Skip to content

בסמוך לשתיים לפנות בוקר הסתיימה הפגנת המחאה בתל אביב

המשטרה תחמה את המפגינים בשכונת פלורנטין ולא אפשרה להם לצאת מבלי שיציגו תעודת זיהוי. אלו שסירבו נותרו במתחם. ב02:00 הסירה המשטרה את הכיתור והמפגינים התפזרו. 3 מפגינים נעצרו. מוקדם יותר, במחאת הדגלים השחורים השתתפו אלפים שהתפרשו על פני מאות מוקדים במדינה. חלק מהמפגינים הותקף בביצים, בגז פלפל ובמכות אגרוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב המחאה בתל אביב הסתיים בסמוך ל 02:00 לפנות בוקר (שישי) לאחר שהמשטרה שחררה את אחרוני המוחים מהמתחם בה תחמה את המפגינים בפלורנטין. 3 מפגינים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים והדחה להפרת החוק. כמו כן נרשמו למעלה ממאה דו"חות, בגין הפרת הנחיות הקורונה ובכלל זאת אי עטיית מסכות והמצאות במרחק העולה על ק״מ מבית המגורים. הפגנת המחאה החלה בכיכר הבימה לאחר מאות הפגנות של הדגלים השחורים שנערכו על פני המדינה, מאילת בדרום ועד קריית שמונה, ראש פינה בצפון. במהלך ההפגנות הותקפו מוחים בביצים, בפגיעות פיזיות ובריסוס פלפל.

צילום: ציפי מנשה

 

תחמו את המפגינים ולא אפשרו להם לצאת ללא זיהוי (צילום: רפי מיכאלי)

 


100 דו"חות חילקה המשטרה (צילום: ציפי מנשה)

בסמוך ל20:30 החלו המוחים לנוע מכיכר הבימה וצעדו עד פלורנטין, שם נבלמו על ידי כוחות המשטרה שתחמה אותם ולא אפשרה למפגינים לצאת, אלא עם הצגת תעודת זהות לפני השוטרים. בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר, פתחו השוטרים את המחסומים ואפשרו למשתתפי הפגנה שעדיין נותרו במקום להתפזר מבלי להזדהות. המשטרה טוענת כי בתחילת הערב המפגינים הקפידו על ההנחיות ומימשו את זכותם למחאה, תוך שמירה על הגבלות הקורונה ועל בריאותם. אלא שאז "החליטו המפגינים להפר את החוק בבוטות ולקיים תהלוכות בלתי חוקיות על צירי תנועה מרכזיים במשך שעות , ללא כל תיאום מקדים עם המשטרה , תוך סיכון חייהם וסיכון יתר משתמשי הדרך", וכי "החל מהשעה 20:30 לערך ובמשך מספר שעות, המפגינים צעדו בתהלוכות בלתי חוקיות ברחבי העיר על צירי תנועה וכבישים, תוך שהם מפרים את הסדר הציבורי, דורסים ברגל גסה את הנחיות הקורונה ובכלל זה, צועדים קילומטרים רבים בצפיפות, חלקם ללא עטיית מסכות ותוך התעלמות מהוראות השוטרים". עוד נטען כי מסיבות אלו בסמוך ל-23:00 (חמישי) נאלצה המשטרה לחסום את המשך התהלוכות ולרשום דו״חות. אך למרות כל זאת המפגינים המשיכו במחאתם עד לסיום האירוע. במשטרה הוסיפו כי נציג המשטרה בפלורנטין אמר למפגינים שצעדו בסך הכול כ-14 ק"מ ברחבי העיר כי "כל מי שרוצה לצאת שיעמוד בתור, יזדהה וניתן לו לצאת". הוא גם הבהיר כי בשל השעה המאוחרת המשטרה תחרים מגפונים למפגינים. לטענת המשטרה אחת המפגינות שנעצרו הכתה שוטר לאחר שהאחרון ביקש ממנה לעטות מסכה והיא סירבה. המפגינה בשנות ה-20 לחייה נעצרה והועברה לחקירה במשטרת מחוז תל אביב.
" לצערנו,למרות החופש והזכות המלאה להביע מחאה לגיטימית, שוב בחרו המפגינים להפר את הסדר, תוך קיום תהלוכות ברחבי העיר ,הקמת רעש צפצפות ומגפונים והתעלמות מהוראות השוטרים", סיכמו במשטרה.

מתנועת קריים מיניסטר נמסר כי "אנו ממשיכים לקבל עדויות על אלימות פיזית ומילולית בעשרות מוקדיי ההפגנות ברחביי הארץ. בלתי נתפס שבמקום להפגין נוכחות בשטח ולהגן על המפגינים, המשטרה הפוליטית והאטומה של אוחנה משקיעה את כל שוטריה ומשאביה בחלוקת דו"חות, מעצריי שווא ובמשחקי תופסת עם מפגינים לא אלימים בתל אביב. מול ההתעמרות המכוונת ולמרות אזלת היד, המחאה תמשיך להתעצם. לא נעצור עד שביבי יילך!"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן