Skip to content

שבת של מחאות – אלפים רכבו בבוקר, רבבות הפגינו על הגשרים, אלפים צעדו בתל אביב

הפגנת השבת החולפת הוכיחו כי ההפגנות המחאה מתעצמות מאוד. ציבור שלא יצא להפגין, יוצא כעת. אולי זו הסיבה שבליכוד ניסו להפריח שמועות שהמפגינים מזויינים בגז מדמיע, עובדת כזב שהופרכה מייד. בירושלים הותקפו מפגינים ליד מעון ראש הממשלה בביצים ואבנים מגג אחד המבנים, בנהריה ניסה אוופנוען לדרוס מפגינים וברח, 4 מפגינים נעצרו בירושלים, 4 בתל אביב. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעט אחרי חצות ליל שבת הסתיימה ההפגנה. 200 אלף מפגינים ברחבי המדינה, ולמעלה מ 7 אלפים מפגינים במצעד שנמשך על פני יותר מ 6 שעות בתל אביב, ו כ- 700 מפגינים בכיכר פריז בירושלים, שלחו גלי הדף שזעזעו גם בלפור. 4 מפגינים נעצרו בירושלים ועוד 4 נעצרו בתל אביב. כעת החל שעון החול לטפטף לקראת ההפגנה בבלפור המיועדת למוצאי שבת הבאה. מוביל מחאת היחידים, תא"ל אמיר השכל, תנועת הדגלים השחורים, תנועת קריים מיניסטר וארגוני הצעירים מתכננים להציף את ירושלים מ 200 אלף מפגינים. נתניהו, ככל שניסה להלהיב ולהפעיל את נאמניו, ולמרות הקריאה ברשתות החברתיות של פעילי הליכוד להגיע להפגין בכיכרות ובגשרים מול ציבור המחאה, התאכזב שוב. הם לא הגיעו. למעט מספר בריונים שהשליכו אבנים וביצים  בירושלים, ושני בריונים שניסו לקרוע שלטים בחולון.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

בסמוך ל23:30 פרסמה נאמנת נתניהו, חברת הכנסת מאי גולן בדף הפייסבוק שלה קריאה "לעצור את העבריינים מיד", וטענה כי מארגני ההפגנות "הם חברי פשע מאורגן שמסיתים ללא כל מורא וקוראים לפגיעה בכוחות הביטחון".  גולן מודאגת מאוד: "אם האלימות הקשה הזו לא תיעצר עכשיו – עוד ירצח פה שוטר חס ושלום ומשם הדרך לאנרכיה מלאה שאותם אנרכיסטים כל כך רוצים, תהיה קצרה מאוד" וקוראת למשטרה לעצור את העבריינים.  "אגב", היא הוסיפה, "הפחדנים הסירו את הפוסט כמו לא מעט פוסטים שהם מסירים, וכמו שכבר כינו בפוסט רשמי את רה"מ – היטלר ואז מחקו וגם אז טענו לפייק וזאת למרות שהיה צילום מהדף הרשמי שלהם", ולסיום הפוסט היא מטיחה באנשי המחאה: "זה לא יעזור לכם כי אנחנו עם האצבע על הדופק; אתם אולי תמחקו, אבל את הכוונות האמיתיות שלכם לא תסתירו מאיתנו" (שגיאות התחביר במקור א.מ). אל הפוסט היא תיספה צילום של הפוסט מדף הקריים מיניסטר. בקריים מיניסטר הגיבו מייד ומסרו כי "בשעות האחרונות מופצים ברשתות צילומיי פוסטים מזויפים מעמוד הפייסבוק של תנועת קריים מיניסטר" וטענו כי "מדובר בפייק ניוז. זיוף נמוך ושפל עם טביעות אצבע ברורות של אנשיי בלפור שחלקם כבר נתפסו על חם מסתננים להפגנות", "אנו דורשים מהמשטרה לפתוח בחקירה בדחיפות כדיי לאתר את מפיציי השקרים ודורשים לחזור בה מיד בכל במה אפשרית מהניסיון לייחס לקריים מיניסטר את אשר נכתב בפוסטים המזוייפים", זעמו בתנועה.  דקות ספרות לאחר מכך, הופיע בשידורי ערוץ 13 שידוע בנטייתו לבלפור, קצין משטרה, סנ"צ זיו שגיא שהקריא מדף שלפניו את הודעת הפייק שיוחסה לקריים מיניסטר על קריאה לשימוש בגז מדמיע. בתנועה לא המתינו ומייד הודיעו כי במידה ותוך חצי שעה "סגן ניצב זיו שגיב לא יתנצל בשעה הקרובה ויחזור בו מהפצת הפייק בשידור ישיר באולפן חדשות 13, תוגש נגדו תביעת דיבה מחר בבוקר". "משטרת ישראל חצתה היום קו אדום ובאופן בלתי נתפס משתפת פעולה עם הפצת הפייק כלפינו מבלי לבדוק. לא נותר לנו אלא לקבוע חד משמעית שהמשטרה היא משטרה פוליטית שעושה הכל כדיי לחבל במחאה בשירות הנאשם מבלפור בהוראת השר אוחנה. נגיש תלונה עוד הלילה על הפצת הפייק, לא שיש לנו ציפיות ממישהו שם,, נמסר מהארגון.  וכבמטה קסם, הודיעה דוברות המשטרה כי "בהמשך להודעה אודות פרסומים ברשתות החברתיות , נבהיר כי לפני זמן קצר  יצאה הודעה מטעם דוברות קריים מיניסטר המודיעה  כי הפרסומים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגענים אחרים לא פורסמו מטעמם וכי מדובר בפייק ניוז" (ההדגשה במקור) ובנוף הודיעה המשטרה על מעצר 4 מפגינים בהפגנות בתל אביב. למגפון נודע כי ביניהם גם יגאל רמב"ם ממובילי מחאת 2010, שנעצר ושוחרר לפני יומיים מסיבות דומות. נראה היה שהשוטרים אבדו מיכולתם להרתיע ומצלמת מגפון קלטה קצין משטרה מוריד מאופניו את אחד מרוכבי האופניים שנע ברחוב פרישמן עם המפגינים, לקח ממנו פרטים, נתן לו דו"ח על הפרת מרחק הסגר של למעלה מקילומטר ואז התכופף קצין המשטרה, הוציא מגלגלי האופנים את הוינטיל, והוציא את האוויר מגלגלי האופניים. "תחזיר לי את הוינטיל", ביקש הצעיר, "איך אוכל לחזור הביתה?", "אין לי אותו", עננה לו איש המשטרה, "זרקתי אותו". לקראת 01:00 של יום ראשון הסתיימה ההפגנה.

פרסום הפייק ניוז (צילום מדף הפייסבוק של חברת הכנסת מאי גולן)

הדגלים השחורים – למעלה מ 1300 נקודות ברחבי המדינה

הפגנת הענק של ליל שבת הגיעה אחרי שאלפים רכבו בשעות הבוקר ברחבי המדינה כשהם נושאים את דגלי ישראל ודגלים שחורים ולאחר שמאות אלפים הפגינו משעות אחר הצהריים על פני הגשרים, הצמתים והכיכרות, כשלהערכת תנועת הדגלים השחורים הפגינו הערב 210 אלף מפגינים ברחבי המדינה כשהם פרושים בלמעלה מ 1300 נקודות.
תנועת הדגלים השחורים הגיעה לידי הערכה זו לאחר שבמהלך השבוע האחרון הקימה התנועה  מערכת ניהול לוגיסטית בה כל מנהל נקודה כזו מזין את מספר המפגינים באותה נקודה. "מספירה חלקית וע"פ חישובים שעשינו אנו מעריכים כי היום יצאו למעלה מ210,000 ישראלים וישראליות למחות נגד שלטונו של הנאשם", עוד נמסר מהתנועה כי "יצוין כי ישנם עוד מוקדי הפגנה שלא מחוברים למערכת שלנו".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


צילום רפי מיכאלי


צילום: רפי מיכאלי

צילום: רפי מיכאלי
הליכוד: הפגנות השמאל משודרות לייב ונתניהו ימשיך להציל חיי אזרחים

מהליכוד נמסר בתגובה על המחאות: "הפגנות השמאל שמשודרות בשידור חי בטלוויזיה לא יכולות לטשטש את העובדה שראש הממשלה נתניהו מוביל בהצלחה את הסגר שמוריד את התחלואה. בשעה שראש הממשלה מנהיג יציאה זהירה ואחראית מהסגר, כולל פתיחת עסקים קטנים, מדינות מרכזיות באירופה רק ייכנסו לסגר. שהשמאל ימשיך להפגין – וראש הממשלה נתניהו ימשיך להציל את חייהם של אזרחי ישראל".

הדגלים השחורים מסרו בתגובה לפרסום הליכוד: "זהו ערב היסטורי שמקרב אותנו להחלפת נתניהו. לישראלים ולישראליות שיצאו בכל המדינה מגיעה הנהגה שעובדת עבורם. מדינת ישראל נמצאת בסגר שנועד לעצור את ההפגנות לא את הקורונה. מגיפה של שנאה והסתה מפלחת את ישראל והתרופה היא החלפת ראש הממשלה. ביום שני יש אי- אמון, היום העם הצביע אי אמון, כדאי שגם הכנסת תעשה זאת".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר: ""אלפים בתל אביב וכרבע מיליון ברחביי הארץ במסר ברור לנאשם – סיום שלטונך קרוב מתמיד! זהו מופע החימום לקראת חזרתנו  לבלפור. לא ניתן עוד יד לחוקי דיקטטורה ולסגר הפוליטי. נקעה נפשנו מהמחדלים והשקרים של ראש ממשלה מושחת כושל וסחיט. ממוצש הקרוב נחזור לבלפור עד שתלך!".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


מעצרים: צילום ציפי מנשה


אייל נאור, אחד מהמפגינים מסביר מדוע יצא למחאה (צילום: ציפי מנשה)


ביקשה ללכת הבית ונעצרה (צילום: ציפי מנשה)

ביביסטים יידו אבנים וביצים בירושלים, ובנהריה ניסה אופנוען לדרוס מפגינים

במהלך הערב עצרה המשטרה 2 צעירים באזור המדיטק בחולון לאחר שניסו לקרוע דגלים של המוחים וסירבו לעזוב את המקום כאשר כוחות המשטרה שהיו במקום הורו להם להתרחק מהמוחים, על מנת למנוע עימותים ביו הצדדים. בנהריה חוקרת המשטרה תלונה לפיה רוכב אופנוע עלה על המדרכה וניסה לדרוס מפגינים. איתמר ברגר ממובילי המחאה בנהרייה סיפר כי בעת שהם עמדו על אי התנועה המצוי בצומת נהרייה/ מעלות / שלומי, הגיח לפתע אופנוען שרכב במהירות לעברם כשהוא עולה על המדרכה וכמעט פגע במפגינים, הוא המשיך במהירות לתוך שדרות הגעתון בעיר כשהוא מרים את גלגל האופנוע הקדמי באוויר, ונעלם. משטרת תחנת נהריהקיבלה לידיה את סרטוני המפגינים והוציאה את צילומי מצלמות האבטחה שמציות בצומת לצרכי זיהוי האופנוען.

 תל אביב

כ7 אלפים מפגינים יצאו הערב מכיכר הבימה ופתחו בצעדה ונחסמו ברחוב ארלוזורוב. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "לך", "דמוקרטיה או מרד" ו"נתניהו – לכלא". באשר לעימותים בתל אביב מסרה המשטרה כי "מפירי סדר שצעדו עם מיצגים תקפו שוטרים והתעמתו איתם. הם השליכו לעבר השוטרים את המיצגים, תקפו והתעמתו עמם. מפירי הסדר מתהלכים בצירים המרכזיים תוך חסימת הצירים והפרת הסדר הציבורי". המשטרה טענה כי כמה שוטרים נפגעו וטופלו. היא קראה למפגינים להימנע מהפרת הסדר הציבורי ו"להימנע מסיכון בריאותו ושלומו של הציבור". בהמשך מסרה המשטרה כי עצרה גם מפגינה שריססה צבע על ניידת משטרה". אלא שבסיומו של יום, לא נפגעו שוטרים ולא אירעו עימותים אלימים במיוחד.

לקראת 01:30 הודיעה המשטרה כי בתל אביב הסתיימה המחאה עם 4 עצורים ועשרות דו״חות למפרי הנחיות הקורונה. "לצערנו, הערב בוצעו הפרות רבות וחמורות הן של הסדר הציבור והן הפרות של ההנחיות לעניין נגיף הקורונה" סיכמה המשטרה והוסיפה כי "מפגינים רבים  הפרו את הסדר, חסמו צירים,  התעלמו מהוראות השוטרים , ובחלק מהמקומות נקטו באלימות פיסית ומילולית. חלקם הגדול  הפרו בבוטות את הנחיות הקורונה  כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור". במשטרה טענו כי חזרו וכרזו למפגינים להתפזר אך אלו התעלמו מהקריאה.
אלא שעל פניו נראה היה כי המעצרים או חלקם נשמעו הזויים. כך לדוגמא נגשה מפגינה אל השוטרים ובקשה מאחד השוטרים שכיתרו את המפגינים לאפשר לה ללכת הביתה, אך השוטרים לא פתחו בפניה את הסגר. "איך אוכל להגיע הביתה." היא שאלה ובתגובה נדרשה להציג תעודת זהות ולמסור את פרטיה. "אין לך עילה" אמרה המפגינה, "ביקשתי ללכת הביתה ואתה רוצה לתת לי דו"ח". הצעירה נעצרה לאחר שסירבה להציג את תעודת הזהות. עורך הדין גונן בן יצחק קרא לציבור שלא לשלם את הדו"חות ומנה מספר סיבות מדוענ אינן חוקיות, ההן לא נמסרו ביד לידיי מקבל הדו"ח, לא נרשמה תגובת מקבל הדו"ח ועוד.


עורך דין גונן בן יצחק: אל תשלמו דו"חות, הם לא חוקיים (צילום באדיבות קריים מיניסטר)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן