות נגד הנאשם תחת הסיסמא : ביבי-לך!".
בדגלים השחורים מציינים כי לאחר הפגנות הקילומטר בשבת ושלישי, זהי הפעם השלישית בשבוע האחרון שיוצאים עשרות אלפים למחות נגד נתניהו, "זאת לפני הפגנות הענק שצפויות בשבת הקרובה".

הדגלים השחורים מסבירים כי "כל יום שנתניהו יושב על כיסא ראש הממשלה זה יום שעולה למשק הישראלי מיליארדי שקלים. עסקים שנסגרים, תיקי הוצאה לפועל נפתחים, משפחות שמתמוטטות- הכל מוקרב על המזבח של עצירת ההפגנות מול ביתם של ביבי, יאיר ושרה. מדינת ישראל נחטפה על ידי נאשם שמתנהל בפאניקה והיסטריה. עם ישראל לא רוצה בו עוד, זאת הסכמה רחבה בימין ובשמאל, אצל החרדים והערבים, חילונים ודתיים: הגיעה השעה לראש ממשלה שדואג לאזרחים ולאזרחיות ולא לעצמו".
בתוך כך נענה בית המשפט העיון לעתירת התנועה לאיכות השלטון, ואחרים נגד ההגבלות על ההפגנות וקבע דיון ליום שלישי הבא בהרכב של שלושה שופטים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן