Skip to content

32 אסירים בטחוניים פתחו בשביתת רעב לשחרור שובת הרעב

האסירים פתחו בששביתת הזדהות עם שמאהר אח'רס, בן 49, עציר מנהלי שנעצר בתחילת חודש אוגוסט האחרון בטענה שהנו פעיל הג'יהאד האסלאמי ומסית בקיצוניות כנגד ישראל. אח'רס פתח בשביתת רעב ועקב מצבו שהדרדר אושפז כשהוא בסכנת חיים בבית חולים כשהצוות המטפל בו מזהיר כי המשך שביתת הרעב עלול להביא למותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (שני),  בשעות הערב פתחו 32 אסירים ביטחוניים בכלא 'עופר' בשביתת רעב כאות הזדהות עם שובת רעב שהיה עצור מנהלי ומאושפז בבית חולים 'קפלן'. בשירות בתי הסוהר (שב"ס), הזדרזו להגיב כי היות ולטענת השב"ס על פי החלטת בג"צ מ ה 22 בספטמבר 20, שמאהר אח'רס, בן 49 הנו עצור מנהלי ומסיבה זו איננו בחזקת השב"ס. מבחינת שירות בתי הסוהר החלטת האסירים לשבות רעב כאות להזדהותם עם אח'רס הנה הפרת משמעת ולכן השובתים נענשו מידית הוכנסו לבידוד בתאים ריקים ללא ציוד. "שב"ס פועל ויפעל באפס סבלנות כלפי כל הפרת משמעת ובכלל זה התרסה מכוונת כלפי החלטות וסמלי שלטון כפי שבאה לידי ביטוי בפעולה זו", נמסר מהשב"ס, "כתמיד נגיב בנחישות ובמקצועיות אל מול שביתת הרעב גם בתקופה מורכבת זו של התמודדות עם נגיף קורנה", מסכמים בשירות בתי הסוהר.

אח'רס בבית החולים (צילום: באדיבות 'בצלם', אורן זיו – שיחה מקומית

ב-7 באוגוסט 20 הוצא צו מעצר מינהלי למשך ארבעה חודשים נגד אל-אחרס, תושב הכפר סילת א-דהר שלי שכם. בצו נאמר כי לפי מידע מודיעיני חסוי, אל-אחרס הוא "פעיל ג'יהאד איסלאמי בולט, המעורב בפעילות ארגונית המסכנת את ביטחון האזור וכן מסית ומתבטא בקיצוניות".
אל-אחרס, שהכחיש את המיוחס לו, פתח בשביתת רעב הכוללת שתיית מים בלבד. בחודש שעבר הקפיא בג"ץ את מעצרו לנוכח מצבו הבריאותי, אך הוא הודיע שימשיך בשביתה עד ביטול הצו, ובסרטון שצולם בבית החולים הביע נכונות למות כשהיד אם לא ישוחרר.
מאז ה- 6 בספטמבר הוא מאושפז, והצוות שמטפל בו הזהיר כי המשך השביתה עלול לסכן את חייו. בשבוע שעבר דחה בג"ץ עתירה לשחרורו של אל-אחרס, אך הקפיא את נעצרו לנוכח התנגדות המדינה שהודיעה כי מצידה לא תבקש את המשך מעצרו בתום מעצרו המנהלי בחודש הבא – 26 בנובמבר 20.
עורכת דינו, אחלאם חדאד, התבקשה על ידי שופטי העליון סולברג, וילנר ומזוז לברר האם אח'רס יסכים לקבל את הצעת המדינה. אח'רס מצדו דחה את ההצעה והודיע שיפסיק בשביתת הרעב רק עם שחרורו המידי. היא סיפרה לתקשורת כי כי בקרה את אל-אחרס בבית החולים קפלן, וגילתה שחלה הידרדרות במצבו ושהועבר לחדר אחר לאחר שחולה שאושפז לצדו נדבק בקורונה. "זה מאוד מדאיג בשל מצבו הבריאותי והעובדה שמערכת החיסון שלו חלשה מאוד", אמרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן