Skip to content

המדינה חייבת לשים לזה סוף – בעת מסיק זיתים, רוסקה גולגולתו של בן 73

היום שוב תקפו בריונים פורעי חוק פלסטינים שמסקו זיתים בשטחים הכבושים. חקלאי בן 73 תושב נעלין, הותקף באלה ואושפז עם סדק בגולגולתו. 3 חקלאים אחרים מבורקא נפצעו לאחר שהותקפו באלות, אבנים וגז מדמיע. המנהל האזרחי: מעתה נעשה מאמץ שכל החקלאים הפלסטינים יוכלו למסוק את זיתיהם עד הזית האחרון. המשטרה פתחה בחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חקלאי פלסטיני 73 הותקף היום (שלישי) כשמסק זיתים על אדמתו המצויה בסמוך לכפא נעלין שבנפת רמאללה. התוקפים יידו סלעים וריססו בגז מדמיע את החקלאי, שני ילדיו ואחיין נוסף. אחד הילדים הצליח להימלט והזעיק את כוחות ההצלה. החקלאי אושפז במצב בינוני בבית החולים ברמאללה, שם הוא עובד סדרת בדיקות.
על פי דיווח שהגיע לידי מגפון, היום, בסמוך ל 15:00 בעת שהחקלאי ומשפחתו עבדו בחלקת הזיתים שלו, הגיעו כעשרה פורעי מתנחלים ממאחז חשמונאים הסמוך לנעלין, ותקפו את בני המשפחה בעת שאלו עבדו במסיק. התוקפים יידו סלעים וריססו את בני המשפחה בגז מדמיע. לאחר מכך הם ברחו לפני הגעת המשטרה למקום.

צילום: באדיבות מועצת נעלין

מוקדם יותר, בשעות הבוקר תקפו פורעי חוק ממאחז גבעת אסף חקלאים פלסטינים שמסקו זיתים באדמתם שבבורקא שבנפת רמאללה אל בירה, התוקפים יידו אבנים, תקפו את החקלאים באלות ורססו אותם בגז מדמיע. שלושה חקאים נפצעו תוך שהם נמלטים מהאזור. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.


פורעי חוק תוקפים את הפלסטינים בבורקא ( צילום: פעאזה)

כזכור, אתמול דיווח מגפון על תקיפה באותו אזור בדיוק. בסביבות השעה 8 בבוקר הגיעו חקלאים מהכפר בורקא למסוק את עצי הזית שלהם. קצת אחרי שהגיעו לחלקות, קבוצת פורעים הגיעה ממאחז גבעת אסף תקפו את הפלסטינים וגירשו אותם מחלקות האדמה שלהם.

מאז ה-5 באוקטובר הגיעו ליש דין דיווחים על 14 אירועים של הפרות חוק לכאורה הקשורות לעונת מסיק הזיתים. עבירות שבוצעו לכאורה ע"י ישראלים כלפי פלסטינים בגדה המערבית. ב-5 מקרים מתנחלים התקיפו חקלאים בזמן העבודה שלהם במטע, ב-4 מקרים נכרתו עצי זית (ידוע לנו על כריתתם של מעל 100 עצים), ב-4 מקרים נמסקו זיתים בגניבה ע"י מתנחלים, ובמקרה אחד נשרפו כ-50 עצי זית. חשוב להבהיר, מדובר בשבוע הראשון של המסיק בלבד.

חקלאי שנפגע בראשו בבורקא (צילום: פעאזה)

 

אחד הפלסטינים באדמות בורקא מוטל ארצה לאחר שנפגע (צילום: פעאזה)

ליאור עמיחי, מנכ"ל ארגון זכויות האדם 'יש דין' הגיב לאירו ואמר: "שבוע מתחילת המסיק ואנחנו עדים לתקיפות אלימות רבות נגד חקלאים פלסטינים, עקירות עצים ופגיעות נוספות ברכוש. מציאות האימה שמנסים מתנחלים לזרוע בקרב החקלאים מקבלת רוח גבית מגורמי אכיפת החוק וחיילים שעומדים פעמים רבות בסמוך למתנחלים ולא עושים דבר על מנת לעצור את הפורעים. כך מתנהל משטר אפרטהייד. נמשיך לעמוד לצד הפלסטינים עד שיסתיים האפרטהייד והכיבוש."

מדובר צה"ל נמסר כי כי ככלל, הטיפול באירועים פליליים בהם מעורבים מתיישבים במרחב יהודה ושומרון נמצא תחת אחריות משטרת ישראל", "כוחות צה"ל פועלים לשמירה על הסדר הציבורי וביטחון התושבים ומסייעים במרחב ככל שנדרש", הוסיפו בצה"ל.

במשטרת ישראל (ש"י) אומרים כי ידועה להם תופעת התנכלויות לפלסטינים שמתרחשות כל שנה בעת מסיק הזיתים. בדרך כלל, מציינים במשטרה, "אנו מצויים בשטח עם אנשי המנהל האזרחי כשמתבצע מראש תיאום של החקלאים מול המנהל. כשהתיאום קיים, כוחות משטרה ומג"ב נמצאים במקום בעת המסיק".

במנהל האזרחי הסבירו כי באזורים בהם אירעו התקיפות, לא נדרש כעיקרון תיאום מול המנהל, אבל לאור האלימות ואירועי הפגיעה בפלסטינים המנהל יעשה כל מאמץ לאבטח את החקלאים הפלסטינים. "מבחינתנו נעשה כל מאמץ", אמרו במנהל למגפון, "אנו רוצים שהחקלאים הפלסטינים יוכלו ויקטפו את כל הזיתים שלהם, עד לזית האחרון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן